D&R modular

jwhagenbeek

Ouwe rot
heb al een tijdje een paar modules van D&R en kreeg vandaag een extra setje D&R modules van de postbode in mn handen gedrukt...
De eq's vind ik geweldig, de compressors pompen gewoon lekker ouderwets maar verder tja... in ieder geval leuk spul om af en toe eens wat doorheen te halen.
Maar ik kwam erachter dat de modules die ik had liggen een andere maat hadden dan de modules die ik vandaag binnen kreeg.... zijn die van mij ooit ingekort?
en welke modules bestaan er allemaal?

ik heb nu liggen:
4x parametric eq. in twee verschillende uitvoeringen
Hi-Lo passfilter
compr/limiter
stereo limiter II (er moet dus ook een I bestaan)
noise gate
patchbay

dit is mn rackje
P1010882.jpg

ik dacht dat ze idd. minstens 2 verschillende maten hanteerden.
anders moet je duco even een mailtje sturen.
die kan er wel wat over vertellen.
je kan het spul alleen niet voor mastering gebruiken...:D

:mega:

Mja goedkoop, overvloedig en karaktervol. Een paar parametrische zou ik wel willen hebben.

Ik heb ooit ook zo'n rack gehad.
Daarvan weet ik dat er nog een phase meter bestaat.
Twee inputs en een ledbar.

Ik heb nog wel wat d&r knoppen voor je, zijn ze weer compleet.
(Het meest linker type)
Laat maar weten

waarom zou je ze niet voor mastering gebruiken? (ik ben nieuw / onervaren in de compressie). Wat hebben deze compressors waardoor ze niet te gebruiken zijn als mastering compressor? Is dat het zelfde als buss-compressor?

cheers

Omdat alles wat er uit komt een grote sompige bende is. Leuk om wat lofi karakter te geven aan individuele instrumenten, maar een complete mix vernachel je er gewoon mee.

helemaal waar... maar wat kunnen ze lekker klinken op een enkele track! lofi is wel een goed woord denk ik. heb trouwens vandaag 2 companders erbij... wat ze precies met t geluid doen ben ik nog niet achter omdat ik ze nog niet heb aangesloten maar volgens mij waren ze oorspronkelijk bedoeld als ruisonderdrukking, maar ben benieuwd wat t met een synth doet. misschien is t bagger maar ja je moet gewoon experimenteren en misschien kom je per ongelijk op iets geniaals.

Te gek, je redenatie...
misschien is t bagger maar ja je moet gewoon experimenteren en misschien kom je per ongelijk op iets geniaals.
Als je dat per experiment zo'n 50 tot 80 euro waard is noem ik dat wel een dure hobby.
Per slot van rekening maken ze geen geluid.
Het begint bij een tafel imo. Als je een D&R tafel koopt, Orque Electronique verkoopt /verkocht een mooie, heb je daar ook al flink wat EQ en compressie inzitten.

Analoog is mijn held.

ja hoor ze maken wel geluid :p zet t volume maar eens hoger dan hoor je wel degelijk wat ook zonder iets op de input... nou ehm ja heb idd ook een d&r tafel ooit voor 10,- gekocht en dat is voor mij de bak voor tafeloversturing. maar tja dan nog blijf ik erbij dat je gewoon moet experimenteren want misschien is een brak gruizig gemasterde track wel een nieuwe hit... ik hou er gewoon niet van als alles moet klinken zoals in een boekje. we hebben al genoeg copierende producertjes op deze wereld
ik ben iig blij met mn brakke d&r setje zoals ie is!

Back