Karma Korg

Bestaan die dingen dan?

Serieus, de synthmarkt is een kleine markt en ik weet niet of het loont om een handleiding te vertalen

Orgineel geplaatst door Synic
Bestaan die dingen dan?

Serieus, de synthmarkt is een kleine markt en ik weet niet of het loont om een handleiding te vertalen

mua..... roland/boss vertaald wel maar dat is ook de enige waar ik een ned handleiding van heb ....dus ik vraag het me af ???

laat maar zitten die Nederlandse handleiding, veel zal ik er toch niet aan hebben want als beginnende korgelman (anno 1904) moet ik eerst weten:

*hoe ik de Karma via de computer moet aansluiten op de Terratec EWS 88 MT geluidkaart, de MIDI en Audio-kabels heb ik toch op de juiste manier aangesloten, maar ik krijg geen geluid uit mijn speakers, en ook geen Midi-overdracht.
welke instellingen moet ik gebruiken om zowel de geluiden van de Karma als de geluiden van div. softwaresequencers beiden te kunnen beluisteren (bewerken komt later nog wel, waarmee? een hamer?)

*moet ik eerste een cursus MIDI volgen om dit te kunnen volgen of kan iemand mij echt een goeie instructie geven?

Moet ik eerst een cursus midi volgen? JA
Mijn eerste synth was een korg N364 en vond/vind hem nog steeds een beetje lastig te programmeren, altijd maar blijven nadenken, weinig intiutief even knoppen draaien.
maar daar krijg je zo veel voor terug, dat moet je ontdekken.
Stap 1 lees de hanleiding helemaal even vluchtig
Stap 2 lees de handleiding aandachtiger en experimenteer even de de aangegeven volgorde.
Stap 3 Heb meer geduld dan je dacht aan te kunnen.
Mijn broertjes eerste synth was een M1 zonder gebruiksaanwijzing, dus try and error and pleur em bijna drie keer uit het raam per zaterdag, maar goed hij kent hem van binnen en van buiten. we gingen eenkeer voor een trinity kijken en hij begon in die synth te rotzooien op instinctief korggevoel en die eigenaar wist niet wat hij hoorde/zag.
Veel oefenen en blijven lezen.
Het aansturen van andere midi apparatuur stel in via het GLOBAL knopje/menu.
Intern de karma bestuurt alles, extern hij luistert alleen maar naar andere machines.
Kom je er met de handleiding op schoot nog niet uit vraag ik de precieze details even aan mijn broertje, hij regelt in onze studio altijd deze zaken, ik ben er ook geen liefhebber van.

gr.
mz

Ik heb ook de Korg n-346 en is makkelijk te bedienen hoor...
Het is alleen wat meer werk. Dat geld ook voor de Karma.
Als je een(soft/hardware (va)analoge bediening gewend bent is
een korg 364/Karma even wennen ja.;)

Dan koop ik de volgende keer toch maar een n-346:) .

Ik heb ook wat spullen van yamaha b.v. een RM1X en ikmoet zeggen dat de soundengine eenvoudiger is een dus makkelijker te bedienen maar het echte werk doe ik op de N-baby.
De sequencer van de N vind ik absoluut niet makkelijk, wel kun je mbv sneltoetsen functies bedienen die je in de RM via menu's moet zien te bereiken, echter give me de RM for sequencing en fast songbuilding.

gr.
mz.

Back