Nightly Build

Go for what you know
Hi mede synthforummers, ik heb weer eens een funky disco house klappertje gemaakt.
Het is nog in een vroeg stadium maar voor nu is hij even klaar en wilde ik hem graag delen.
Gewoon zin om eerst eens wat input te krijgen van welke kant ik er mee op zal gaan.

Zelf vind ik de beat nog wat te houterig, zou iets meer disco feel ipv een house feel willen.
Hoewel ik dit nastreef is dit het toch geworden:

Wat vinden jullie.. zou ik juist beter meer een house track ervan kunnen maken?
Bijvoorbeeld door toevoeging van een house piano en open hihat oid?

Of het tempo omlaag doen en meer richting disco gaan?
Ook is hij nog wat aan de korte kant.. zou makkelijk nog een blokje met het één of ander kunnen toevoegen.

Ik hoor het graag.

Laatst gewijzigd:
Leuke, echte Disco track. Alleen de chorus pakt mij niet echt; vind het gewoon niet mooi gezongen. De piano op 3:03 vind ik het sterkste moment van de track.

@peterdh dank voor je input.
Heb hem meteen maar aangepast en die piano iets vaker terug laten komen.
Andere vocals is ook nog een optie.. vind het zelf niet verkeerd

Is een mix tussen disco en house voor mij. Hoor ook een stukje Thriller elementen van MJ. Leuk gedaan met de vocalen. Het klinkt, zoals je zelf ook aangeeft, met iets te houterig. Het swingt, maar het mist iets. Misschien is het wel gewoon iets te gelikt en braaf voor mijn gevoel.

@metatron Dank. Heb het iets losser gemaakt door een statische TR-909 hihat te vervangen door live hats.
Die stond erg zacht maar heeft toch iets geholpen volgens mij.

Thriler had ik nog niet aan gedacht maar die oplopende strings en arp lijken idd op Thriller 😊

Doet me wat aan chic denken. Is dat een echte gitaar?

Gaaf gedaan! Swingt lekker en heeft een leuke vintage vibe. Misschien is het voor een volgende track een idee om de vocalen ook nog iets meer vintage te laten klinken, met name bij het refrein. Ik denk als die vocalen iets minder aan de oppervlakte liggen dat je dan nog meer dat vintage gevoel kan krijgen. Maar heel koel dat je die vibe verder goed verwezenlijkt hebt, en gefeliciteerd met de release!

Doet me wat aan chic denken. Is dat een echte gitaar?
Het is een echte gitaar ja. Chic (geproduceerd door Bernard Edwards & Nile Rodgers) zijn mede grondleggers voor dit soort funky disco dus dat vat ik op als een compliment. Mijn vorige track 'Beautiful' lijkt denk ik nog meer op Chic vanwege de viool stab. Die werd ook in 'Good Times' van Chic gebruikt

Gaaf gedaan! Swingt lekker en heeft een leuke vintage vibe. Misschien is het voor een volgende track een idee om de vocalen ook nog iets meer vintage te laten klinken, met name bij het refrein. Ik denk als die vocalen iets minder aan de oppervlakte liggen dat je dan nog meer dat vintage gevoel kan krijgen. Maar heel koel dat je die vibe verder goed verwezenlijkt hebt, en gefeliciteerd met de release!
Dank. Hoe krijg ik de vocalen meer vintage dan? Gewoon door ze harder te zetten?

Laatst gewijzigd:
Vintage vocalen hebben volgens mij een beperkter frequentiebereik, dus spelen met hipass/lowpass eq's. Beetje saturation van iets als vintage warmer of decapitator oid, of een vintage compressor (emulatie). Een (plate)reverbje, misschien wat vinyl noise erachter. Dat soort dingen denk ik aan. Zeker niet harder, eerder iets meer maar de achtergrond voor mijn gevoel. Ben benieuwd of dat iets toevoegt voor je volgende productie!

@SB-SIX eigenlijk doe ik al nagenoeg precies wat je voorstelt.

Ben nu met een volgende vocal disco track bezig alleen zijn deze vocalen kant-en-klaar aangeleverd inclusief compressie en effecten dus daar kan ik niet zo veel meer aan doen:

Van dit nummer is een remix gemaakt die binnenkort uitgebracht wordt op hetzelfde label. Best wel erg leuk gedaan vind ik zelf:

6fe641c947c9f5d2e3afd6791c5ab2b7.jpg

lekker vibeje wel, maar die bas is wel saaiig

origineel ja, remix niet geluisterd. blijft hele tijd hetzelfde. ook timing en sound beetje net niet zo lekker vind ik

@fjoesz Dank voor je input maar ik hoor niet wat je bedoelt. Maakt voor deze track ook niet mee uit want hij was al in maart uitgekomen.

Gelukkig denken sommige platenmaatschappijen er anders over. Deze track verschijnt binnenkort op twee verzamelalbums van verschillende labels:

1cc393fc-1a96-4726-b797-c5c47e9377a8.jpg

Als 2e track op deze verzamelaar 'Funky Vibes vol. 18' met 25 nummers op het label 'Nothing But':

a77e4879-9010-4a90-b3c1-990c0e815bc4.jpg

En als 6e track van de 25 op deze verzamelaar 'Disco Fever vol. 7' van LW Recordings:

Dat is voor mij toch wel genoeg erkenning 😊

Hi mede synthforummers, ik heb weer eens een funky disco house klappertje gemaakt.
Het is nog in een vroeg stadium maar voor nu is hij even klaar en wilde ik hem graag delen.
Gewoon zin om eerst eens wat input te krijgen van welke kant ik er mee op zal gaan.

Zelf vind ik de beat nog wat te houterig, zou iets meer disco feel ipv een house feel willen.
Hoewel ik dit nastreef is dit het toch geworden:

Wat vinden jullie.. zou ik juist beter meer een house track ervan kunnen maken?
Bijvoorbeeld door toevoeging van een house piano en open hihat oid?

Of het tempo omlaag doen en meer richting disco gaan?
Ook is hij nog wat aan de korte kant.. zou makkelijk nog een blokje met het één of ander kunnen toevoegen.

Ik hoor het graag.

vet, aarom doe je niet zon donna summers/italo 1/16e arepeggio octaav bass? met een synth, violgens mij klinkt dat er dope bij!

stayyy cooly cat!

Back