Alvast bedankt voor je mening pad. Het mag dan niet positief zijn, hier kan ik toch iets mee doen.
Geloof het of niet maar die eerste synth was aangeleverd door de artiest zelf. Ik had zo ook mijn bedenkingen maar dacht van 'ik ben een oude rot en moet maar meer mee gaan met de jongere generatie'. Daarom ben ik blij dat je dat ook aangeeft, bij het beluisteren was het ook die synth die me vlug ging irriteren (het bleef in m'n hoofd hangen, maar niet op een prettige manier). Die ga ik dus simpelweg wegbonjouren.
Wat bedoel je met 'relatieve volume'?
Ook hier denk ik te weten wat je bedoeld; ze snijden te veel door de mix heen waardoor je gelijk meer het gevoel krijgt dat er iemand iets aan het timmeren is met een hamer. Volume afnemen en eventueel de kick nog wat inkorten zal eventueel al moeten beter klinken.
En natuurlijk die typische oer oude house hihats (boem - pss - boem - pss) moeten er ook uit.
Ik wil wel nog die 'ride cymbals' op de kick behouden, maar ook hier opletten dat ze niet te luid overkomen.
Ik zit ook verveeld met de BPM van 138 die meer naar die 140 van de techno aanleunt, daardoor krijgt het geheel een opgefokte gevoel. Maar knoeien met de tempo van de zanglijn vindt ik ook niets, je hoort snel daar er mee geknutseld is.
Ter informatie, die zanglijn was zo gecompressed dat er kraak en distortion op zat - daar hebben veel andere kandidaat remixer hun ongenoegen over geluid. Moest ik dus beginnen met die zanglijn te fixen.
Heb ik het allemaal goed begrepen? En waren er ook elementen die goed waren?