Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
heel simpel als een groot apparaat warmte produceert zuipt het een hoop electra,
denk maar aan oude TV 's met beeldbuis

Definieer een hoop. Een 40W gloeilamp produceert een olifantenhoop warmte, en die verbruikt dus 40W.

ja, een mengtafel is geen gloeilamp he?
en een mengtafel is ook niet bedoeld als verlichting voor een kamer

Nou.. Dat zeg je wel, maar mijn eerste mengtafel heb ik wel vanwege de verlichting gekocht, dat ie kon mixen was mooi meegenomen!

hmm ik had ooit een mengtafel ter verlichting in mn WC maar het hing niet zo makkelijk aan mn plafond

Kwestie van genoeg jackkabels insteken en die in een knoop leggen en dan aan een haakje hangen.

Wat voor mixer was het? ;-)

een Neve, maarja, de meterbrug kwam tegen de pot aan..

en werkte met tuchel-pluggen ,die ik helaas niet meer had

Ik wil maar zeggen: zelfs een versterker die zo warm is dat je er je hand niet op kan leggen, zal hoogstwaarschijnlijk een stuk minder verbruiken dan een PC.

Mijn eighties 24 kanaals Soundcraft tafel had een 150W voeding als ik het goed heb, maar die was voorzien op 32 kanaals met phantom power dus die zal bij mij minder verbruikt hebben.

ik refereerde aan de tafel van liquid
zal me niets verbazen als daar ook nog buizen in zitten, en DIE zuipen wel een hoop electra

Met buizen zal het inderdaad niet erg zuinig zijn. :) Maar nog lang niet zo erg dat je huilend op je elektriciteitsfactuur zal zitten wachten. Oude buizenorgels bv verbruikten ook niet gek veel. Wel meer dan de transistorversies.

Aangezien er weinig foto's worden gepost doe ik nog maar een duit in het zakje.
En, al zeg ik het zelf, een fijne duit want deze twee bovenste compressors gebruiken maar liefst ongeveer 100 watt om slecht 1 mono line signaaltje te compressen :D:D
Oude buizenapparatuur is niet echt effecient als het gaat om milieu bewust energieverbruik :D

Attachments

• Collins.jpg
    Collins.jpg
    59,7 KB · Bekeken: 87
verdorie nu komen er meerdere mogelijkheden :

analoge synths door analoge tafel
analoge synths door digitale tafel
digitale synths door analoge tafel
digitale synths door digitale tafel

welke combi klinkt het best? :D

Mijn Combi:
Analoge synths en vst's door een digitale mengtafel met analoge en digitale ingangen,,
De Falcon LEM bv,, heb ik er 4 van, 3 daarvan aan elkaar gekoppeld,, al is dat ZEKER geen referentie..

Laatst gewijzigd:
Met buizen zal het inderdaad niet erg zuinig zijn. :) Maar nog lang niet zo erg dat je huilend op je elektriciteitsfactuur zal zitten wachten. Oude buizenorgels bv verbruikten ook niet gek veel. Wel meer dan de transistorversies.

er zitten 70+ buizen in men tafel,niet erg geruststellend

iemand weet wat een buis verbruikt?

dat niet, maar kijk naar je electra meter en hoe snel die loopt
zet je mengtafel aan en kijk dan hoe snel die loopt

meestal staat ook op een typeplaatje achterop het watt-gebruik van het apparaat

Je kan niet zeggen hoe veel "een buis" verbruikt in het algemeen, dat hangt volledig af van het type buis en de schakeling waarin ze gebruikt wordt.

Mooie racks Matthew! Die compressors kachelen aardig door. :)

Ik ben ondertussen de zolderinrichting aan het uittekenen mét plaats voor mijn instrumenten. (analoge en 2 digitale synths doorheen een digitaal mengpaneel met analoge inputs, dus)

En, al zeg ik het zelf, een fijne duit want deze twee bovenste compressors gebruiken maar liefst ongeveer 100 watt om slecht 1 mono line signaaltje te compressen :D:D
Oude buizenapparatuur is niet echt effecient als het gaat om milieu bewust energieverbruik :D

Mooi hoor! :halleluja

ik refereerde aan de tafel van liquid
zal me niets verbazen als daar ook nog buizen in zitten, en DIE zuipen wel een hoop electra

Zitten 4 of 5 kleine buizen in de voeding meen ik, tafel zelf heb ik geen idee van, ik kan de bodem in één knal eraf halen, hij zit ook nog eens zo in elkaar dat je makkelijk erin kan. Zal eens kijken morgen.

Maar dan zit je ook weer met de sound van een beatles plaat eh, niet zo erg :biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back