Eindelijk klaar: DIY synth met JH, VCS3 en synthi100 modules

Eml

Ingeburgerd
Eindelijk is hij klaar.
Specs:
4 vco's (VCS3)
1 Trapezoid (JH)
1 Trapezoid (synthi 100)
1 LPF (VCS3)
1 Sample & Hold (JH)
1 octave filterbank (synthi 100)
1 Wavefolder (JH)
1 Highpass filter (synthi 100)
1 Random voltage generator (synthi 100)
1 Slew limiter (synthi 100)
2 Ring modulators (VCS3)
1 Envelope follower (synthi 100)
1 Noise generator (VCS3)
1 joystick (VCS3)
1 inputmodule (VCS3)
1 outputmodule (VCS3)
1 reverb (VCS3)
1 matrix voor audio
1 matrix voor control voltages

DIYsynth.jpg

En een eerst youtube filmpje:

Mooi!

Mag ik vragen, vanwaar de keuze tot JH ontwerpen en geen andere?

Andere vraag, het Synthi 100 High Pass filter ken ik niet, heeft het overeenkomsten met het vcs3 Low Pass filter, of is het afgezien van de functie een heel ander filter?

Kan je wat meer vertellen hoe je alles hebt angepakt en hoe dat liep enzo?

Gefeliciteerd met dit mooie project!

Prachtwerk hoor!

Wat is JH?

jurgen haible [hihi eeen vd eerste diy [rip ; nog steeds highly respected denksoow ] dudes diek online tegenkwam die freely alles delde watie bouwde

ts ..watn mooi project bis bi s
like tha vcs ontwerp:okdan::halleluja:luv:*D

Mooi hoor, maarre zit er nou een bak distortion overheen of klinkt ie gewoon zo?
Geen distortion hoor. Dit is de synthi 100 filter. Het is een OTA filter en die klinkt veel 'vuiler' dan de diode filter, zeker wanneer je de response opendraait.
Als je bij de diode filter de response te ver opendraait blijft er niet veel meer van het bronsignaal over dat door de filter gaat, maar hoor je vooral de sinus van de zelf-oscillatie. Bij de OTA filter blijft het bronsignaal veel beter aanwezig maar gaat hij overstuurd klinken.

Geen distortion hoor. Dit is de synthi 100 filter. Het is een OTA filter en die klinkt veel 'vuiler' dan de diode filter, zeker wanneer je de response opendraait.
Als je bij de diode filter de response te ver opendraait blijft er niet veel meer van het bronsignaal over dat door de filter gaat, maar hoor je vooral de sinus van de zelf-oscillatie. Bij de OTA filter blijft het bronsignaal veel beter aanwezig maar gaat hij overstuurd klinken.

Ok nou ik hou ik wel van een beetje of een bak distortion maar dat wist ik niet van dat filter, interessant filtertje dus.
Verder heel mooi gebouwd en lekker vuig geluidje.

Back