Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ken Henk Westbroek niet, en misschien is dat maar best.Mischien dat Henk Westbroek toch gelijk had,toen hij zong:Alles draait om de eenvoud.

Ik ken Henk Westbroek niet, en misschien is dat maar best.
En met alleen een DAW en Alchemy kan je al gigantisch veel. En nu niet overboard gaan qua expansions he.
Een DX7 zonder software editor zou ik ook niet aan beginnen.![]()

Ik heb nog nooit sample cd's gehad (behalve Wave Alchemy Synth Drums, maar dat is geen "CD"Ik denk dat je met een paar goeie sample cd's en een complete daw al zo'n beetje klaar bent,zou t niet?
). Ik maak alles met synths en een Zoom H2N.
, die van Ableton heb ik nog niet uitgeprobeerd, die van FL Studio moet je apart bijkopen (Harmor!!) - maar dat houdt de basisprijs wel laag...
Ik heb nog nooit sample cd's gehad (behalve Wave Alchemy Synth Drums, maar dat is geen "CD"). Ik maak alles met synths en een Zoom H2N.
Maar 't is waar, er zitten tegenwoordig heel goed klinkende synths meegeleverd: Cubase met Padshop en Retrologue, Sonar met z3ta2+, Logic met... euh niets bijzonders, die van Ableton heb ik nog niet uitgeprobeerd, die van FL Studio moet je apart bijkopen (Harmor!!) - maar dat houdt de basisprijs wel laag...
Dat was 10+ jaar geleden wel anders.![]()
Dus je wil geen FM?
En ik vind Alchemy nu ook niet de beste synth voor bassen - maar daar heb ik een Slim Phatty en Bass Station II voor.![]()
Het kan ook gewoon een kwestie van smaak zijn hoor... En ik ben niet al te best in geluid omschrijven in woorden (de vocabulaire daarvoor is me ook iets te subjectief).Zou je toe willen lichten waarom Alchemy niet de beste synth is voor bassen? Ben hier oprecht benieuwd naar.

) kom ik veel gemakkelijker in de buurt)
- Ik heb hardware synths én plugins. De hardware is nooit gemakkelijker dan de plugins: er is geen (directe) instant recall, en je kan ze niet meerenderen met de rest van het project. De UI (knoppen) kunnen het wel "gemakkelijker" maken, maar dat is zeker niet het geval bij die 2 die je opnoemt (D50 en FS1R).Ik heb er al zoveel geprobeerd, maar uiteindelijk vind ik HW gewoon makkelijker en zowiezo steviger (compacter) klinken. Een roland D50 bijv of een Yamaha FS1R, die dingen kosten eigenlijk niet veel meer dan een plugin, maar klinken zoveel beter imo....En als je een goede editor erbij gebruikt lijkt het net een plugin...jwt
- Ik heb hardware synths én plugins. De hardware is nooit gemakkelijker dan de plugins: er is geen (directe) instant recall, en je kan ze niet meerenderen met de rest van het project. De UI (knoppen) kunnen het wel "gemakkelijker" maken, maar dat is zeker niet het geval bij die 2 die je opnoemt (D50 en FS1R).
- Een tweedehands FS1R kost gemakkelijk meer dan het dubbel van een high-end plugin.
- Goede editors die een D50 of FS1R op een plugin doen lijken? Geef eens een link.
- En beter klinken is relatief natuurlijk. Wat ben je met wat aan het vergelijken? Of ga je beweren dat een Roland MT-32 beter klinkt dan Omnisphere?
Nee, ik heb objectieve argumenten.Ieder heeft zijn eigen waarheid.....
http://www.roland.com/products/en/VariOS/images/info_08L_L.jpg
http://synth-voice.sakura.ne.jp/images/fs1r_editor_for_mac.png
Nee, ik heb objectieve argumenten.
En die 2 zijn standalone editors, die lijken niet op plugins nee.