Studio-inbraak, alles weg!

I will, vraag me af of die handelaar zomaar de identiteit van z'n klantenbestand gaat prijsgeven.
+ het aankoopbewijs staat op naam van m'n maat... dus die moet mee, als de winkel geopend is "zucht" , still a long way to go...

Gewoon netjes vragen.. als hij adres niet geeft.. vertel je m doodleuk dat ie dan meehelpt met heling..
daar kan je alsnog mee naar de poltie gaan..

Je hebt alvast een spoor, dat is een goed begin! Laat je vooral niet afzwaaien door die politie bureaucratie, ga er regelmatig naartoe en blijf ernaar vragen - op de duur zullen ze je kennen en zoals ze zeggen de aanhouder wint!

Succes en ik hoop van harte dat je je spullen zal terugzien!

OK! m'n Waldorf Blofeld SL is boven water gekomen in een 2dehands winkel op de turnhoutsebaan in Antwerpen!
Dankzij een attente collega-muzikant die hem ver onder de gangbare 2dehandsprijs heeft gekocht (199€).

Blijkt ie toch hetzelfde serienr, tracks & presets te bevatten als diegene die van mij gepikt is!
(Dus het waren lokale dieven, en m'n spullen zijn wss geheeld achter de hoek)

De politie doet nog steeds nix, moest al bijna amok maken in het politiekantoor eer ze de tweedehandshandelaar gingen contacteren.

Ik wil alle alerte forumleden vragen om spullen die voorkomen op mijn lijst van gestolen goederen...
die ver onder de prijs verkocht worden, uit postcode 2000 (antwerpen) of 2140 (borgerhout) BE mij een seintje te geven...

slowly but surely, ... i will find the culprits & make em pay...

Als ze niets doen moet je dreigen met klacht in te dienen bij het Comité P (en effectief ook doen als ze alsnog niets doen).

Ok, dames & heren...
Mijn vertrouwen in de lokale politie is een beetje hersteld...

Ze hebben de identiteit van de dader!!! na navraag bij de 2dehandshandelaar...
morgen gaan ze daar alle spullen in beslag nemen die de dader heeft binnengebracht,

maar,...

we zijn er nog niet,
de dader heeft geen verblijfsadres dus moet "toevallig" opgepakt worden...
eer ik iets van centen of spullen kan terugzien (als die er nog zijn) moet de dader veroordeelt worden en in gebreke worden gesteld, advocaat, proces, etc.

de politie mocht weinig info verstrekken over de dader...

This is what they told me,

Man van marrokaanse origine, met enkele inbraken en carjackings op zn kerfstok...
Aangezien ik er (buiten één) geen ken... no one related...

if they catch him, i'll sue his ass :D

Ik wil je niet ontmoedigen, maar heb een gelijkaardig voorval meegemaakt. De kerel was OCMW klant. Heb er ook een advocaat op gezet.
Resultaat: voorwaardelijke gevangenisstraf en terugbetalen van alle kosten, maar... aangezien hij leefde van een leefloon en men daar niets mag van afhouden mocht ik naar mijn centen fluiten. En aangezien de celstraf voorwaardelijk was, wandelde hij gewoon terug buiten.
Dit is gerechtigheid op zijn Belgisch. En dan schrikt men dat je zin hebt om die kerel zelf het ziekenhuis in te slaan...

Ik wil je niet ontmoedigen, maar heb een gelijkaardig voorval meegemaakt. De kerel was OCMW klant. Heb er ook een advocaat op gezet.
Resultaat: voorwaardelijke gevangenisstraf en terugbetalen van alle kosten, maar... aangezien hij leefde van een leefloon en men daar niets mag van afhouden mocht ik naar mijn centen fluiten. En aangezien de celstraf voorwaardelijk was, wandelde hij gewoon terug buiten.
Dit is gerechtigheid op zijn Belgisch. En dan schrikt men dat je zin hebt om die kerel zelf het ziekenhuis in te slaan...

Ja, i know, la justice belgique... als ze de kerel al oppakken en er komt een proces van, zal het:
1) belachelijk lang duren
2) kostelijk zijn (advocaat, etc.)
3) is de kans dat ik één of andere recuperatie krijg zo goed als nihil

maar...

aangezien, blijkbaar , sommige spullen bij tweedehandswinkels zijn terecht gekomen. Kan er een constructie op poten worden gezet (na veroordeling) zodanig dat de dader de winkeliers moet vergoeden en ik m'n spullen terugkrijg.

In ieder geval, als die gast veroordeelt wordt, kan ik op z'n minst m'n Blofeld terugkrijgen van m'n maat (nadat ie vergoed wordt)

ik hou mn ogen open.
Hopelijk vind je nog één en ander terug.

Dat hangt ervan af. Als je verder een brave burger bent die actief meewerkt aan de economie...

..dan zal je keihard en snel gestraft worden.

Als justitie niet meewerkt gewoon 380V AC op het beslag van je studio zetten; O nee, die gasten hebben altijd handschoentjes aan hé :stupid
Nou ik hoop echt dat jij je spullen terug gaat zien en dat ze die onverlaat pakken!

Ik vraag aan alleman, dat tweedehandswinkels frequenteert om een oogje in het zeil te houden voor onderstaande setup:
De machinedrum & octatrack steken als volgt ingebouwd in een angled (schuine) carry-case met draagriem... (warwick rock case...)

de bescherm plastic zit nog op het scherm van de machinedrum (as seen above) met een kreukje in... valt meteen op...

Soon, the culprit will be found...

Attachments

• 199519_4308666827265_313455776_n.jpg
    199519_4308666827265_313455776_n.jpg
    51,5 KB · Bekeken: 71

Dat is niet alleen in Belgie zo, dat is in Nederland net zo geregeld. Ook wel logisch voor een gedeelte.. Als je al zijn leefgeld wegneemt kan hij niet meer leven en als hij niet meer leeft kan hij ook geen schuld meer afbetalen.

Maar ben blij voor je Dr. Jonez dat er enigszins een lichtpuntje aan het ontstaan is!

Ik vraag me alleen wel af of je je eigen Blofeld hebt moeten betalen?

Dat is niet alleen in Belgie zo, dat is in Nederland net zo geregeld. Ook wel logisch voor een gedeelte.. Als je al zijn leefgeld wegneemt kan hij niet meer leven en als hij niet meer leeft kan hij ook geen schuld meer afbetalen.

Maar ben blij voor je Dr. Jonez dat er enigszins een lichtpuntje aan het ontstaan is!

Ik vraag me alleen wel af of je je eigen Blofeld hebt moeten betalen?

Betreffende de Blofeld is die nu juridisch gezien eigendom van m'n maat.
Hij heeft er 200€ voor betaald (nieuwprijs + SL option 450€)
Dus de inbreker had duidelijk geen idee van wat de waarde was van die spullen.
Daarom dat ik als een rabiate gek overal posts plaats omdat m'n spullen duidelijk ver onder de gangbare 2de hands prijs verkocht worden.

En de Blofeld... eerst dader arresteren, veroordelen, vergoeding voor de winkelier, die kan dan op zijn beurt mijn maat vergoeden, en dan pas... is ie terug van mij.
We spreken over ettelijke maanden , mss zelfs een jaar :stupid

In nederland is een goed wettelijk gezien eigendom van de staat als aangetoond wordt dat het een gestolen goed betreft, de originele eigenaar kan het dan van de staat terug vorderen middels een of andere procedure, maar hier is het niet zo dat de koper van een gestolen goed eigenaar kan zijn.

In nederland is een goed wettelijk gezien eigendom van de staat als aangetoond wordt dat het een gestolen goed betreft, de originele eigenaar kan het dan van de staat terug vorderen middels een of andere procedure, maar hier is het niet zo dat de koper van een gestolen goed eigenaar kan zijn.

Ha,

daar kan ik jammergenoeg maar één ding op zeggen...

Bienvenue en Belgique :doei:

Back