Wat zijn de beste mixers met +/- 16-24 kanalen?

die allen&heath mixwizard mixers zijn ook hele goede tafels met een fijne en heel mooie eq ....
maar dat is natuurlijk ook weer de minpunt ervan ze klinken heel mooi en vol ... maar wat als je eens een ranzige
lelijke harde track wil maken (ja die situatie gebeurt!) dan wil je toch weer een mx8000 eigenlijk...

mijn advies neem die allen & heath mixwizard (model moet je zelf ff uitzoeken) en een kleine behringer eurodeskje erbij en ga dat gebruike als pre of post distorsion effect ;)

die cfx serie van mackie zijn ook een best aardige mogelijkheid!

wellicht heb ik nog een mackie vlz blablabla (ken de serie nummer ff niet) van jda voor je ;) laat maar weten

ik zou gaan voor een allen&heath. heb zelf de gs3 (24ch) eeeergg fijn.

foto gemaakt met m'n telefoon, vandaar zo klein :D

Attachments

• gs3.jpg
    gs3.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door bikkel
Hij ziet er zeker goed uit, alleen ben ik wel bang dat hij dus de zelfde 'brede' Q heeft als de SX die ik nu heb.

nope :) EQ klinkt echt zooooooo veel beter :)

take a listen at your local dealer zou ik zeggen... of een keer bij mij ofzo...

echt, de eq van de lx7 klinken echt super

Origineel geplaatst door STicKX
nope :) EQ klinkt echt zooooooo veel beter :)

take a listen at your local dealer zou ik zeggen... of een keer bij mij ofzo...

echt, de eq van de lx7 klinken echt super

En hoe klinkt het oversturen van de tafel?

Deze site kwam ik toevallig tegen. Ik dacht laat ik hem maar posten!

Groet Erik

http://www.lmcaudio.co.uk/acatalog/index.html

Die Soundcraft 200B is goedkoop hoor 250 engelse ponden. Die klinkt echt heel strak.
Volgens mij in de jaren 80 de meest gebruikte mengtafel voor P.A. Je hebt hem ook in 24 kanalen.

Ander advies: nieuwere types bijv. soundcraft DELTA series

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Deze site kwam ik toevallig tegen. Ik dacht laat ik hem maar posten!

Groet Erik

http://www.lmcaudio.co.uk/acatalog/index.html

Die Soundcraft 200B is goedkoop hoor 250 engelse ponden. Die klinkt echt heel strak.
Volgens mij in de jaren 80 de meest gebruikte mengtafel voor P.A. Je hebt hem ook in 24 kanalen.

Ander advies: nieuwere types bijv. soundcraft DELTA series

Die Delta zag er wel lekker gespec'd uit. Onbetaalbaar nieuw, maar 900 pond is nog wel op te hoesten. Ik wil eind volgend jaar een mixer kopen waar ik wat langer mee kan doen, en ik moet weten hoeveel ik aan de kant moet zetten voor een mixer die gewoon aan al mijn wensen voldoet.

Origineel geplaatst door bass-molecules
foto gemaakt met m'n telefoon, vandaar zo klein :D

Geeft niet, ik ben toch aan het surfen op met mijn microgolf oven :D :D :D

Midas Venice

Midas Venice

Prachtig natuurlijk die Midas tafels.. maar ik vind ze qua layout en mogelijkheden nou niet echt 'gemaakt' voor de studio. Zo heeft die Venice serie faciliteiten voor 2 monitor kanalen.. tja.. die zijn natuurlijk ook als aux te gebruiken.. maar als ik dan toch een bult geld moet uittrekken.. doe me dan maar 6 echte auxen.

Idem met die stereo kanalen.. who the #$^ needs them.. doe mij maar gewoon 16 of 24 mono-broodjes.. stukken bruikbaarder.

Zelfs de grotere midassen blijven dit soort eigenaardige compromissen houden.. misschien is het wel uit ervaring geboren.. of richten ze zich juist op een hele andere markt (FOH in plaats van Studio).

Origineel geplaatst door r.5
Geeft niet, ik ben toch aan het surfen op met mijn microgolf oven

Waterdichte?

Kun je er dan ook een beach boys sound ala Theramin uit halen? :D

Maar over die mixers.
Volgens mij is kiezen erg moeilijk omdat ook hier de smaak persoonlijk is.
En dan zeggen specs of verhalen van anderen wel wat maar niet alles.

Origineel geplaatst door fuse
Maar over die mixers.
Volgens mij is kiezen erg moeilijk omdat ook hier de smaak persoonlijk is.
En dan zeggen specs of verhalen van anderen wel wat maar niet alles.

Nee dat klopt maar ik ben wel een stuk wijzer geworden en ik ben op mixers gewezen waar ik in de eerste instantie nooit aan had gedacht.

Ik wil gewoon uitzoeken wat het me ongeveer gaat kosten, dan er een tijdje niet meer aan denken en dan als ik het geld bij elkaar gespaard heb eens serieus overal gaan luisteren en vergelijken.

Dus laat maar komen die tips :D

Sporen vs. kanalen

Sporen vs. kanalen

Als je 16 tot 24 sporen wilt opnemen, heb je nog lang geen 16 tot 24 kanalen nodig!!!!
Het aantal inputs is puur afhankelijk van het aantal instrumenten dat je gelijktijdig wilt kunnen afspelen.
Je kunt zelfs werken met 20 kanalen met maar bv 16 inputs dmv een patchbay. Omsteken dus.

Denk dus ook even na hoeveel instrumenten je gelijktijdig wilt kunnen afluisteren direct vanaf je mixer (dus onafhankelijk van het aantal sporen).

Ik heb zelf een 24ch mixer, maar kan natuurlijk met gemak 40 sporen opnemen. Die mix ik dan weer in de computer.

Mogelijkheden te over dus, als je maar weet wat je nodig hebt.8)

Re: Sporen vs. kanalen

Re: Sporen vs. kanalen

Origineel geplaatst door arnomusicman
Als je 16 tot 24 sporen wilt opnemen, heb je nog lang geen 16 tot 24 kanalen nodig!!!!
Het aantal inputs is puur afhankelijk van het aantal instrumenten dat je gelijktijdig wilt kunnen afspelen.
Je kunt zelfs werken met 20 kanalen met maar bv 16 inputs dmv een patchbay. Omsteken dus.

Denk dus ook even na hoeveel instrumenten je gelijktijdig wilt kunnen afluisteren direct vanaf je mixer (dus onafhankelijk van het aantal sporen).

Ik heb zelf een 24ch mixer, maar kan natuurlijk met gemak 40 sporen opnemen. Die mix ik dan weer in de computer.

Mogelijkheden te over dus, als je maar weet wat je nodig hebt.8)

bas, kick, hihat, clap, crash, snare, 2-3 leads, 3 steungeluiden, stuk of 3 effectgeluiden, 2 stereo returns, wat stemsamples.

Verder is het zo dat de kick makkelijk 2 kanalen in beslag neemt. en een aantal synths stereo zijn.

Ik kan wel gaan bouncen natuurlijk maar het feit blijft dat ik ook niet 100% tevreden ben over de functionaliteit van de SX, met name de EQ vind ik niet echt je van het qua instelmogelijkheden.

He ik zet momenteel met hetzelfde probleem..
Heb ook 16 a 24 kanalen nodig (zit nu met 4 mono, 4 stereo pff :gaap: )

Ook wel ik voldoende routing mogelijkheden hebben, een mooie EQ, mute knopjes, en een mooie warme distortion als je de gain opendraaid.. Dito behoeften als bikkel dus..
Help?
Behringer net niet goed genoeg? Gelieve ook wat tweedehands prijzen te vermelde; thx.

:confused:

Je moet gewoon een mixer kopen die je mooi vindt. Boven de 2.000 euro om te beginnen zit je altijd goed!

Grapje@.com

Back