Track - Sharian (trance)

Joozt

Just music...
Tijdje geleden, maar hier is een track waar ik toch ff wat meninkjes over wil hebben :) Tis trouwens trance, dus doe geen moeite als je er bijv. al niks aan vind ;) :P

< Track: Joozt - Sharian >

Lead sounds -=> Novation Nova Laptop
De rest -=> RS7000

Ik zou zeggen brand los :)

Errug lekker. Goede mix, goede trancesounds, leuke opbouw, goede break etc.
Enig minpuntje is dat het door een meer aparte leadsound wat opvallender zou worden tussen al dat andere trancegeweld wat er wekelijks uitkomt. Ook een meer spannende uplifting melodie kan deze track wat onderscheidender maken.

Maar het geheel klinkt nu al erg goed.

Breng jij weleens tranceplaten uit? Want de kwaliteit is erg goed van dit ding...;)

Thx voor je feedback!

Ik heb helaas nog nooit wat uitgebracht, aangezien dit mn 4e track is die ik heb gemaakt.

Ik ben pas sinds februari echt bezig met Synths (ik heb daarvoor al een synth gehad, maar toen had ik nog geen cubase of iets dergelijks en stond de synth er om af en toe is op te rammelen). Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van de tracks met de dag beter worden, dat wel.

Echt veel gear heb ik niet, maar daardoor wordt je wel zeer creatief imo. Ik krijg deze vakantie misschien de gelegenheid om in een klein studiootje te gaan werken; waarvan de bedoeling is dat er sowieso wat compilatie tracks worden gemaakt. En misschien kan ik wat produceren wat misschien echt uitgebracht kan worden :)

Het was een paar maanden terug met dit nummer (hieronder) begonnen dat ik me echt helemaal op producing heb gegooid;

< Track: Joozt - Genie >

Ik had een vocal in handen gekregen en ging oefenen met het toepassen daarvan :) TIs niet echt top kwaliteit, maar op zich had de mix wel wat. Sindsdien is het alleen maar kennis op doen op het gebied van producing (ten koste van het afgelopen schooljaar, maargoed shit happends ;))

[EDIT]: Ik keek ff op je site; Mooi studio! :okdan: Das nog iets om jaloers op te zijn, kan je zeker wel leuke dingen uit halen :D ;)

Laatst gewijzigd:
Wacht effe... 4e track... pas sinds sinds februari echt aan de slag en ook het sequencen moeten leren...

Of je neemt ons in de maling of je hebt gewoon heel veel tijd en een berg talent.

Vertel :)

Jatten van die stem voor je (eerste) track is wel jammer... maar goed... wel lekkere track. Ben geen 100% trance-freak maar kan er wel naar luisteren en deze knalt wel! Meer als Sharian.

Maar doe eens opbiechten :D

Zekerz erg professioneel! mooie track,heb er weinig aan toe te voegen.Uitbrengen die hap,trouwens lekkere sfeer:D talent.

ERRUG goed gedaan man! Zeker in die korte tijd dat je bezig bent...

Zjapoo! :okdan:

Nu nog even op "Bass" wachten met zijn gebruikelijke afzeikpost.....
het gaat tenslotte om trance.. :duivels:

zo ik zal toch maar ff iets kort en krachtig zeggen over het nummer.

volgens mij past ie best wel op Trance Energy 276, of hoe ver zitten ze al met die reeks?

gewoon blijven doorgaan, je kan het wel. en za ler ook zeker komen.

sorry dat ik er niet meer over kan / wil zeggen want ik verafschuw deze muziek.

Thx for the feedback all! :D

@Mike-E

Tjah, ik heb maar 4 tracks liggen, en natuurlijk heb ik tussendoor stukjes gemaakt om steeds iets nieuws te testen (je weet wel van die 1 minuut stukjes, om iets nieuws te testen).

Ik heb heel vroeger met Fasttracker gewerkt, maar dat werd op ten duur vervelend. Toen heb ik een synth gekocht (die nova) en daar heb ik een jaar op staan rammelen. Toen besefte ik dat het eeuwig zonde was om een synth te hebben en maar niet aan Cubase (of logic) te beginnen. En tja, vanaf februari ging het eigenlijk allemaal vanzelf, toen ik eenmaal achter cubase ging zetten en ging zitten pielen :D

Als je maar wilt, gaat het vanzelf wel :) EN zoals ik al zei, tis een beetje tenkoste gegaan van mn opleiding, maar daar plak ik daar maar een jaartje aan vast :P

En die stem was "gejat" ja, maar tis ook niet voor niets een "RE"mix ;)

@Fredd-E

ik citeer mezelf ff;

"Tis trouwens trance, dus doe geen moeite als je er bijv. al niks aan vind"

Maar toch bedankt dat je de moeite nam ;)

Ik heb het idee dat de drums wat te veel in de achtergrond zitten. Vooral de hats komen niet echt lekker uit de verf.
Verder weinig op aan te merken. ;)

Origineel geplaatst door Joozt
En die stem was "gejat" ja, maar tis ook niet voor niets een "RE"mix ;)

Klopt, en hij is erg goed gedaan ook. Alleen wordt ik gelijk al een beetje negatief als ik weer een 'oude' hit voorbij hoor komen in een trance jasje. Laat de compositie staan en PROBEER een eigen tekst te verzinnen... is dan i.i.g. nog enigszins origineel.

Maar goed... nogmaals... doet niets af aan je arangement en de goede details die je in je tracks hebt zitten. Met name dus die remix.

Tis idd wel waar ja, dat ALLES in een nieuw jasje wordt gegoten.

Ik ben ook bezig met wat teksten (en man, wat is teksten schrijven moeilijk... en dan heb ik het over enigzins nog een beetje diepgang en niet van die; de sun shines so Im thinking of you zooi :P), en heb al een zangeresje leren kennen, dus wie weet binnekorts iets originelers dan die oude hitjes ;)

Yep, di's trance.

Een leuk nummer (en dat is het).

Het nummer zit goed in elkaar en qua mix zijn er toch nog wel wat dingen die meer aandacht nodig hebben volgens mij. Het samenspel tussen kick en bas komt er niet zo uit met wat EQ en compressie kom je ook wat verder. Panning van kanalen is wel handig om wat meer ruimtelijk effect te krijgen en gebruik van galm is ook erg handig

Heb lekker met de mix lopen stoeien en luister er maar eens naar. Misschien dat je dan wat dingen opvallen. Hij is wat strakker en iets minder flets. Misschien iets teveel met het laag overdreven. Voornamelijk EQ, exciting, multiband compressie en een limiter gebruikt.
Sharidan_fused

MIJN MENING :

Ik plaats meestal de track ,in het hokje waar hij moet zijn.

OF ik nou van hiphop ,trance of iets anders hou.... dat maak niet uit.

dit is een Trance nummer dus ik vergelijk het met andere trance nummers.

Als dit pas echt je 4e track is die je heb afgemaakt , dan vind ik hem erg goed.

goed in elkaar gezet, mooie accoorden,

enige min punt vind ik dat hij op het hoogte punt niet echt knalt ( 3:48 )

ik geef een 8 uit de 10 !

8)

Klinkt goed...

Je gebruikt een Nova en dat is altijd goed ..

Hmm, misschien moet ik al mn gear maar inruilen voor een RS7000....:duivels:

:confused: waarom laat je het nog aan ons horen, breng uit die hap:)
:halleluja :halleluja als je dit nu al kan dan ligt er denk ik wel een hele mooie toekomst voor je open.

Mischien wel tiesto2 the scond.:D

Maar een ding moet ik gewoon even kwijt. Technisch:okdan: Maar vind wel dat het weinig toevoegd aan de huidige trance. Zou zeggen ga commercieel stuur op,en wie weet werk je binnenkort wel samen met boozy woozy.Vullen die zakken;)

Stuur eens op naar Black Hole,voor de gein of ID&T weet zeker dat je het wel zou uitbrengen.

Of pers heeeeeeel guw wat platen,en stuur ze op richting Ibiza! Maar denk wel dta je te laat bent.En weet ook niet of deze genre daar wel doorkomt.

En laat eens wat horen,als je hem gestuurd hebt naar een label.

Succes.

Het is mooi gemaakt maar wel echt een aanvulling op het aanbod dat er al is. Een beetje trance DJ heeft zo'n plaatje al 100 keer in zijn tas zitten. Of het dus zomaar uitgebracht wordt zoals velen hier zeggen dat betwijfel ik. Je zit in ieder geval wel op het goede spoor en ik denk dat een platenmatschappij je zeker wel in de gaten zal houden. :okdan:

Thx for feedback all!

@omc

Jij bent waarschijnlijk wel bekend in het wereldje, op het gebied wat ze willen, want jou opmerking heb ik dus ook al naar mn kop gekregen. (en het is ook gewoon zo, ben ik zelf ook van overtuigd)

Daarnaast is het zo, dat mn nummer niet helemaal dynamisch correct is, wat bedoel ik daarmee;

Hij komt niet uit de speakers op je af als echt super kwaliteit (dat is als je een paar keer een trance nummer van nu, en dan die van mij telkens er achteraan hoort, dan wordt dat duidelijk)... dit kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik hetzelf hebt gemaakt, en dan heb je dat gevoel al sneller.

Maargoed, zoals ik al zei, blijven proberen, friemelen, knutselen! Van weinig gear wordt je creatief, en uiteindelijk hoop ik alsnog met deze gear die ik nu heb (RS7000 en de Nova Laptop) toch iets heel professioneels te maken. :) (dit komt aardig in de buurt, als ik jullie mag geloven)

Ik zelf ben trouwens zeer tevreden met mn nummertje Sharian dat wel hor, alleen heb ik uit de "grotere" wereld mn kritiek wel gehad. Wat goed is, want daar kan ik mee aan de slag! :okdan:

En nogmaals, ik ben dan niet zo lang bezig, maar als je je er gewoon toe zet, dan gaat het heel snel. Dat geld voor iedereen hier! :)

Back