Kurzweil SP76 - als masterkeyboard - probleempjuh

Atlantis

Stalins' handlanger
Ik heb een klein maar overduidelijk probleem met mn Kurzweil SP76. Het toetsenbord is bij MIDI-toewijzingen te splitten in twee gedeeltes die ieder een MIDI-kanaal/programnumber enz. toegewezen kunnen krijgen.
Nu is het zo dat als ik een internal voice aan de rechter Part toewijs, deze OOK hoorbaar is in de linker sectie; ondanks dat ik hier de 'destination' op MIDI en niet Internal heb gezet.
Een logische gedachte zou zijn om Internal Voice op OFF te zetten, maar dan gaat dat automatisch ook op voor de rechter Part.

Als ik met het linker deel dus een externe module bespeel, hoor ik ALTIJD de Internal voice ( bv Piano of Strings) van de SP76 meeklinken!

Iemand ervaringen met dit soort problemen, of kennis van de Kurzweil SP76 zelf?
Ik hoor het graag........

Martin

Kurzweil SP

Kurzweil SP

Ik heb vandaag een SP-76 gekocht (2ehands) en alvast wat manuals en dergelijken gedownload, wat jij wil moet volgens de handleiding wel kunnen, ik ga van de week ff prutsen en als het me lukt laat ik je het wel ff weten.

groetjes Marcel

P.S. Ik heb jullie zangere horen zingen bij Ayreon in Tilburg, dat was te gek (toetsenist trouwes ook een topper), ben benieuwd naar jullie band, ik ga zeker kijken als je eens in de buurt speelt.

yeaaah

yeaaah

Ja

ben benieuwd of je er wel uitkomt.......!:halleluja

Kurzweil SP-76

Kurzweil SP-76

Ik ben afgelopen week flink aan het prutsen geweest, de gebruikersvriendelijkheid van de SP-76 is ver te zoeken, wat een kl*te-menustructuur, bijna middeleeuws.
Wat jij wil heb ik wel voor elkaar gekregen, ik denk dezelfde instellingen als jij aangeeft, alleen moet je dan de lower key zone opschuiven tot de noot waar je de interne sound wel wilt horen.
Hierbij ook een bijlage met wat voorbeelden, ik vond ze wat beter beschreven als de manual.
Ik heb komende weken weinig tijd, maar daarna duik ik wat dieper in de mogelijkheden van de Kurzweil als Masterkeyboard.
Kom je er niet uit hoor ik het wel, type ik wel ff precies de knoppen die je naar elkaar in moet drukken.
Ik zie overigens weinig bezitters van de SP op het forum, denk dat het verstandig is als we problemen hebben met instellingen elkaar kunnen helpen. Heb je de manual wel? zo niet kan ik hem wel ff mailen.

groetjes Marcel

sorry bijlage vergeten

sorry bijlage vergeten

komt ie

Attachments

• spmadeeasy.zip
    116,1 KB · Bekeken: 142
Al gelukt?

yaholaaaadi jeeee

yaholaaaadi jeeee

Nou,ik heb in ieder geval effe dat zipje ge-unzipt, lijkt me interessante extra kost. Ik moet effe checken wanneer ik weer in de boeken kan duiken, ik hoop eigenlijk van het weekend. Momenteel is het takke druk met mn studie ( Rockacademie) en het erin persen van nummers voor gigs met Karma vanaf november.

waarom heeft een week maar 7 dagen.......aaaaaahhhhhh

Irene is trouwens - behalve op de Star One live Cd/DVD - sinds kort nog ergens op te horen; een Rockopera van Gary Hughes genaamd: Since & Future King. Te horen op trackje 5 ("Shapeshifter") van deel I, in de rol van Morgana.
Naar mijn idee niet echt een geweldige recording: d'r zit 1 of ander toch wel erg dik aangezet Chorus over haar stem...........da moe je dus niet doen!...........klinkt clean stukken beter.

majaaaa da's onze opinie:halleluja

Back