Studio-inbraak, alles weg!

dr. JoneZ

Ingeburgerd
Op dinsdag 16/10 is er ingebroken op m'n studio te Antwerpen, en hebben die onverlaten ongeveer heel m'n inboedel meegenomen.

Wat is er allemaal verdwenen:
- een Elektron machinedrum & Elektron Octatrack met rack-oren ingebouwd in een angled warwick carry case met draagriem
( deze herken ik meteen, moest er iemand een dergelijke combo te koop zien, laat mij aub iets weten ).
- een splinternieuwe waldorf blofeld sl
- een korg emx-1 (oude versie met SM-card)
- een korg M1
- een roland SH-32
- een korg km 402 (4-kanaals kaoss mixer)
- 2x KRK rockit 6
- een roland MC-307

Wat de Elektron spullen betreft, heb ik de serie-nrs nog en zal ik die zo snel mogelijk toevoegen aan deze thread.

Wat me nog rest van materiaal is:
- een kapotte EMU XL7
- een gare quasimidi sirius
- een 1ste generatie kaoss mixer
- een korg monotron delay
...
niets dus, ik ben geruïneerd en de verzekering betaald niets, noppes, nada,...

wat kut zeg...

je moet maar goed de verkoopsites in belgie en NL in de gaten houden.

Heb je serial nummers???

gecondoleerd met je verlies...

waarom betaalt de verzekering niks? Geen bonnetjes?

Op dinsdag 16/10 is er ingebroken op m'n studio te Antwerpen, en hebben die onverlaten ongeveer heel m'n inboedel meegenomen.

Wat is er allemaal verdwenen:
- een Elektron machinedrum & Elektron Octatrack met rack-oren ingebouwd in een angled warwick carry case met draagriem
( deze herken ik meteen, moest er iemand een dergelijke combo te koop zien, laat mij aub iets weten ).
- een splinternieuwe waldorf blofeld sl
- een korg emx-1 (oude versie met SM-card)
- een korg M1
- een roland SH-32
- een korg km 402 (4-kanaals kaoss mixer)
- 2x KRK rockit 6
- een roland MC-307

Wat de Elektron spullen betreft, heb ik de serie-nrs nog en zal ik die zo snel mogelijk toevoegen aan deze thread.

indeed very sad news for ya
:engel: wel allemaal vrij new spul dus met cash wel weer te kopuh ,..blijft fokt op asje thuis / studio inkomt en gear is weg

geen verzekering afgeslotuh??
:?

Volkomen kut inderdaad!!!

Ik zit vaak op marktplaats en zal een oog toewijden aan deze gearlist...sterkte man!

Verrot man. Wie is de laatste die iets bij je heeft gekocht en je studio gezien heeft?

Verschrikkelijk!

Vcovca's tip hierboven is een goeie.

Wat wellicht kan helpen met zoeken (en sorry als het op verkapte spam lijkt) is http://www.gearhunter.net
Ik heb net een snelle scan gedaan op de belgische sites maar nog niets bijzonders (als in een verkoper die jouw spul in 1x aanbiedt) gevonden.

Sterkte!

Zoo dat is klote zeg! Sterkte ermee!

Wel heel apart trouwens dat ze net die twee apparaten hebben laten staan die niet goed zijn. Dat moet iemand geweten hebben.

Even goed bij jezelf nagaan, wie is er de laatste tijd in je studio geweest die je niet goed kent (kunnen natuurlijk ook bekenden zijn)? En heb je foto's van je gear en info geplaatst op internet?

serienrs

Elektron Octatrack: C11020730-65
Elektron Machinedrum: F09061280-47

beiden ingebouwd in een warwick angled carry bag met een kleine dekplaat en een hoop kabels...

Dank u voor de respons, i appreciate it...
Wat m'n andere spullen betreft heb ik nog geen serienrs gevonden... ik blijf zoeken.

En wat de verzekering betreft:
Er is een eerste maal ingebroken in Augustus, waarbij ze kleine spullen hebben meegenomen: laptop, gsm, etc.
De verzekering keerde mij het bedrag van de gestolen goederen uit.
Daarna plaatste de huisbaas in september nieuwe appartementsdeuren en een veiligheidsdeur (so his ass is saved)

Na deze inbraak zegt de verzekering doodleuk dat ze zich op het recht beroepen om de polis elke 3 maanden te herzien (fijne letters, artikel zoveel, paragraaf zoveel)
Dus deze keer brute pech (of ik moet de huisbaas aanklagen, wat tot niets leidt want hij heeft zijn plicht nagekomen)

Welke verzekeraar is dat? Name and shame. Het is natuurlijk niet de bedoeling van dat artikel om klanten die eens beroofd zijn uit te sluiten en intussen wel premie te incasseren.

Hebben ze jou van die herziening op de hoogte gesteld? Als niet dan heb jij geen redelijke kans gehad je elders te verzekeren Ik zou het niet zomaar opgeven hoor.

fucked up man :(

Die tip van vcovca is wel goed.

Een ander is zoeken naar mensen die twee van de items aanbieden die van jouw waren.

Dan kijken wanneer de advertenties zijn geplaatst.

Ik bedoel stel dat iemand een roland SH-32 en een korg M1 aanbied en de advertentie is na de inbraak geplaatst dan kun je een lead hebben.

suc6 :smeris:

Iemand moet met zekerheid hebben geweten wat wel en niet werkte qua instrumenten. Dat is een ding wat zeker is. Heb je dat ergens gemeld op een forum of in je directe omgeving? Of was het aan de buitenkant zichtbaar dat deze zaken defect waren? Anders is het wel heel erg toevallig. De Monotron en Kaoss Pad zijn natuurlijk achtergelaten omdat het niet veel oplevert. Dat is dan in de tussentijd wel uitgezocht in twee maanden tijd. Het moeten of meerdere personen zijn geweest die snel alles hebben weggenomen of iemand die voor langere tijd toegang heeft tot het gebouw en wat niet opvalt (je huisbaas of kennissen daarvan). De tijd is ook zeker belangrijk, omdat iemand het geweten zou kunnen hebben wanneer je wel en niet thuis was.

Ik vind het maar dubieus dat er deuren en sloten zijn veranderd en dat er dan toch iemand toegang heeft gekregen. Als ik zo mag gokken heeft de huisbaas er wel meer mee te maken. Niemand anders heeft toegang tot alles binnen het gebouw en als het moderne sloten en deuren zijn dan krijg je die niet zomaar open. Zeker geen twee stuks achter elkaar en dan ook nog met zo veel spul ongezien weglopen. Het is maar een theorie, maar het is zeer verdacht.

Heb eventjes snel je post historie doorgelezen en zie dat je wel melding hebt gemaakt van de defecte instrumenten. Dat kan ook een lijdraad zijn voor je zoektocht naar de dader(s). Zijn er mensen die weten dat je dit forum gebruikt en/of zijn er mensen van dit forum bij je op bezoek geweest?

Laatst gewijzigd:
Wat die defecte synths betreft... die staan quasi gedemonteerd of met de knoppen eraf "under repair", die hebben geen directe verkoopwaarde...
Wat de gestolen spullen betreft...
ze hebben elk appartement in de blok opengebroken (5 appartementen) en alles van waarde meegenomen (flatscreens, laptops, gsms, pads, playstation, etc)
De synths de ze van mij hebben meegenomen waren allemaal in goede staat (optisch) = directe verkoopwaarde... (ze hebben de handleidingen en dozen niet mee, dus 2de hands sites in't oog houden)
Aangezien ze alles van waarde hebben meegenomen denk ik niet dat ze echt weten wat mijn spullen waard zijn.
Dus het staat voor mij vast dat ze:
1) bijvoorbeeld de machinedrum en octatrack niet uit de flightcase gaan demonteren
2) een zeer lage tweedehandsprijs gaan vragen
3 de goederen aanbieden tesamen en zonder handleiding of doos (wel met adapter, want die hebben ze mee)

Tenslotte wat de huisbaas en de verzekering betreft:
a) de huisbaas heeft mn volledig borg al terugbetaald en laat me vertrekken wanneer ik wil, al zijn huurders zijn weg en zijn appartementen opengebroken (voor de tweede keer), betwijfel dat die man er iets mee te maken heeft, aangezien hij zelf regelmatig contact opneemt met politie en parket.
b) tegen de verzekering kan ik procederen als ik wil, maar waar gaat dat eindigen (m'n advocate raad het in ieder geval af)

In alle geval, allen dank voor de massale steun, moesten jullie iets verdacht tegenkomen, laat het me weten

Back