Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ruis vrij ook zeker?

Ruis vrij ook zeker?

Stiller als een muis! Dat ding is een kachel wel, durf hem niet al te lang aan laten staan met dit weer. Muziek maken word 's nachts gedaan voorlopig, op lage volumes. Heb hier nog een platenspeler liggen en een akai, es zien wat het geeft.

Ik zie trouwens 12 kanalan op die Calrec zitten, maar geen master sectie.
Is het een tafel met floating subs ofzo?

Ik heb zelf een 12 kanaals Studer 089.

Attachments

• Studer089.jpg
    Studer089.jpg
    60,5 KB · Bekeken: 85
Stiller als een muis! Dat ding is een kachel wel, durf hem niet al te lang aan laten staan met dit weer. Muziek maken word 's nachts gedaan voorlopig, op lage volumes. Heb hier nog een platenspeler liggen en een akai, es zien wat het geeft.

jaja dat is waar : veel muziek maken met oude gear = hoge electra rekening ;{

Ach dat valt toch wel enorm mee toch? De elektriciteitsrekening is een heell kleine kost van onze hobby. Synths, ook oude, verbruiken maar een paar tientallen watt. Een versterker, zelfs zo'n "kookplaat" op normaal volume ook maar zoiets. Een mengpaneel wat meer, maar je moet al erg je best doen om met oude gear meer te verbruiken dan met een PC.

MOet je eens aan oude auto's gaan werken met slijpmolens, compressors, lasapparaten...

Ik zie trouwens 12 kanalan op die Calrec zitten, maar geen master sectie.
Is het een tafel met floating subs ofzo?

Ik heb zelf een 12 kanaals Studer 089.

Die zit linksboven, hij heeft me een kaart gemaakt die werkt als master, hoe hij ongeveer werkt en hoe ik alles moet gaan configureren moet ik nog bezien, alles word verbonden met met die patchbay. Die C2 compressor in mijn rack gaat op m'n mixbuss. Ben er echt nog niet uit, ben al blij dat ik hem heelhuids heb!.. Had schrik dat ie van de vrachtwagen ging afvallen ofzo in de handen van een zwerver die denkt dat het een ruimteschip is..

Mooie Studer!

Ik kijk geen tv, ik zet de radio nooit op, fornuis op gas, en de computer word enkel gebruikt voor mails, synthforum en wat youtube gelul. Ik stofzuig amper (gaat verandering in komen eens ik een vriendin heb).. alles dan maar naar die studio :P

Toch maar es voor stofhoezen gaan zien denk ik zo

:?
bevooroordeeld in welk opzicht?

ik hou sowieso van oude apparaten, of het nou mengtafels zijn of auto's of radio's

Zo werkt het volgens jou toch? Zie Daft Punk topic.

Die ouwe synths gebruiken bijna niks. Het verbruik zit 'm in (buizen)versterkers en voedingen van mengpanelen, om over computer voor de uiteindelijke opname en mix maar te zwijgen

Het is je krultang!

de combinatie van oude gear en nieuwe gear vind dik altijd boeiend.

synths door een oude mengtafel ben benieuwd wat voor resultaat dat geeft :)

Opgeruimd?

Ja die rotzooi foto is gemaakt in mijn vorige woning, vlak voor de verhuizing om precies te zijn:)
Ik ben niet supernetjes en houd niet van steriele studio's, maar meestal is de studio best opgeruimd;)

de combinatie van oude gear en nieuwe gear vind dik altijd boeiend.

synths door een oude mengtafel ben benieuwd wat voor resultaat dat geeft :)

Een gaaf resultaat vind ik.
Wat ik merk met die studer t.o.v. bijvoorbeeld een gangbare mackie is dat de geluidsdruk groter is en dat alles veel transparanter klint.
Erg nice.

Ach dat valt toch wel enorm mee toch? De elektriciteitsrekening is een heell kleine kost van onze hobby. Synths, ook oude, verbruiken maar een paar tientallen watt. Een versterker, zelfs zo'n "kookplaat" op normaal volume ook maar zoiets. Een mengpaneel wat meer, maar je moet al erg je best doen om met oude gear meer te verbruiken dan met een PC.

ik ben toch wat bang,van men tafel heb ik echt alles van specs ook all schemas,behalve hoeveel die vebruikt staat er niet op.en het is een echt kachel

mooie spul daar LeBlom!

ik ben toch wat bang,van men tafel heb ik echt alles van specs ook all schemas,behalve hoeveel die vebruikt staat er niet op.en het is een echt kachel

idd, check de snelheid van je elec-meter anders maar is,,
Soit,"Alleen maar opzetten als't nodig is, als je't gebruikt,,"

heel simpel als een groot apparaat warmte produceert zuipt het een hoop electra,
denk maar aan oude TV 's met beeldbuis

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back