@fjoesz Dank voor je input maar ik hoor niet wat je bedoelt. Maakt voor deze track ook niet mee uit want hij was al in maart uitgekomen.

Oeps zie dit net pas, miss een remix maken jij :D
vette sax-esque solo ook

nee maakt ook niet uit verder, maar die baslijn is natuurlijk wel nogal middle of the road.
zet alles maar s uit behalve bas en beat dan word je m vrij snel zat. met die discovibe moet je er veel meer op kunnen leunen

ook ep solootje wel wat vierkant stijvig, weinig herbie h vind ik

ik vind de bas niet saai, maar ik denk dat zon I feel love donna sumemrs arpeggiated bass de rest meer siert :) maar zoals nu werkt ook.

Het is meer feedbacken om het feedbacken dan dat ik echt vind dat er iets andersmoet haha

Was ook gewoon de eerste disco song met een arp bas.. en daarna nooit meer geëvenaard.
Petje af voor Giorgio Moroder.. die overigens nog steeds aan het produceren is.
Zou goed k unnen ja,

Ik had vinyl van em en em zelfs in de doornroosje in nijmegen gezien, alleen dat was rond de tijd dat hij net een beetje populair begon te worden en helaas richtte hij zich toen een beetje verkeerd waardoor hij echt beats had met van die toendetijd typische EDM kickdrums en sounds, sloeg niet zo aan..

energy equals mc squaaaare! B- )

patrick cowley ook n legend btw, vind ik persoonlijk net zo goed hoor. met sylvestr

Ik had vinyl van em en em zelfs in de doornroosje in nijmegen gezien, alleen dat was rond de tijd dat hij net een beetje populair begon te worden en helaas richtte hij zich toen een beetje verkeerd waardoor hij echt beats had met van die toendetijd typische EDM kickdrums en sounds, sloeg niet zo aan..

Dat is het tragische als je zo baanbrekend en sterk doorbreekt.. dat zal je nagenoeg onmogelijk (ook zelf) nooit weer kunnen evenaren.
Hij zal je er mee moeten leren leven dat hij een legende is die een stempel heeft gezet op de muziekgeschiedenis. Ga dat nog maar eens doen.. good luck!
wel begrijpelijk dat de goede man met z'n tijd mee wil gaan maar tegelijk ook een beetje sneu.

Dat is het tragische als je zo baanbrekend en sterk doorbreekt.. dat zal je nagenoeg onmogelijk (ook zelf) nooit weer kunnen evenaren.
Hij zal je er mee moeten leren leven dat hij een legende is die een stempel heeft gezet op de muziekgeschiedenis. Ga dat nog maar eens doen.. good luck!
wel begrijpelijk dat de goede man met z'n tijd mee wil gaan maar tegelijk ook een beetje sneu.
Ah nou ik moet zeggen hij heeft zich aardig weten te herstellen hoor :) hij was even niet op de hoogte dat EDM ontzettende bagger is haha :P
Dus ik denk dat het gewoon een soort tweede kinderziekte is, of hoe je dat ook mag noemen

...jamaar die basjes, ook al repetatief, klinken wél sexy en andere sounds complementeren de groove. harmonisch interessanter, ritmisch en soundwise ook.
even terug naar cool cat
dat basje wordt een tikkie zeurderig eentonig en voelt zo basic aan. nootjes niet interessant, groove niet. t voelt heel erg niet gespeeld ook omdat ie maar steeeeeds t zelfde is
t heeft niks sierlijks, geen seks, geen funk. het is erbij geplakt, weinig relatie met de rest
gitaartje geloopt, niet zo menselijk, niet zo funky
de akkoordenwisseling saaiig en precies op de 1e tel
dan stukje blazer, ep, synth. erg losstaande stukkies, hebben weinig tot niets met elkaar te maken. en ze vertellen elk niet echt een verhaaltje. pak dan 1 instrument en maak dat stukkie dikker/vocaler
t voelt bijeen geraapt en de losse partijen voelen niet alsof ze met intentie bij de andere horen.
samen een makkelijk in het gehoor liggend grooveje, maar vrij vierkant, nergens spannend, inwisselbaar.
excuus voor mn zure gedram, maar het heeft zo weinig Giorgio en we moeten allemaal meer Giorgio

@Eclectic je kan er wel denegerend over doen maar in de muziek die ik maak zit wel degelijk mijn eigen stijl en signature.
Als je niet van het genre houdt.. reageer er dan niet op. Ik ben niet van plan om ander soort dingen te gaan maken.
Je komt alleen maar negatief over de hele tijd. Met alles wat ik maak af te zeiken zet je alleen jezelf te kakken.
Een song maken met tekst daar vind dat je daar altijd U tegen moet zeggen. Omdat in te passen in wat instrumentaal vind ik altijd nog een grote kunst.
Ongeacht hoe het instrumentaal tot stand gekomen is.

Een kok moet toch ook niet zijn groenten zelf kweken vooraleer hij kan koken. Er zijn er die het wel doen, en er zijn er die naar de supermarkt gaan. uiteindelijk hangt het allemaal af hoe het gesmaakt wordt. Niet? (maar gisteren nog soep gmaakt van een - niet door mezelf - zelfgekweekte courgette, en het smaakverschil was er wel degelijk :p)

...jamaar die basjes, ook al repetatief, klinken wél sexy en andere sounds complementeren de groove. harmonisch interessanter, ritmisch en soundwise ook.
even terug naar cool cat
dat basje wordt een tikkie zeurderig eentonig en voelt zo basic aan. nootjes niet interessant, groove niet. t voelt heel erg niet gespeeld ook omdat ie maar steeeeeds t zelfde is
t heeft niks sierlijks, geen seks, geen funk. het is erbij geplakt, weinig relatie met de rest
gitaartje geloopt, niet zo menselijk, niet zo funky
de akkoordenwisseling saaiig en precies op de 1e tel
dan stukje blazer, ep, synth. erg losstaande stukkies, hebben weinig tot niets met elkaar te maken. en ze vertellen elk niet echt een verhaaltje. pak dan 1 instrument en maak dat stukkie dikker/vocaler
t voelt bijeen geraapt en de losse partijen voelen niet alsof ze met intentie bij de andere horen.
samen een makkelijk in het gehoor liggend grooveje, maar vrij vierkant, nergens spannend, inwisselbaar.
excuus voor mn zure gedram, maar het heeft zo weinig Giorgio en we moeten allemaal meer Giorgio

Dank voor je feedback.Wat je hier omschrijft is gewoon het genre. Het is een combi van disco / house en in de house is repetitie nou eenmaal een dingetje.
Als je dat niet leuk vind hou je gewoon niet van dat genre.

Verder neem ik je feedback wel ter harte. Er is altijd ruimte voor verbetering.
Eerlijk gezegd vind ik dit ook niet mij allersterkste track maar toch ook zo slecht als je omschrijft.

Back