Akai Miniak - Alesis Micron, midi vraag

Scubamaster

Ouwe rot
Hallo.

Ik heb hier een Akai Miniak en ik probeer om het ding met een MC-808 via midi te synchroniseren.

Het lukt mij niet want van de op de MC-808 voorgeprogrammeerde kanalen speelt de Miniak in Multimode alleen maar een.

Ik les dat de Miniak 8 x multitimbraal is, dus het moet mij lukken.

Iemand kan mij helpen met de midi-setup van deze synth aub?

Merci.

Je moet de MC808 zo instellen dat hij de kanalen ook uitzend op de MIDI kanalen die overeenkomen met de Miniak. Dus voor iedere sequence die je naar je Miniak wil sturen moet je een apart MIDI kanaal instellen. En de Miniak moet uiteraard in multimode of iets dergelijks staan.

Voorbeeld: je wil spoor 3 op je MC808 naar kanaal 1 op je Miniak sturen. Dan zet je het MIDI kanaal van de MC808 van spoor 3 op kanaal 1. Als je dan spoor 4 naar kanaal 2 van je Miniak wil sturen dan zet je het MIDI kanaal van dat spoor op kanaal 2. Enzovoorts voor de andere 6 sporen.

Hoop dat je er iets aan hebt. En anders RTFM!

Je moet de MC808 zo instellen dat hij de kanalen ook uitzend op de MIDI kanalen die overeenkomen met de Miniak. Dus voor iedere sequence die je naar je Miniak wil sturen moet je een apart MIDI kanaal instellen. En de Miniak moet uiteraard in multimode of iets dergelijks staan.

Voorbeeld: je wil spoor 3 op je MC808 naar kanaal 1 op je Miniak sturen. Dan zet je het MIDI kanaal van de MC808 van spoor 3 op kanaal 1. Als je dan spoor 4 naar kanaal 2 van je Miniak wil sturen dan zet je het MIDI kanaal van dat spoor op kanaal 2. Enzovoorts voor de andere 6 sporen.

Hoop dat je er iets aan hebt. En anders RTFM!

Ik heb het probleem al een tijde geleden kunnen oplossen, toch bedankt voor je tips.

Het probleem was niet de werking van midi maar wel de configuratie van de Miniak zelf. De MC-808 stuurt idd 16 midi tracks, maar de Miniak moet in Multi mode werken en de Local Control moet in Off+Send Patterns staan, anders werkt hij niet.

Bovendien, als de Miniak in Multimode staat en je wilt de Multimode verlaten om klanken te zoeken voor iedere track van de MC-808, moet je weeral naar Local Control gaan en On selecteren en omgekeerd. Weeral Off+Send Patterns om terug gaan naar Multi. Echt niet handig.

Je kan wel ook klanken kiezen vanuit de Multi mode, maar dat is halfuur scrollen door de menu´s.

:doei:

Back