Wat zijn de beste mixers met +/- 16-24 kanalen?

bikkel

Everything is on the One
Ik gebruik een beperkt aantal sporen om muziek mee te maken, 16 zou nog wel te doen zijn, maar met een paar stereo tracks misschien net te weinig, meer dan 24 is overkill.

Dus als ik ga upgraden heb ik geen grote console nodig maar dingen als 2x Para EQ met Q op ieder monokanaal, dat soort dingen zijn weer wel erg handig om te hebben.

Even geld buiten beschouwing gelaten, welke tafels zijn het beste qua geluid/kwaliteit/features in deze klasse?

allereerst lijkt het me handig dat je uitzoekt wat je precies wilt gaan doen. Gaat het je om gemakkelijkheid, snel instellingen oproepen, routing en flexibiliteit (digitaal dus) of gaat het je juist om de klankt van de mixers (m.a.w. een goede analoge tafel dus)

Een analoge tafel, sorry......

- klank moet precies en warm zijn
- features (zoals de EQ sectie, 4-5 sends, meerdere subs, etc)

Laatst gewijzigd:
Wat zijn de beste mixers met +/- 16-24 kanalen?

Ik zou zeggen....donkergrijze!

Nee geintje. Met een Mackie, Spirit-by-soundcraft, Soundtracs kan je niet heel misgaan. Zijn allemaal goed.
Mackie is wat killer, Spirit wat simpeler qua faciliteiten en Soundtracs maakt alleen nog high end desk. Er is nog wel een tweede hands markt.

Ik heb alledrie gehad en ik moet zeggen dat ik met mijn Soundtracs het meeste blij ben. 't is een Topaz studio 24-8.
Goed ding. De Mackie sr24-4 was ook goed maar meer voor live dan recording en miste dus handige trucjes als meerdere bussen enzo. Een Mackie 8-bus 24:8 is ook goed maar duur. Sprirt klonk erg goed voor het geld maar had weinig faciliteiten in de vorm van bypass knoppen voor EQ, insert op bussen of solo/mute knoppen.

Ik heb nu een Spirit Folio SX. Geen slechte tafel, maar een beetje brede Q op de EQ sectie, 3 sends en maar 1 stereo subkanaal bijvoorbeeld.

Ik kwam er laatst achter dat Allen & Heath ook een paar redelijk goede compacte mixers had bijvoorbeeld, ik kende voorheen alleen Spirit, Mackie en Behringer.

Kweenie hoor, maar als geld geen rol speelt dan is die nieuwe generatie digitale mixers wel heel erg interessant hoor.

Want qua klank zijn ze bikkelgoed. ;)

Wat ik hier wel vaak voorbij zie komen zijn die Topaz mixers die iedereen goed schijnt te vinden.

24 sporen is nooit overkill
en als je gaat routen minimaal
voor mij is het zelf te weinig .. en heb te vaak me mix b ingangen moeten gebruiken :(

kijk eens naar de spirit LX7...

6 auxen en 4 bands EQ waarvan 2 banden met midsweep :)

owja, 4 subs en een mono sum.

Origineel geplaatst door STicKX
kijk eens naar de spirit LX7...

6 auxen en 4 bands EQ waarvan 2 banden met midsweep :)

owja, 4 subs en een mono sum.

Hij ziet er zeker goed uit, alleen ben ik wel bang dat hij dus de zelfde 'brede' Q heeft als de SX die ik nu heb.

Als prijs TOCH niet uitmaakt:

Als prijs TOCH niet uitmaakt:

Midas Venice serie:

Van klein:
grafik-259.GIF

Tot groot:
venice320.jpg

Spec's: 8(foto1)/16/24(foto2) mono + 4 stereo; 4 bands EQ met 2x sweep; high pass; 6x aux send; 4 subgroepen

Hier is z'n site..

Origineel geplaatst door barn
Gaat niemand de Mackie CFX20 noemen?

:eureka:

Idd een erg interresante mixer. En niet zo duur, ik heb hem gezien voor 999,-

Ik zeg:
men_ani.gif
Soundcraft Ghost
men_ani.gif

Fantastisch geluid en ontzettend veel mogelijkheden voor deze prijsklasse :okdan:

Dat bedoel ik GHOST GHOST GHOST, vetter dan een Mackie en veel meer is er voor die prijs niet... dan kom je weer duurder uit en dat gaat wel erg ver

Volgens mij wel erg ver hoor.

Of je moet een echte bikkel zijn. ;)

Ik heb tot dusver gezien:

- Mackie 8-bus 24
- Soundcraft Ghost 24

...wat in de buurt komt. Dus variabele Q op de EQ sectie, genoeg bussen en sends.

De MX-8000 / 9000 heeft geen variabele Q, die valt in principe dus ook af, hoewel hij minstens de helft goedkoper is.

Verder geen kandidaten?

Het lijkt toch of je steeds op dezelfde 3 fabrikanten terug komt.....

ik vindt mackie helemaal geweldig.
het is aleen wel prijzig spul

Back