VCO-1 troubleshooting

keoni29

Ingeburgerd
Ik heb net de Triangle en de V/oct core van de VCO-1 gebouwd op breadboard en ik krijg geen oscillaties. Ik heb alle verbindingen gechecked. Zijn 5% weerstanden niet goed genoeg? Ik heb de CA3080 vervangen door een lm13700. Ik weet niet zeker of mijn pnp match methode accuraat genoeg was, maar dan zou ik toch wel een geluid eruit moeten krijgen? Ik had geen 100 ohm trimmer voor de v/oct, dus heb ik met twee weerstanden een deler van 50 50 ohm gemaakt. Het hoeft nu nog geen v/oct te zijn op het breadboard. Ik voer het beestje +-12v. Sommige weerstanden zijn niet helemaal de juiste waarde, maar wel binnen 10%.

nou, het ding zou het gewoon moeten doen.
niet te grote afwijkingen van de onderdelen zou niet uit mogen maken.

en hoezo het je de 3080 voor een 13700 vervangen?

:koffie:

Nou ik kon geen goedkope 3080 vinden. Ik heb trouwens erg oude weerstanden gebruikt, dus misschien zit er op eentje wat teveel oxidatie en dus is er geen goed contact. Ik vind het nog steeds raar dat hij oscilleert zodra hij niet geaard is.

tsja, je moet natuurlijk wel om te beginnen goeie onderdelen gebruiken.

een weerstand kost ongeveer 3 cent, en een 3080 zou te vinden moetten zijn voor een paar euro.

:mega:

Ik heb nog even goed gekeken en nergens problemen kunnen vinden. Het zou echt niet aan de lm13700 moeten liggen, want die doet precies hetzelfde als een 3080, maar dan zitten er twee in een pakketje.

Ik denk erover om de boel af te breken en aan een andere VCO te beginnen. Dit wordt niets.

Ik heb nog even goed gekeken en nergens problemen kunnen vinden. Het zou echt niet aan de lm13700 moeten liggen, want die doet precies hetzelfde als een 3080, maar dan zitten er twee in een pakketje.

Ik denk erover om de boel af te breken en aan een andere VCO te beginnen. Dit wordt niets.

zet um op.......:okdan:

:mega:

Back