Akai S5000 probleem

Ik heb begrepen dat je beter 3.5" converters kan gebruiken i.p.v. 2.5"
De 3.5" zijn echter "lastiger" te vinden en duurder.
Wil je ook een inbouwframe? Zodat je hem kan inbouwen op de plaats van de floppy, of ga je hem volledig inbouwen?

Vrij prijzige oplossing volgens mij om die floppy drive te vervangen. Bocendien werkt dat met allemaal 1.44MB images wat me ook niet echt handig lijkt.

Kan ik niet hetzelfde tructje uithalen als wat ik intern wil doen? Ik kan immers meerdere scsi devices gebruiken.
Dus koop ik 2 SCSI naar IDE convertors en plaats ik in de bay van die floppy drive een IDE CF reader?
Heb ik een interne en een extere CF drive. Waarschijnlijk niet hot swappable, maar daar valt mee te leven.

Ik neem zelf aan dat SCSI-IDE een volledige IDE leveren (dus primary + secondary), of niet? Dan heb je niet twee converters nodig.

Er staat me zomaar bij dat de S5/6000 een soort van unmount optie heeft voor z'n disks, maar dat weet ik niet meer zeker (en mijn S6000 heb ik al een tijdje niet meer).

kost inderdaad geen drol. Heb er via ebay ook maar eentje besteld. Voor die 5 euro zal ik er geen buil aan vallen.
Nu nog de SCSI naar IDE convertor. Heb forummlid CJAN naar een pb over gestuurd.

Nee het is af en toe een wonder dat het voor dat bedrag überhaupt verzonden kan worden...

Maar het kan heel goedkoop omdat IDE en CF functioneel hetzelfde zijn. Er zit dus bijna geen elektronica op dit soort adapters (die je wel nodig zou hebben voor SD bijvoorbeeld), het is puur printsporen van de IDE connector naar de CF connector.

Nu dus even afwachten of ik zo'n SCSI - IDE convertor kan kopen en dan is dit redelijk goedkoop opgelost.
Als dat allemaal werkt ga ik wel eens kijken naar een oplossing om die floppydrive op een soortgelijke manier te vervangen. Moet dan dus een CF IDE drive hebben met een net frontje die in de floppy bay past. Bestaat vast ook wel.

Ik neem zelf aan dat SCSI-IDE een volledige IDE leveren (dus primary + secondary), of niet? Dan heb je niet twee converters nodig.

Er staat me zomaar bij dat de S5/6000 een soort van unmount optie heeft voor z'n disks, maar dat weet ik niet meer zeker (en mijn S6000 heb ik al een tijdje niet meer).

Ja, net zoals in een pc een master en een slave drive. Vraag me dan alleen af hoe zich dat vertaalt naar SCSI ID's. Elke drive moet immers een uniek SCSI ID hebben want vanuit het perspectief van de S5000 blijven het gewoon SCSI drives natuurlijk.

Ik heb het moederbord van de S5000 eens goed bekeken en het lijkt erop dat er al een IDE connector op dat moederbord zit. Ik heb er even een ide disk aangehangen, maar vooralsnog ziet de S5000 die disk niet.
Wat doet die IDE connector op het moederbord dan?

Ja, net zoals in een pc een master en een slave drive. Vraag me dan alleen af hoe zich dat vertaalt naar SCSI ID's. Elke drive moet immers een uniek SCSI ID hebben want vanuit het perspectief van de S5000 blijven het gewoon SCSI drives natuurlijk.

Het zou kunnen dat de adapter dat oplost met twee LUN's op één ID. In dat geval zal de Akai het (vermoedelijk) niet begrijpen.

Ak.sys is inderdaad de weapon of choice, al moet ik zeggen dat de connectie niet altijd even stabiel was in mijn geval.

Ak.sys is inderdaad de weapon of choice, al moet ik zeggen dat de connectie niet altijd even stabiel was in mijn geval.

Nee de S5/6K USB is niet stabiel als hij tegelijkertijd samples staat af te spelen, zeker samples afspelen en tegelijkertijd andere overpompen vond ie niet leuk. Ik had tot vrij harde crashes aan toe. "In rust" werkte het in mijn ervaring een stuk beter. Da's allemaal verbeterd in de Z-serie.

Ik gebruik zelf OSX ( mac ) nooit echt last van gehad , daarbuiten gebruik ik ook een externe Scsi HD
vanaf daar laad ik alles in de S6000 als een soort tussen station :)
Verder maak ik ook veel gebruik van MO drives deze zit ook in de S6000.
Tot nu toe kan ik nog aan scsi apartuur komen , mocht dit niet meer gaan dan kan ik nog altijd van
Scsi naar IDE gaan , wat me nu tegenhoud zijn vooral de prijzen die ze vragen ;{

Ik gebruik zelf OSX ( mac ) nooit echt last van gehad , daarbuiten gebruik ik ook een externe Scsi HD vanaf
daar laad ik alles in de S6000 als een soort tussenstation :)
Verder maak ik ook veel gebruik van MO drives deze zit ook in de S6000.
Tot nu toe kan ik nog aan scsi apartuur komen , mocht dit niet meer gaan dan kan ik altijd van Scsi naar IDE gaan ,
wat me nu tegenhoud zijn vooral de prijzen die ze vragen ;{

Back