Multifunctioneel effectenapparaat?

nick nova

Resonator
kBen aan het rondneuzen voor een degelijk effectenapparaat waar veel verschillende effecten op zitten en toch heel goed van kwaliteit zijn. kDacht aan een boss se70, waarvan ik overal lees dat die het Zwitsers mes in effectenland zijn. Zijn er zo nog Zwitserse messen waar ik zeker bij moet stilstaan?
Er moet zeker een goeie reverb en delay opzitten met voldoende modulatiemogelijkheden. De prijs mag iets rond de 300 euro liggen.

Thanks you

kijk ook even naar de lexicon MPX*** apparaten. de MPX100 ligt sowieso binnen je budget (nu in de aanbieding bij de feedback voor €275 volgens mij) ...

De SE70 heeft ook een opvolgert hoor. Weet zo het type niet, maar die is misschien niet zo hyped als de SE70 maar minstens net zo veel bruikbare FX.

Maar het is wel een lekkere bak en ik gebruik hem dan ook redelijk veel.

Ensoniq ?

Ensoniq ?

Ik heb ook de se 70 maar voor reverbs zou ik het echt niet doen !
Hij is vrij rauw maar als je dat wilt dan is it the machine for you.
Ik ben wel erge fan van de reverse reverbs en arpeggio & pitch shift functie.

Ik heb zelf ook nog een DP/2 en een DP/4+ en daar ben ik kwa instellingen en kwaliteit van o.a. de reverbs wat meer over te spreken. De pahsers en delays zijn top iig alleen ruiste de dp/4+ eerst behoorlijk maar na aanschaf van balanced kabels (dp4+ is wel balanced dp4 niet) is het ruis niveau meer dan acceptable.
De overdrive klinkt btw ook erg goed

Ik mix tegenwoordig meer in de computer en gebruik daar de UAD 1 voor waarvan ik de reverbs & comopressoren SUPER vindt.
Mocht iemand willen horen hoe deze klinkt dan ik wel effe een ftp filetje plaatsen

Lijkt me wel interessant om te horen hoe zo'n UAD nou werkt. :)
Volgens mij zijn er niet veel bezitters omdattie nogal exotisch is. (lees duur)

Trouwens over die VF-1 had ik een review gelezen waarin het een leuk ding gevonden werd, maar niet speciaal of zo. Mja, als je de reverbs met een lexicon wilt gaan vergelijken kun je op je klompen natellen dat....

En Sony heeft ooit ook eens een FX apparaat op de markt gebracht en daar heb ik nog nooit wat over gehoord.

UAD

UAD

Orgineel geplaatst door fuse
Lijkt me wel interessant om te horen hoe zo'n UAD nou werkt. :)
* Ik zal deze week effe op mijn ftp een guest account aanmaken.
Volgens mij zijn er niet veel bezitters omdattie nogal exotisch is. (lees duur)
* Opzich wel maar voor wat je krijgt vind ik het zeker erg oke.
De laatste keren dat ik mijn RNC en DBX 160a heb gebruikt is al weer een tijdje geleden

Trouwens over die VF-1 had ik een review gelezen waarin het een leuk ding gevonden werd, maar niet speciaal of zo. Mja, als je de reverbs met een lexicon wilt gaan vergelijken kun je op je klompen natellen dat....
* Tja dat is ook mijn gelimiteerde bekendheid van Lexicon
Ik heb een hoop alleen wet effectjes gehoord van de 480L en vond toch dat de realverb er dichtbij in de buurt komt. zeker gezien de hoeveelheid instellingen van alle 2. Het nadeel is wel dat de realverb ook gewoon mooie ruimtes na kan doen die niet direct voor muziek bruikbaar zijn waardoor het aantal bruikbare presents gelimiteerd is.

En Sony heeft ooit ook eens een FX apparaat op de markt gebracht en daar heb ik nog nooit wat over gehoord.
* bedoel je die op dezelfde techniek als accoustic mirror is gebaseerd ? Ik heb daar wel erg goede reviews over gelezen alleen totaal niet interesant door zijn prijs

ik denk dat momenteel de boss VF1 wel van de meest interessante multifx is.....de zoom rfx1000 en rfx2000 zijn ook helemaal niet slecht als je een kleiner budget hebt..

als je voor de dure reverb sound gaat kan je idd eens naar een lexicon MPX kijken

Olaf

Die Sony? Volgens mij was het ook zo'n kastje als de SE70. Eigenlijk schandalig dattik het niet weet. Maar het was wel een voorzichtige poging van Sony om ook maar eens wat te proberen met effecten. Wat dat betreft kunnen ze makkelijk ander muziekspul maken. (naast de fantastische my first sony produkten uiteraard)

Die andere vette dure bak van Sony is een geval apart. Meer de categorie "Ik wil pvd de vetste reverb die er is, boeit niet hoe duur, enne, doe d'r maar een xtra bij" (slik boem)

Ik ben overigens ook erg blij met de FX van de 01v. Die reverbs zijn helemaal nog zo gek nog niet.

LXP

LXP

Lexicon is altijd een goede keuze, MPX-100, 200.. maar vergeet ook een klein bakje als de LXP-1 niet. Tweedehands goed te betalen (wel even zoeken).. en kwalitatief echt niet te versmaden.

MULTI-FX

MULTI-FX

Euhm.. budget 300 euro... Ik zou zeggen neem de Yamaha REV-500

Geweldig apparaat voor weinig geld. Veel mogelijkheden, klinkt minstens 2 klassen duurder dan ie is; is gebasseerd op de fx-dsp's uit de digitale mixers van yamaha.
De reverb uit deze bak (en uit mn o3d) klinkt bijna net zo goed als m'n peperdure alesis quadraverb2 en lexicon mpx-1.
Goede galmen, chorussen, flangers etc, maar ook lekkere amp-simulaties, overdrives etc. True-stereo.
Echte allrounder, goede edit-mogelijkheden en midi-implementatie. Prijs rond de 340 euro.

De mpx-100 van lexicon klinkt qua reverb en chorus goed, maar vind het over het algemeen wel heel netjes allemaal. Geen over-de-top-fx hier. Weinig edit-mogelijkheden. Weinig user-geheugenplaatsen (16 dacht ik?). Matige midi-implementatie.

Je kan ook nog eens kijken naar de midiverb's van Alesis. Vergelijkbaar kwa sound met die boss-bak. Digipech zou ik persoonlijk niet doen.
Gr,
Rene.

Die Sony? Volgens mij was het ook zo'n kastje als de SE70.

Yep, die Sony's hebben inderdaad ook een breedte van 9,5 inch en met een beetje geluk kun je er dus eentje naast je SE-50/70, VF-1 of wat dan ook kwijt. Volgens mij waren er 3 verschillende Sony modellen (pro-serie, normale serie en my first sony serie? :p), maar dat zal ik effe na moeten kijken. Geen idee trouwens hoe die dingen klinken.

Gevonden: de Sony HR-MP5 en de HR-GP5. De eerste is een algemene multi-effectsprocessor en de andere is vooral bedoeld voor gitaristen. Andere modellen kon ik niet vinden, dus blijkbaar waren er maar twee versies.

Laatst gewijzigd:
Back