tip: PCMCIA/PC kaarten

fuse

Gepokt en gemazeld
Af en toe komen er wel eens vragen over laptops. En nu is het zo dat alleen de duurdere nieuwere laptops van tegenwoordig Firewire of USB2 hebben. Maar je hebt dus ook een scala aan PCMCIA kaartjes om dat probleem op te lossen. Wellicht interessant om dan toch voor een luxere mobiele audiointerface te kijken als je bijv Firewire (of mLan) wilt. (en geen iBook hebt)

Of bijv een losse HD in een kastje zodat je toch veel sporen in je sequencer kunt gebruiken en je 2500/4200rpm HD het niet trekt.

Re: tip: PCMCIA/PC kaarten

Origineel geplaatst door fuse
Af en toe komen er wel eens vragen over laptops. En nu is het zo dat alleen de duurdere nieuwere laptops van tegenwoordig Firewire of USB2 hebben. Maar je hebt dus ook een scala aan PCMCIA kaartjes om dat probleem op te lossen. Wellicht interessant om dan toch voor een luxere mobiele audiointerface te kijken als je bijv Firewire (of mLan) wilt. (en geen iBook hebt)

Of bijv een losse HD in een kastje zodat je toch veel sporen in je sequencer kunt gebruiken en je 2500/4200rpm HD het niet trekt.

maxtor heeft hele vette USB2/firewire externe HD's..speciaal gemaakt voor AV....

http://www.maxtor.com/en/products/external/index.htm

Olaf

Tsja zo'n externe HD is ook handig om als je projecten wilt meenemen enzo.

(CD-RW/DVD*RW kan ook)

Ze zijn nog wel aan de prijs maar wel makkelijk. Wellicht dat bijv ook samplers en synths daar ook mee kunnen werken in de toekomst.

die lacie's hebben een nogal andere prijs-stelling dan de maxtor drives ;)

Yep, werkt prima!

Ik gebruik op mijn laptop een externe 7200 maxtor usb2/firewire drive en de hammerfall hdsp via pcmcia :) Werkt prima.

Het nadeel vind ik echter dat je nog zowat een hele desktop mee aan het slepen bent als je ook nog een keyboard/controller wilt gebruiken :(

De Echo Indigo is daarom alleen al een wereldkaart, als je geen mobiele inputs nodig hebt tenminste.

:okdan:

Back