Juno 106 geen audio output

Kause

Ingeburgerd
Mijn Juno 106 (net 3 maanden geleden gekocht) geeft geen audio output meer.
's Ochtends aangezet, toen deed ie het perfect, 's middags ineens helemaal niks.
Via midi ook geen audio. Heb de mono/stereo en Phones uitgang geprobeerd.
Hij verstuurd wel nog midi.

Op de audio output na lijkt alles prima. Iemand een idee?

Ik heb het even getest, spelen met het filter doet ook niks.

Iemand anders nog andere suggesties?

Ik ben geen technicus, dus ik gok zo maar in het wilde weg:
Als hij opeens geluid meer geeft, maar nog wel midi verstuurt en in testmodus gaat enzo, dan denk ik dat het ergens aan het einde van het audiosignaal zit en niet zo zeer in het synth gedeelte. Het lijkt me iig sterk dat alle chips opeens kapot zijn.
Nogmaals, dat is zo maar een gok.

Ik zou even contact opnemen met een reparateur, op het forum zijn er diverse actief.

Je zou kunnen proberen of je wel verschil hoort bij Chorus aan/uit. (ruis aan / ruis uit)
Chorus zit op het Jack board, dus als je verschil hoort dan is je module board waarschijnlijk ok.

Je sound banks kunnen inderdaad goed leeg zijn. Dit zal dan aan de batterij liggen. Als je hem open maakt kun je hem niet missen, het is een behoorlijke cilinder.

Inderdaad even in Manual mode testen. Als hij het dan wel doet, sorry van je geprogrammeerde sounds.
De standaard fabrieksinstellingen kun je downloaden. Je vind ze hier: http://www.hinzen.de/midi/juno-106/

Succes!

Mocht je hulp nodig hebben met het laden van de factory presets, geef maar een gil.

Back