Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Hallo allemaal,

Ik ben deze keer het haasje in het land der oplichters.
Het valt me trouwens op dat er de laatste veel meldingen gedaan worden.
Ik ben via Marktplaats.nl opgelicht maar doe hier melding omdat blijkt uit wat onderzoek dat deze oplichter erg actief is met muziekapparatuur.

Hier is een thread te vinden: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2564.0
Hier zie je een hele lijst met studio gear. Ik ben met een Mackie BigKnob opgelicht.

Dus mocht je dit rekeningnummer tegenkomen: 748897569 niet overmaken!

tja, heb je hem gebeld , heb je een telefoonnummer ?
klote hoor, eikels
jammer van het geld.
zelf net videocollectie van louis de funes aangeschaft , en ja hoor deel 3 zit er niet in, advertentie verwijderd inmiddels, jammer was als cadeau bedoeld voor vriend.
eikels !
( en nu moet ik snel een nieuw rekeningnummer aanvragen )

Het begint mij ook op te vallen inderdaad. Ik was 1 maand geleden opgelicht toen ik 25 meter multikabel van iemand kocht op marktplaats. Multikabel??!! Advertentie verwijderd inderdaad en foetsie. M. Beulen uit Susteren bedankt...

Shit man das erg klote!

Al aangifte gedaan? Je hebt ieder geval meer info over die knuppel dan die prutser die hier opt forum rondhing (misschien wel dezelfde fuckbag)

Succes ieder geval

k*t das balen. ik denk met je mee, alles ophalen dus vanaf nu..

het is misschien raadzaam om van die kloothommels de ip adressen te verzamelen in 1 draadje.

Laatst gewijzigd:
Als ik dat al lees van een Korg Kronos 61 voor 960 euro inclusief verzending, dan vraag je toch ook een beetje om problemen. Dat is iets wat net op de markt is en nieuw drie keer zo veel kost. Zo een groot bedrag overmaken naar iemand waar je totaal niks van weet qua persoon is ook erg dom natuurlijk. Boven de 150~200 euro zou ik het absoluut niet riskeren om zomaar geld over te maken naar iemand.

De laatste maanden is er ook iemand actief die reageert op gezocht-advertenties in de audio categorie. Die heeft mij drie keer benaderd met een zelfde standaard mailtje. Het betrof iedere keer een zelfde achternaam maar een andere voornaam, met een nieuw account van één dag oud. Dan weet je ook wel hoe laat het is natuurlijk. Ik had wel contact opgenomen met Marktplaats en die hebben het account in ieder geval verbannen van de site.

Onrealistische prijzen zijn natuurlijk wel een signaal, kijk als het 5% onder de marktwaarde zit dan heb je kans op een koopje. Als het 50% oid onder de waarde zit dan moeten er natuurlijk wel wat alarmbellen gaan rinkelen.

Een ander filter is dat je per definitie (in eerste instantie) zegt dat je wilt ophalen. Als dat om wat voor reden dan ook moeilijk is dan zou ik het ook niet vertrouwen. Immers als een verkoper er snel vanaf wilt dan die 5 minuten die het duurt om iemand te ontvangen ook niet moeten uitmaken.

Als in de verdere communicatie iemand betrouwbaar overkomt e.d. dan kun je voor kleinere bedragen de gok wel wagen. In 15 jaar via internet kopen is het mij maar 1 keer gebeurd dat ik echt ben opgelicht.

Misschien een tip: Als je zelf een ING rekening hebt en diegene ook kan je bij het invullen van het rekeningnummer en de naam een expres een verkeerde naam invullen. Dan krijg je een melding dat er bij dat rekeningnummer een andere naam hoort, met woonplaats. Daar kan de politie wat mee.

Zo heb ik een keer een oplichter gepakt op mijn werk. Die is vervolgens ontslagen.

Misschien een tip: Als je zelf een ING rekening hebt en diegene ook kan je bij het invullen van het rekeningnummer en de naam een expres een verkeerde naam invullen. Dan krijg je een melding dat er bij dat rekeningnummer een andere naam hoort, met woonplaats. Daar kan de politie wat mee.

Zo heb ik een keer een oplichter gepakt op mijn werk. Die is vervolgens ontslagen.

de ING geeft toch sowieso een bevestiging van de plaats bij de naam van de ontvanger?

Vooral bij gezocht krijg ik oplichters , ben toch meestal op zoek naar apparatuur wat je
zelden tegenkomt maar binnen 1 dag al een bericht van ja die heb ik voor je .
1x gebruikt etc etc etc :D

Trouwens wel een keer oplicht met een camera , wel aangifte gedaan maar dit doe ik nooit meer ,
veel tijd gaat er inzitten en verder doen ze er niets mee ook al doen 50 slachtoffers aangifte =(

ik krijg op marktplaats altijd naam adres postcode en banknr, want ik bankier niet internet
zonder die gegevens wordt er niet door mijn bank overgemaakt
dus na betaling niet leveren en net doen of je niet bestaat kan in een non-verbale gevoelsuitwisseling uitmonden
soms heeft digibetisme ook wel z'n voordelen

Daarom haal ik altijd op en laat ik spullen ophalen.

die Aart

op te koop aangeboden kan je niet reageren, maar ik had ook al een pb van die spanjaard.
zelfde tekst, wilde een jupiter slider cap leveren.

Marktplaats is niet meer wat het was, ik baal daar ook van. Ik haal alles op, ff testen en weer terug naar huis met de synth. Kan nooit fout gaan.

Er zijn een paar mensen echt vervelend bezig op marktplaats. :duivels:

Ik zet gister een Advertentie op MP met een Kawai K3 gezocht en ik krijg binnen een uur deze mail in vertaald Nederlands:

"" Reactie op uw advertentie 'Gezocht Kawai K3'

Ik heb de kawai k3 die u zoekt te koop.

Ik heb het een enkele keer in gebruik genomen.
Het verkeerd nog in perfecte staat en er is geen schade.

Graag hoor ik wat van u.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Evelien Maaskant

GEINTERESSEERDE
Evelien Maaskant
1 dag actief op Marktplaats """
\

Een mail als deze laat wel een lampje branden bij mij :eureka:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back