Tibbie Young - Dance To The Beat (vicesome's electro house club mix)

natanvance

Ouwe rot
Heb me eens gewaagt aan een contest, graag jullie mening.8)

http://soundcloud.com/vicesome/tibbie-young-dance-to-the-beat

Ik heb het gevoel dat de toonhoogte van de synth in het begin niet klopt met de zanglijn. De timing ervan gaat me ook irriteren op een gegeven moment.
De drums vind ik slap klinken. Dat kan aan het (relatieve) volume liggen.

Over het algemeen vind ik het nogal rommelig klinken, het knalt niet lekker en ik wil er niet van dansen (wat me wel een voorwaarde lijkt bij deze stijl).

Al met al niet positief, maar ik hoop dat je er wat mee kunt.

Alvast bedankt voor je mening pad. Het mag dan niet positief zijn, hier kan ik toch iets mee doen.:peukie:

Geloof het of niet maar die eerste synth was aangeleverd door de artiest zelf. Ik had zo ook mijn bedenkingen maar dacht van 'ik ben een oude rot en moet maar meer mee gaan met de jongere generatie'. Daarom ben ik blij dat je dat ook aangeeft, bij het beluisteren was het ook die synth die me vlug ging irriteren (het bleef in m'n hoofd hangen, maar niet op een prettige manier). Die ga ik dus simpelweg wegbonjouren.

Wat bedoel je met 'relatieve volume'?
Ook hier denk ik te weten wat je bedoeld; ze snijden te veel door de mix heen waardoor je gelijk meer het gevoel krijgt dat er iemand iets aan het timmeren is met een hamer. Volume afnemen en eventueel de kick nog wat inkorten zal eventueel al moeten beter klinken.

En natuurlijk die typische oer oude house hihats (boem - pss - boem - pss) moeten er ook uit.
Ik wil wel nog die 'ride cymbals' op de kick behouden, maar ook hier opletten dat ze niet te luid overkomen.

Ik zit ook verveeld met de BPM van 138 die meer naar die 140 van de techno aanleunt, daardoor krijgt het geheel een opgefokte gevoel. Maar knoeien met de tempo van de zanglijn vindt ik ook niets, je hoort snel daar er mee geknutseld is.

Ter informatie, die zanglijn was zo gecompressed dat er kraak en distortion op zat - daar hebben veel andere kandidaat remixer hun ongenoegen over geluid. Moest ik dus beginnen met die zanglijn te fixen.:stupid

Heb ik het allemaal goed begrepen? En waren er ook elementen die goed waren?
:biertje:

Dat lead soundje klint zo valsig.. wringt zo..
en de beat komt niet los.. doordat de kick - snare/clap er niet is…

Thanks Furious5, ja idd die lead sound is waarschijnlijk overused door de jaren heen en als het niets bijbrengt kan ik die beter vermijden.

Ook die beat zal ik idd moeten herwerken en restructureren.

Het klinkt idd niet als een Swedish House Mafia maar eerder als een Swedish Chef momenteel...:dubbel:

Ahja.. proberen he.. gewoon aan blijven schaven..
Maar die beat is wel belangrijk natuurlijk, het is een dansplaat..

Ik produceer voornamelijk maar 10% van mijn tijd en door rolt ook weer 10% wat leuks uit :-)

Vreselijk plaat btw dat origineel.. van die top40 amerikaanse cliché rock.. zoals Kate Perry..
Dat zou je wel ff een stukkie vetter moeten maken he! :P

Laatst gewijzigd:
Absoluut mee eens, zoals ik al eens zij - 'als het gemakkelijk gaat is het de moeite niet' en dat heb ik al verschillende keren ondervonden.

Tja, dat origineel is idd vreselijk - maar dat vond ik juist 'de uitdaging'. En ik blijf ook liever af van producties die wel goed zijn.

Ik kom trouwens van een totaal anti-commerciële achtergrond, electro (de oude electro wel te verstaan), hip hop beats, minimal en Detroit techno... Maar met het ouder worden ben ik wel meer open-minded geworden. Ik heb soms nog steeds moeite om het toe te geven maar sommige commerciële hits zijn dan echt wel super.

Verder heb ik extensief naar oude platen geluisterd, gaande van jazz, blues, rock, metal... tot de Capitol recordings van de jaren 50 (die galm van de capitol studios is toch wel iets en de klank dat ze in die tijd verkregen is op z'n minst verbazend goed).

Dan is er ook de new wave en andere synth pop... ik bedoel op den duur heb je geen flauw benul meer van wat je nu van muziek wilt maken. Na jaren met een 'musician's block' gezeten te hebben dacht ik dat het een bijzondere uitdaging ging zijn om eens iets te doen dat ik a priori nooit zou doen - commercieel geluid.

Nou ja, ik ben er nog niet uit dus.:P

Het is cool als je van deze flut top 40 zooi een lekkere dancetrack kan maken..

IK ga het proberen.. ik zou gelijk een zooi vocals er uit slopen.. is niet nodig in dance vind ik.. je komt om te dansen, niet de hele songtext te analyseren :-)

Nouja, succes er mee... ik ga ook aan de slag als het dit weekend gaat regenen :-)

Ja, daar zeg je nog iets - die vocals gaan zo constant door het hele nummer heen dat het op duur meer gejank is dan boeiend. Denk dat ik alles van nul zal beginnen, beter selecteren wat wel bruikbaar is en zien wat er van komt.

Ben benieuwd wat je ervan zal maken, hopelijk regent het dit weekend.;)

Cheers!:mega:

En hier is de nieuwe versie, hopelijk valt deze meer in jullie smaak.:)

http://soundcloud.com/vicesome/tibbie-young-dance-to-the-beat

Ik hoor het graag.:mega:

Back