Vertraging in de aanslag bij Roland JD800

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

surfbuddie3

Steeds dover!
Ik heb sinds kort een Roland JD800, die, toen ik ᷰm probeerde en kocht het volgens mij prima deed, maar wellicht tijdens de rit naar huis een tikje heeft gehad of iets dergelijks. Toen ik ᷰ thuis aansloot merkte ik dat er een vertraging zit tussen het moment van toest aanslaan en het hoen van de klank. Bij de vette pads is dat nog niet zoᷰn probleem maar bij de sounds die een snelle attack hebben levert het wel problemen op. Is dit iets dat bij de JD hoort? (ik mag hopen van niet want ik word er nu al knetter van). Ik heb ᷰm ook via MIDI aangesloten (JD wordt bespeeld door een D50) en daar was het probleem ook zo (ik heb m nog niet andersom aangesloten). Ik ben vooornemens om de JD helemaal te laten nakijken, omdat ook de Yes/No keys en de Page down niet goed zijn, maar dit had ik nog nooit meegemaakt bij een hardwaresynth (behalve bij het bespelen van een geluidskaart). Wie kent dit probleem en weet er wat op?

Hoi in een JD zit geen vertraging. heb je geprobeerd om alle interne eff. uit te zetten. dat zijn 4 knoppen links van het paneel.

Heb ik gedaan, maakt geen verschil. Er zit wél vertraging in en er blijft een vertraging inzitten; klinkt heel vreemd maar heel opvallend, net als of de toetsen later reageren dan normaal. Wie weet waar 't door komt??? Wellicht dat er een connector is losgeschoten maar dat heb ik bij ander spullen wel gehad maar leverde geen vertraging op. Het klinkt (om 't uit te leggen) als MIDI-delay.

Probeer eens een factory reset , dit doe ik meestal altijd als ik een synth tweedehands
koop je weet niet welke instellingen de vorige eigenaar heeft gemaakt :)

trek eens alle midikabels uit, als je dat al niet gedaan had...

mocht er geen verandering komen moet je maar bpen wat je zou kunnen doen.

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik ben er inmiddels achter waar het probleem heeft gezeten. In mijn computer...ik had de JD aangeslogten op de PC via een kabel die de geluidskaart in gaat (deed ik bij mijn vorige PC ook). Het blijkt dat de audioweergave van de PC dus een delay heeft!! En ik maar denken dat het aan de JD lag...gloeiende gloeiende!! Ik dacht werkelijk dat ik gek werd, want een interne latency heb ik nog nooit eerder meegemaakt in een synth...

Factory reset heb ik nog niet uitgevoerd, loshalen van de MIDI-kabesl was niet nodig omdat die er al niet meerinzaten.

Iedereen bedankt! de JD gaat voor een totale checkup nog wel even naar de reparateur maar ik ben weer errug blij...

Er kan dus een slotje op deze topic...

:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back