Mijn top 5 software synths (vst) en die van jou??

Mischien dat Henk Westbroek toch gelijk had,toen hij zong:Alles draait om de eenvoud.
Ik ken Henk Westbroek niet, en misschien is dat maar best. :D
En met alleen een DAW en Alchemy kan je al gigantisch veel. En nu niet overboard gaan qua expansions he. ;)

Een DX7 zonder software editor zou ik ook niet aan beginnen. :)

Ik ken Henk Westbroek niet, en misschien is dat maar best. :D
En met alleen een DAW en Alchemy kan je al gigantisch veel. En nu niet overboard gaan qua expansions he. ;)

Een DX7 zonder software editor zou ik ook niet aan beginnen. :)

Das inderdaad niet leuk nee,had er toen der tijd een boek bij over de dx7,hogere wiskunde zou maar zeggen.:geslaagd:
En alleen een daw kun inderdaad je al gigantisch veel.
Tijdje terug nog een beetje zitten spitten door de nieuwste daw's,man man..wat zijn die dingen kompleet zeg,af en toe vraag je je wel eens af waarom ze nog vst's maken.
Ik denk dat je met een paar goeie sample cd's en een complete daw al zo'n beetje klaar bent,zou t niet?

Ik denk dat je met een paar goeie sample cd's en een complete daw al zo'n beetje klaar bent,zou t niet?
Ik heb nog nooit sample cd's gehad (behalve Wave Alchemy Synth Drums, maar dat is geen "CD" :D ). Ik maak alles met synths en een Zoom H2N.
Maar 't is waar, er zitten tegenwoordig heel goed klinkende synths meegeleverd: Cubase met Padshop en Retrologue, Sonar met z3ta2+, Logic met... euh niets bijzonders :D , die van Ableton heb ik nog niet uitgeprobeerd, die van FL Studio moet je apart bijkopen (Harmor!!) - maar dat houdt de basisprijs wel laag...
Dat was 10+ jaar geleden wel anders. :)

Iemand goesting om een rangschikking te maken hier van de meeste vernoemde softs hier?
(Schoolgaande jeugd misschien,die in vakantie zijn:okdan:).

Ik heb nog nooit sample cd's gehad (behalve Wave Alchemy Synth Drums, maar dat is geen "CD" :D ). Ik maak alles met synths en een Zoom H2N.
Maar 't is waar, er zitten tegenwoordig heel goed klinkende synths meegeleverd: Cubase met Padshop en Retrologue, Sonar met z3ta2+, Logic met... euh niets bijzonders :D , die van Ableton heb ik nog niet uitgeprobeerd, die van FL Studio moet je apart bijkopen (Harmor!!) - maar dat houdt de basisprijs wel laag...
Dat was 10+ jaar geleden wel anders. :)

Ableton kan ik je zo wel vertellen.
In suite 8 vond ik niet veel bijzonders zitten, maar in suite 9 zit best appart spul bijgeleverd.
Buiten dat zijn hun packs die je kan kopen ook best te pruimen, maar wel veel te duur.

Zou je toe willen lichten waarom Alchemy niet de beste synth is voor bassen? Ben hier oprecht benieuwd naar.
Het kan ook gewoon een kwestie van smaak zijn hoor... En ik ben niet al te best in geluid omschrijven in woorden (de vocabulaire daarvoor is me ook iets te subjectief). ;)
Duss... probeer maar zelf eens de demo, of de Player.

Ik kan enkel zeggen dat ik het geprobeerd heb, en nooit echt tevreden was met wat eruit kwam.
Dit soort geluid kreeg ik er nooit uit:
https://soundcloud.com/tt_cc/bs3
(ja ik weet het, niet helemaal eerlijk; Alchemy is nu eenmaal niet echt analoog, maar met bvb. Komplexer (of Diva :D ) kom ik veel gemakkelijker in de buurt)

Ableton heeft Analog, een eenvoudige doch doeltreffende subtractieve synth met 2 oscs (je kunt er natuurlijk altijd meerdere in een rack gooien).
En Operator, een hybride van subtractieve, additieve en FM-synthese waar je ook nog mee kunt wavetablen, kortom heel compleet en heel diep met 4 oscs/operators. Persoonlijk heel tevreden met deze synths die met Live worden meegeleverd.

Op het moment ben ik nog op mijn bestelling van DCAM Synth Squad aan het wachten, zodra die binnen is en er wat mee is gespeeld kan ik een nieuwe Top 5 gaan samenstellen. :)

1. NI Maschine
2. Audiorealsim Bassline2
3. ....
4 ....
5 ....(of ik moet NI massive invullen omdat sommige maschine kits deze er soms in gebruikt)

Ik heb er al zoveel geprobeerd, maar uiteindelijk vind ik HW gewoon makkelijker en zowiezo steviger (compacter) klinken. Een roland D50 bijv of een Yamaha FS1R, die dingen kosten eigenlijk niet veel meer dan een plugin, maar klinken zoveel beter imo....En als je een goede editor erbij gebruikt lijkt het net een plugin...jwt

Ik heb er al zoveel geprobeerd, maar uiteindelijk vind ik HW gewoon makkelijker en zowiezo steviger (compacter) klinken. Een roland D50 bijv of een Yamaha FS1R, die dingen kosten eigenlijk niet veel meer dan een plugin, maar klinken zoveel beter imo....En als je een goede editor erbij gebruikt lijkt het net een plugin...jwt
- Ik heb hardware synths én plugins. De hardware is nooit gemakkelijker dan de plugins: er is geen (directe) instant recall, en je kan ze niet meerenderen met de rest van het project. De UI (knoppen) kunnen het wel "gemakkelijker" maken, maar dat is zeker niet het geval bij die 2 die je opnoemt (D50 en FS1R).
- Een tweedehands FS1R kost gemakkelijk meer dan het dubbel van een high-end plugin.
- Goede editors die een D50 of FS1R op een plugin doen lijken? Geef eens een link.
- En beter klinken is relatief natuurlijk. Wat ben je met wat aan het vergelijken? Of ga je beweren dat een Roland MT-32 beter klinkt dan Omnisphere?

- Ik heb hardware synths én plugins. De hardware is nooit gemakkelijker dan de plugins: er is geen (directe) instant recall, en je kan ze niet meerenderen met de rest van het project. De UI (knoppen) kunnen het wel "gemakkelijker" maken, maar dat is zeker niet het geval bij die 2 die je opnoemt (D50 en FS1R).
- Een tweedehands FS1R kost gemakkelijk meer dan het dubbel van een high-end plugin.
- Goede editors die een D50 of FS1R op een plugin doen lijken? Geef eens een link.
- En beter klinken is relatief natuurlijk. Wat ben je met wat aan het vergelijken? Of ga je beweren dat een Roland MT-32 beter klinkt dan Omnisphere?

Ieder heeft zijn eigen waarheid.....

http://www.roland.com/products/en/VariOS/images/info_08L_L.jpg

http://synth-voice.sakura.ne.jp/images/fs1r_editor_for_mac.png

succes!!

Nee, ik heb objectieve argumenten.
En die 2 zijn standalone editors, die lijken niet op plugins nee.

viel me op dat je vorige keer ook al zo moeiilijk zat te doen op een post van me....hierbij op de ignore lijst...:okdan:

Mischien dat septic een pg1000 bedoelde als editor voor zijn d50.
Das wel een lekker setje.

weer eens even een oude thread reactiveren aangezien er in de afgelopen jaren toch wel veel veranderd is en de lijsten ongetwijfeld veranderd zijn.

Dus mijn huidige top 5 van 2017 :)

1: Native Instrument Kontour
2: Spectrasonics Omnisphere 2
3: Sylenth 1
4: Alicia Keys Piano Library (NI)
5: Uhe Diva

Kontour staat op dit moment bij mij op nummer 1, dit is een phase modeling synth (lijkt erg op FM synthese), die vrij complex te programmeren is, maar er staan genoeg tutorials op youtube om je op weg te helpen hiermee, na het volgen van die tutorials kreeg ik die synth onder de knie en wat een fantastische mogelijkheden haal je hier uit, compleet anders dan bij de meeste andere synths, wat ook voornamelijk komt omdat je het feedback signaal kan terugrouten naar de oscs. De vrij programmeerbare routing matrix envelopes voegen ook enorm veel toe.

Spectrasonics Omnisphere 2 staat op 2 (maar eigenlijk ook wel op 1 kwa gebruik), maar die gebruik ik al zo lang dat het inmiddels volstrekt duidelijk is voor mij wat die kan en die wordt overal voor gebruikt in mijn tracks. Maar aangezien ik de ontdekkingstocht naar nieuwe sounds zo belangrijk vindt en altijd op zoek bent naar die unieke sounds staat op dit moment Kontour bij toch op 1.

3 t/m 5 zijn voor mij synths die altijd wel gebruikt worden, dus vandaar dat ze in de top 5 staan.

Compleet ander lijstje dus als 4 jaar geleden voor mij.

Ik ben wel benieuwd waar de VST voorkeuren van de anderen nu 4 jaar later liggen, dus wat gebruiken jullie nu voornamelijk en waarom?

Back