Opgelicht via Marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dan heb je nog mazzel gehad Demian.

In mijn geval was de bank dan wel zo 'aardig' om een onderzoek te doen. Nou dat was een bref, met daarin "we hebben onderzoek gedaan. U heeft geld overgemaakt, maar helaas kunnen we dit niet terugvorderen.". That's it.
Bij mij was het probleem een stoelenfabrikant die meerdere franchises online heeft die de stoel leveren en ik de meest officiele had gekozen, en juist die ging over de kop. Ik heb toen via de directeur ( :) ) van de fabrikant gelukkig de persoon kunnen overhalen het geld terug te storten naar mij (2 weken geduurd). Ik denk dat de als ik die actie niet gedaan had die kerel (franchise) gewoon had gedaan of zijn neus bloed, een nieuw bvtje was gestart en het geld had gehouden (en geen bureaustoel had geleverd). Ik snap nog steed niet dat dit allemaal kan in NL. :frons:

Geld dat 'tussen banken hangt', dat bij betaler afgeschreven is en nog niet bij ontvanger aangekomen is kost de banken geen geld (rente). Sterker nog, rente over dat geld haalt de bank die het geld even parkeert, van andere financiƫle instellingen.

Terwijl het 'ons' geld is... struikrovers zijn het...

Overigens heb ik liever een 808 dan dito geld op m'n rekening...

Laatst gewijzigd:
Dan heb je nog mazzel gehad Demian.

In mijn geval was de bank dan wel zo 'aardig' om een onderzoek te doen. Nou dat was een bref, met daarin "we hebben onderzoek gedaan. U heeft geld overgemaakt, maar helaas kunnen we dit niet terugvorderen.". That's it.
Bij mij was het probleem een stoelenfabrikant die meerdere franchises online heeft die de stoel leveren en ik de meest officiele had gekozen, en juist die ging over de kop. Ik heb toen via de directeur ( :) ) van de fabrikant gelukkig de persoon kunnen overhalen het geld terug te storten naar mij (2 weken geduurd). Ik denk dat de als ik die actie niet gedaan had die kerel (franchise) gewoon had gedaan of zijn neus bloed, een nieuw bvtje was gestart en het geld had gehouden (en geen bureaustoel had geleverd). Ik snap nog steed niet dat dit allemaal kan in NL. :frons:

Dat had-ie niet mogen doen, je hebt mazzel gehad. Is zelfs strafbaar (paulianeus handelen).

Ik was niet helemaal duidelijk, inderdaad.

Na het over de kop gaan (faillissement) is het niet meer toegestaan om zonder tussenkomst van de curator bedragen over te maken, het zogenaamd paulianeus handelen. Dit om te voorkomen dat partijen, zoals jij, geld krijgen die eigenlijk achteraan in de rij staan, omdat fiscus, UWV, banken, etc. voor gaan in het uitbetalen van het geld wat er na het faillissement nog overblijft.

Ik ben morgen vanwege mijn werk in de buurt van Almelo, dus ook maar even kijken of ik hem kan vinden.

Hoe was het bij Simon, verhaal kunnen halen?

Hoi Enzo,

De dag is anders gelopen helaas, maar een collega gaat het later in de week alsnog proberen, treft hij helemaal de verkeerde.. Het goede nieuws van vandaag is wel dat de politie het serieus op gaat pakken.

Mijn vrees is alleen dat de eikel een valse naam gebruikt. Is de naam van de rekeninghouder te achterhalen aan de hand van het rekeningnummer, iemand enig idee? De politie kan dat vast, maar heb nog geen zin om het zelf los te laten. Hopelijk schrikt hij genoeg als ik, of iemand, ineens voor zijn deur staat om het direct te regelen. Ik ben in alle staten.

Nee, dat heeft hij opgegeven in het voortraject. De naam en het adres klopt wel via de telefoongids. Maarja, dat zegt niks natuurlijk, kan hij ook zo opgexocht hebben.

goed idd dat je aangifte hebt gedaan! heb je mn pb ontvangen?? als je een adres hebt...

pb of email was het... nogmaals gestuurd.

Ik zou oppassen met "ik regel het zelf wel even door langs te gaan"!
De regels in NL zijn niet altijd logisch en je zal zien dat je zelf de dupe wordt.
Stel dat je bv bij de verkeerde voor de deur staat?

Bericht door een moderator:
Arv heeft gelijk, en daarnaast is Synthforum niet de plaats om strafexpedities of knokploegen te organiseren. Verdere berichten met dreigende (onder)toon worden dan ook verwijderd.

Whahaha, geweldige monoloog der mod...

Weet je wel zeker dat het adres klopt?

... verder in post 36 van dit draadje...

Verdere berichten met dreigende (onder)toon worden dan ook verwijderd.

Of had mod andere posts in de peiling; ik heb ze gemist...

Vind dat TS heel netjes te werk gaat, aangifte en verder in post 28 lees ik alleen maar nette taal en bespeur ik geen dreigende (onder)toon...

Nou, in dit geval werd ik voornamelijk getriggered door de suggestie om onderling adresgegevens via PB uit te wisselen danwel daar iets mee te doen. Dat is tenminste wat ik uit de berichten op maak. Op persoonlijk vlak heb ik er moeite mee dat mensen misschien voor eigen rechter willen gaan spelen en/of de verkeerde te pakken te pakken krijgen wegens (ver)vals(t)e informatie, en met de SF bril op maak ik me enige zorgen wat de gevolgen voor SF zouden kunnen zijn als dit ook daadwerkelijk zou gebeuren, het terug te leiden valt naar dit forum en er vervolgens iemand besluit een advocaat of politie op af zou sturen. Zoals Arv zegt, hoe het recht werkt en wat rechtvaardig voelt komt niet altijd overeen. Dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere, vandaar.

Nog een dingetje.. We moeten er maar vanuit gaan dat het om oplichting gaat toch? Voor hetzelfde geld is er iets met de man aan de hand en heeft ie geen enkele tijd/zin of whatever om te reageren. In zo een geval is het al helemaal moeilijk om te bewijzen dat je daadwerkelijk bent opgelicht.
Ik weet het, die kans is gering, maar je moet gewoon oppassen met aan de schandpaal nagelen als je geen concrete informatie hebt (maw, geen contact met de persoon).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back