Alpha juno 2 + programmer of toch die leukere Jx-8P + programmer

Alpha juno 2 + programmer of toch die leukere Jx-8P + programmer

• De Alpha Juno 2 + programmer

Stemmen: 9 56,3%
  • De Jp-8P + programmer

Stemmen: 7 43,8%

• Totaal aantal stemmers
    16

r2o

0906 d's een lekker synth
Welke en waarom zou jij nou "die" nemen en waarom? of is het erg met elkaar vergelijkbaar.

Ik ken de Jp-8P niet in 't echt,,..

:erm:

da's een moeilijke maar ik denk dat ik toch voor de JX8P zou gaan vanwege de 2 OSCs en 2 ENVs, Sync/Xmod endergelijke voor wat diversere sounds...
hoewel de juno weer individuele LFOs heeft voor OSC/VCF, Chorus en PWM en ook Chordmemory heeft... maar qua synthese is de JX interessanter...

op papier ja, maar een Alpha Juno is uiteindelijk veelzijdiger op een of andere manier, klinkt ook wel dikker ...hij mag maar 1 osc hebben maar met de Chord memory en portamento wordt het een superdikke smeuïge diepe mono synth. En hij heeft ook meer waveforms, de envelopes zijn veel sneller en snappy, LFO kan ook volgens mij ook sneller, filter is smeuïger..toch allemaal dingetjes waar als het er op aan komt de Alpha Juno "wint"

En...je kan ze ook niet echt met elkaar vergelijken het zijn 2 totaal verschillende synths.

Ik heb hier 2 Alphas en een JX10 maar dat is weer een ander verhaal dan de JX8P toch wel

En...je kan ze ook niet echt met elkaar vergelijken het zijn 2 totaal verschillende synths.
daar ben ik het helemaal mee eens...

de jx-10 is uiteraard stukken interessanter dan een 8 maar niet zonder de PG erbij... wat ik wel weer een beetje jammer vind aan de 10 is dat systeem van 2 sounds die samen een patch vormen, als je 1 zo'n sound veranderd kan het zijn dat 'ie ook nog in een andere patch is gebruikt en dus helemaal verkloot is...

de JU-2 is iig wel de meest ideale Juno van de 3 JU types... voor basjes moet je idd wel de juno hebben, dat gaat niet echt fijn met een JX...

wat ik wel weer een beetje jammer vind aan de 10 is dat systeem van 2 sounds die samen een patch vormen, als je 1 zo'n sound veranderd kan het zijn dat 'ie ook nog in een andere patch is gebruikt en dus helemaal verkloot is...

Waarom wordt dat bij de JX10 vaak als nadeel beschouwd en bij alle andere synths niet ???

Het is bedoeld als een serieuze vraag ;)

Dat is bij vele bitimbrale of multitimbrale synths zo, tenminste als ze combinatie geheugen locaties hebben.
Om zo maar ééntje op te noemen de Jupiter8

Ook al heb ik een @juno/pg300 en jx10/pg800 kan ik de TS geen antwoord geven ? hoe moet je hier nu objectief uit gaan kiezen ? ...gaat me niet lukken :biertje:

Nou die is makkelijk Bass, korg ms20 :P

Gewoon omdat ik de 700 niet ken

[reclamestem]Probeer hem hier.[/reclamestem]

Een MS20 kan een aantal 700 klanken nadoen, en deels overlappen ze niet. Beide kopen dus. :)

ja ben ook benieuwd naar de volgende enquete....

korg MS20 vs korg 700

Wat is je probleem, dit is een draad in JOUW categorie. en dan begin je nog te klagen. Of hang je hier te lang rond dat alles je verveelt. het zou mooi zijn als ze zoals in die ander draad voor personen zoals jouw een geluidje zouden maken op 16000 hz om ze weg te houden. Vandaag de dag zijn deze synths nog te betalen en over 5 jaar zeg je spontaan " als ze compleet 500 waren zou ik hem wel kopen. precies zoals in de tb-303 draad. "die prijs waar voor bass en kornuiten" hem nu zouden willen kopen word ook met het jaar hoger. even ter vergelijk:toen ik hier net kwam was een tb-303 650 a 700 euro en een tr-808 550 a 600 euro toen hadden deze kornuiten er geen 300 voor over . laatst zag ik al iets van dat ze waren opgeschoven naar 500 euro voor een 808. bijna de prijs die ze in 2005 gewoon op een normale manier te koop waren. "de kornuiten" zijn er dus zelf door onkunde slechte oren en gebrek aan inzicht debet aan dat ze nu nog steeds geen leuke dingen hebben staan die ze jaren lang nog kunnen gebruiken.

Voor andere leden zeg ik, dat er al heel wat informatieve dingen zijn gezegd super.

Laatst gewijzigd:
in 2005 kocht je toch geen 808 voor 500 euroootjes? dat was toen toch ook al richting de 1000+ ? en ik denk niet dat de alpha's en JXen zo snel gaan stijgen in prijs, mensen willen toch bezigheids therapie met handenarbeid knoppjes en sliders...misschien dat de alpha wel weer stijgt wellicht, er was een tijd in de jaren 90 dat die net zo duur was als een 808 en heeeeeel veel duurder dan alle andere junos...najaaa boeien ik zeg nog steeds voor puur de sound ALPHA

misschien is het leuk om een bepaalde sound te nemen en ze door beiden te laten spelen en de mp3's daarvan hier neer te zetten? :D

Een JX-8P is een leuke goedkope manier om je analoge polyfonie wat op te krikken. Ik vind hem niet bijzonder klinken maar je kunt er wel veel mee. Een Alpha Juno heeft echt wel een specifieke klank en ook wat meer punch, maar ja of hij het volgens 'de kenners' bij een 106 of een 60 haalt: dat dan weer niet.

Ik vind het wel een lekker bakje. Veel onverwachte sounds ook er uit, zoals dat zipgeluid, de zangstem of de timpani preset. Misschien wil ik er ooit nog wel weer eens een maar ach ieder keer weer andere prioriteiten.

Back