Let's get it on [Feedback gevraagd]

Ik ga hier geen hele letanie schrijven. Snap helemaal wat de bedoeling was en daarom kan ik dit ook appreciëren maar ik mis iets of hoor vanalles bij elkaar dat qua sound wat minder gelukkig gekozen is.
Een aantal hier boven gemaakte opmerkingen kloppen wel.
Maar de intensie is er helemaal en dat is al heel wat !
Je kan het zeker Dr., maar je moet het ook doen. Denk dat jij het meer in de Jazzy-Soul-Lounge moet gaan zoeken. Daar ben je goed in. En op je SC staan daar al voldoende voorbeelden van.

Lekkere track weer! Van mij had ie nog wel een uurtje langer gemogen. Misschien wat meer pauzes erin maar hij kabbelt lekker door hoor. Toen de sax erin kwam had ik er wel even moeite mee. Later wordt het een geheel en klopt het meer. Misschien als je voordat de sax erin komt een rust inlast komt de sax niet te onverwachts/abrubt. Verder lekkere vocals, waar kan ik nou zo iemand vinden?! ;-)

Groet van Dr. Rinkel

Opnieuw een fijn trekkie waarbij ook ik enkele reeds geopperde aanmerkingen heb.

Ingrid van de Aldi mag voor mijn part blijven, evenals alle andere woordpartijen.
De gezongen stemmen passen mijns inziens ook niet 100% .
Inderdaad, er zit teveel soul in de zangstem voor zo een strak gequantized nummer.
Ook ik heb m'n twijfels over de timing van "Just say yes", mag er voor mij ook uit.
De rhodes mag er bij mij zeker in blijven maar een ietsie pietsie minder nadrukkelijk aanwezig, alsook zoals de stemmen.
Wat compressie kan helpen evenals een klein streepje effect onder de stemmen.
De kickdrum is misschien wat wollig maar smaken verschillen nietwaar? :D
De sax op 4:48 zit inderdaad niet helemaal goed in de toonaard.
De snare in het 2e deel brengt afwisseling en de accoordenvariatie over het hele nummer is zeker ok.
Vanaf 3:54 mag het er zeker wezen.

Cheers!
Exo. :mega:

Voor "vanaf 3:45 mag het er wezen" doe ik het natuurlijk niet! :D

Maar laat ik beginnen met het zeggen van dank voor het kritisch luisteren Exo! :okdan: Met deze opmerkingen als leidraad wordt het editen wel wat eenvoudiger. Morgen ga ik de meeste van je tips maar eens proberen toe te passen.

Nu werd ik op de kleuterschool al als eigenwijs bestempeld en dat is de jaren erna alleen maar erger geworden. Nu het over die sax gaat, ik blijf van mening dat ie wel klopt. Ja, hij speelt af en toe een halve noot die niet in de toonladder zit, maar dat ie iets wat je gitaristen ook vaak hoort doen. Volgens mij kan het gewoon. Misschien wil een theoreticus zijn/haar plasje er eens over doen? :)

Ik ga hier geen hele letanie schrijven. Snap helemaal wat de bedoeling was en daarom kan ik dit ook appreciëren maar ik mis iets of hoor vanalles bij elkaar dat qua sound wat minder gelukkig gekozen is.
Een aantal hier boven gemaakte opmerkingen kloppen wel.
Maar de intensie is er helemaal en dat is al heel wat !
Je kan het zeker Dr., maar je moet het ook doen. Denk dat jij het meer in de Jazzy-Soul-Lounge moet gaan zoeken. Daar ben je goed in. En op je SC staan daar al voldoende voorbeelden van.

Dank voor je constructieve feedback weer eens! Ik had gisteren (of eigenlijk eergisteren op het moment van schrijven) al het idee dat ik de track heb afgeraffeld, slordig in elkaar heb gezet, te snel tevreden was. En je hoort dat dus :). Ik neem je advies ter harte, maar zal zo nu en dan nog steeds uitstapjes proberen te maken naar cross over genres, puur voor het leereffect ervan. Ik word toch altijd een beetje narrig als ik ergens niet goed in ben...

Lekkere track weer! Van mij had ie nog wel een uurtje langer gemogen. Misschien wat meer pauzes erin maar hij kabbelt lekker door hoor. Toen de sax erin kwam had ik er wel even moeite mee. Later wordt het een geheel en klopt het meer. Misschien als je voordat de sax erin komt een rust inlast komt de sax niet te onverwachts/abrubt. Verder lekkere vocals, waar kan ik nou zo iemand vinden?! ;-)

Groet van Dr. Rinkel

Thanks Dr.! Goeie tip, ga ik morgen ook proberen. Dan wordt het slot een soort reprise-achtig dingetje. Zou best kunnen werken.

Update volgt.

Back