someone like you by hanna

Sir dionysus

www.vangerwendesign.nl
jhallo mensen ik hgad vandaag een zangeres op auditie ik denk dat ze opzich wel potentie heb maar ze heb nog veel begeleiding nodig
wat vinden jullie er van en wat vinden jullie van de mix :okdan:

Attachments

• hanna-someone like you.mp3
    6,5 MB · Bekeken: 71
Ja op zich zeker niet slecht. Elke vocalist heeft in productie liefst een vocal-coach nodig. Dat kan echt helpen.
Piano staat wat luid tov zang.
Heb al wel vaak meegemaakt dat zangers/zangeressen die perfect een cover kunnen zingen er plots niets meer van bakken zodra ze iets nieuws moeten zingen...

Persoonlijk vind ik het niet geweldig. Er klopt bar weinig van haar timing. Gruwelijk uit de maat zo nu en dan. Zeker in het begin lijkt het alsof ze steeds net een beetje achter de muziek blijft.
Verder heeft ze vooral moeite om de lage noten te halen. Uitspraak is ook wel erg Amerikaans (op een lelijke manier).

Stem is eerlijk gezegd ook niet echt bijzonder, laag niet best, en hoog ook niet. Alleen het midden gebied zingt ze redelijk. Qua klankkleur ook een beetje 13 in een dozijn.

Mix is niet best. Piano te hard, zang klinkt wat overstuurd hier en daar (kan ook aan mijn laptop speakertjes liggen).

Sorry dat ik het wat negatief uit de hoek kom.

+1 renepela, verschrikkelijke timing en walgelijke uitspraak "dreeeemsss ceeem troeeeeeeeeee"

daarnaast probeert ze te belten, druk komt uit haar hals niet uit longen zeg maar..zeg maar lekker geforceert aan het lallen.. niet meer doen...

mensen die zeggen dit mooi te vinden zijn gewoon te aardig....

Laatst gewijzigd:
Ik vind het NIET mooi. Ze zingt vals, het accent is ... en te veel hoog EQ, buiten de timing. Niet dat onacceptabel klinkt, maar nee, en de verhouding is niet een geheel.

Ik volgde laatst een workshop over het CVT (Complete vocal technique) en zal een vervolg doen, best een dure "opleiding" maar een hele goede (je leert ook theorie over de stemfuncties, zoals Raphie zegt is de "belting" juist niet dit geval van de zangeres... is meer "curbing met neutral", dus vrij "vlak" en te voorzichtig). Daar werd over dit soort zakken besproken en geoefend, best pittig maar zeker een open deur voor performers.

Maar ik heb voor Sir dionysus heel veel respect omdat hij veel doet en durft te doen. En voor de zangeres, hard aan het werk zou zeggen!

ik weet echt niet waar jullie het over hebben, maar je kan toch de potentie horen???

en zo vals is het ook weer niet.

Alleen kap eens met covers droppen, daar kan ik echt niet tegen:D

Potentie ?!? als kassa omroepster in de LIDL misschien, maar niet als Adele coverzangeres :D

Hmm, ik dacht, ik zal ook eens luisteren met het idee van, jezus het wordt hier zo afgeschoten, dat zal toch wel meevallen... Maar helaas. Ik zal hey proberen te nuanceren:

T.a.v. de mix:
- het gaat enkel om een piano en vocal, en die zijn niet in balans. Piano staat te hard, en is imho niet mooi. Ik zou proberen een andere piano te pakken en wat beter te eq-en.

T.a.v. de vocal:
- Ze heeft geen timing
- ze zingt vals
- haar Engelse uitspraak is niet goed
- het vocal timbre is oke, maar niets bijzonders

Als ze echt graag wil zingen, zal ze echt een vocalcoach nodig hebben. Er zijn overgangen die best oke klinken, maar zoals het nu is, is het totaalplaatje niet goed. Daarnaast heeft ze denk ik ook niet geoefend voor het inzingen.

Begrijp me niet verkeerd, de muziekwereld is keihard en je komt niet weg met dingen die wel oke klinken. Maar dit is niet goed. Desalniettemin waardeer ik de poging en vergeet niet dat de aanhouder wint. Succes!

Ze heeft potentie, maar dat is alleen maar een klein deel van het proces. En ja, "waarom zou ik Adele niet coveren als al mijn vriendinnetjes dat doen en krijgen ze applaus?". Op die redenen had ik mijn voormalige zangcoach afgezegd.

Ze klinkt meer als de Lykke Li (Follow Rivers), waarom kiezen mensen juist niet de geschikte liederen om te coveren?

Wat me nog het meest stoort (en dan houd ik er over op) is de "vrije interpretatie" / timing
die is gewoon ronduit SLECHT, niet los, of groovy maar gewoon SLECHT. Dan ook de honkytonk piano waarop de midi file is gerevoiced ook slecht.

Weet je Dio, je hebt veel leuke ideeen "in potentie" maar er is er nog geen een die je tot het einde hebt uitgewerkt. Heb al eerder aangegeven dat je niet iedere poep en scheet hier moet posten, maar zaken ook wel eens onder de pet kan houden totdat er echt iets staat.

Wees eens eerlijk: Ben je hierzelf wél tevreden over? zo niet? waarom post je het dan?

Aan een dame een hit over een midi file laten meezingen valt sowieso al weinig eer te behalen, maar als je besluit dat te dan posten dan moet het wel feilloze executie zijn, zowel zangtechnisch als qua productie en dat is het niet....

Jongens jongens, jullie komen hier allemaal veels te scherp uit de hoek. En zoals Pablo het ook zegt : Dit meisje heeft wél potentieel, maar het is intussen nu wel duidelijk. Ze heeft ook een goede vocal coach nodig.
Next...

Back