Track - Sharian (trance)

Ik weet wel een klein beetje waar ik het over heb ja. :D
Je nummer zou als een b-kant zeker wel mee kunnen maar als een a-kant is die niet opvallend genoeg. Dan kun je als nieuwkomer een release eigenlijk wel op je buik schrijven. De jongens die nu al bij de platenmaatschappijen zitten maken dit namelijk ook zelf aan de lopende band. Ik denk dat iedereen wel weet hoe moeilijk het is om ertussen te komen...

Ondanks dat ik denk dat deze track niet zomaar op vinyl verschijnt vind ik hem wel heel goed. Ik zou hem op een CD dan ook zeker niet doorskippen. Hij zou me alleen ook niet opvallen als ik lekker aan het cruisen ben en een CD op heb staan.

Vooral doorgaan. :)

Ik hoef opzich niet ook nog eens te gaan zeggen dat ie lekker is ;)

...maar afgezien van je eigen doen loopt de sequence soms net ff niet strak...en bij trance vind ik dat persoonlijk irritant. Kan je je PC met cubase niet beter tunen...perhaps??

Viel me ook op van die timing. Het is is subtiel maar het gooit je af en toe net van de beat af lijkt het wel.

Hoe sequence jij dan? Met je RS of met die computah?

Klinkt errug goed joozt.
Toch ben ik een beetje een zeikert;
ik zou weleens willen weten of je al die beat en synth patterns zelf gemaakt heb of uit de RS7000 gehaald hebt...

gr. Tom>:|

Alles wat je hoort is tot op het blokje (key-editting in CUbase) zelf neer gezet. (ik verafschuw arpeggiators, die maak ik zelf wel in Cubase, door gewoon simpelweg blokjes neer te zetten in Key-editor :P)

Kwa sounds, is het zo, dat ik ritmische zooi gewoon heb gefabriceerd met de standaard sounds uit de RS, alleen heb ik bijv. bepaalde effecten gebruikt, dat je sommige sounds niet meer terug herkend (maargoed dat stelt weinig voor, tklinkt wel leuk :)).

Alle lead sounds zijn van de Nova, en zijn geen presets.

Sequencing doe ik met Cubase. Van sequencing in de RS snap ik niks, en ga ik niet aan beginnen ook.

Het nadeel van dat ik zo kort bezig ben, is dat ik kwa settings nog niet helemaal wegwijs ben. ZO is het bijv. zeer irritant, dat als ik teveel keys tegelijk aan moet slaan op de RS (dus bijv. in alle 16 kanalen gem. zo'n 2 keys tegelijk) dat ie gaat stotteren, wat misschien ook wel kan leiden, naar dat geen dat jullie horen.

Daarnaast is het zo, dat ik geen audiofiles kan gebruiken, omdat dat niet synchroon loopt (moet ik ook nog ff uitvinden kwa instellingen)

Alles wat je hier hoort, komt dus realtime uit de RS en Nova denderen. (op de mastering na, want ik heb hem namelijk na afloop door T-Racks heen gegooid)

[EDIT]

Fuse, ik had ff geluisterd naar je mastering, maar ik moet zeggen dat ik het ditmaal wat minder vond. Zoals je zelf al zei, heel veel diep. Maar imo iets TE dynamisch afgezien van het ritmisch. Het klinkt voor mij nu alsof de kicks basses enz. in het midden vast zitten, en de rest er een beetje om heen zweeft.

Dit komt ook omdat, het nummer vanzichzelf niet echt super dynamisch is. ALs je wilt kan ik je wel een MP3'tje sturen, ongemasterd, misschien dat het dan wat beter naar voren komt.

[/EDIT]

Ja zo werk ik op dit moment ook met me RM1x & cubase. Wat me wel opvalt,dat veel goede tracks in T-racks zijn afgemixed,gemasterd. Tracks die ik van anderen heb gehoord en niet alleen op het synthforum.

T-Racks, heeft voor mij echt weer een xtraatje aan mn nummers toegevoegd. :dj:

Nu ben ik nog niet helemaal wegwijs kwa mastering, maargoed, alles op zn tijd zeg ik maar :)

Daar zit ik dus ook mee. En technisch vind ik mezelf veel minder. Met Melodys heb ik niet echt een probeem,maar om het geheel uit te werken,wat je in gedachten hebt wil er nog weleens inschieten. Maar ja dat is ook de kunst.Vaak zit ik ook met welk stuk moet er in.
Daarvoor ben ik steeds op een rm1x aan het werk geweest.

Heb genoeg ideeen en inspiratie,maar uitwerken! Tja.. Denk altijd veel te moeilijk.;)

Origineel geplaatst door Joozt
Alles wat je hoort is tot op het blokje (key-editting in CUbase) zelf neer gezet.
[/EDIT]

Heel knap in zo'n korte tijd al zo iets kunnen produceren.:halleluja (vandaar ook m'n vraag)
Nou nog een goeie galm en compressor erbij en je kunt je boterhammen verdienen met produceren.

Ik hou je in de gaten!;)

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Heel knap in zo'n korte tijd al zo iets kunnen produceren.:halleluja (vandaar ook m'n vraag)
Nou nog een goeie galm en compressor erbij en je kunt je boterhammen verdienen met produceren.

Ik hou je in de gaten!;)

gr. Tom

Ik heb via via iemand leren kennen die een klein studiootje heeft, waarvan helaas een deel gaat verhuizen naar eindhoven. Ik heb afgelopen donderdag van de complete studio ff gerbuik gemaakt (zomaar ff wat soundjes geluisterd, en ffwat snel een beginnetje gemaakt voor een track), twas ff wennen want het was een Mac met Logic, maar uiteindelijk ging alles vrij snel, en werkte het wel lekker. :okdan:

Helaas gaat er een groot gedeelte weg, maar wat er over blijft is o.a. een lexicon (reverb kastje) die wel eeeerg lekker klinkt, en een JP8080, 32 kanaals mengtafel en nog wat dingen (nog 3 synths, en wat fx zooi). Dus wie weet binnekort weer een stap in de goede richting ;)

Goed hoor.:maffia: petje af! 8)

Ik geef geen comments op mixing, dynamiek, compressing enzo, daarvoor ben ik zelf teveel n00bie.
Qua compositie: strings-break errug lekker
Aan het einde zou ik zelf dat afbouw stukje tussen waar alles nog te horen is en het allerlaatste stukje weg laten, dan eindigt het iets meer met een knal zeg maar. (maar dat is weer persoonlijk natuurlijk)

Keep up the good work!!:okdan:

Origineel geplaatst door Tom Thomas

Ik hou je in de gaten!;)

gr. Tom

ik sluit me aan bij dit verhaal van tom
een goede compressor en een betere galm zou het wel afmaken en met name de compressie waardoor de track voller word en een goede tafel met een goede EQ kan ook net dat die extra geven
voor de rest een goede track waar ik lekker naar luister

dus afmaken en uitbrengen en laat ze maar dansen op jou track

wederom weer thx for the feedback :D

@Fuzzy stone

Ja, dat geeft idd wel een beter einde ja, maar ik heb het grotendeels gedaan, omdat ik altijd de illusie heb dat een plaat uit/overgemixed moet worden, en daarom laat ik dan een stuk door lopen.

@Matrixx

idd, het "volle" ontbreekt dus nog, zeker nu ik hem een paar keer in de auto hebt gehoord. IK heb een aardig geluidje in de auto, en als ik dan een "professioneel" trackie hoor, en dan die van mij er achteraan, dan hoor je het toch wel. Ik ben er hard mee bezig, om de totale mix lekker te laten klinken.

@Edge D

Mijn Nova en RS7000, staan met hun geluid via een simpel megnpaneeltje, door gelust op mn PC. Op mn PC draait dan Wavelab, die record dan realtime wat ik afspeel.

Na afloop gooi ik mn track door T-Racks, om ff te masteren, en dat is het.

mooie track, met mooie thema's :dj: gewoon een goed nummer hoor ! ;)

Back