Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bas (enkele s om verwarring te voorkomen) is niet erg directioneel, maar er zal toch wel wat in de trant van demping (door het meubel ervoor) of juist versterking (opgesloten in de hoek) ontstaan op deze manier? Het lijkt me geen ideale setup zo.

Ik hoor het bij mij bv g als iemand voor een woofer gaat staan, dan trekt het beeld toch wat naar de andere kant. Of als 1 van de speakers wat meer in de hoek staat, dan wordt die zijn bas wat aangezet.

@vco: die vorige setup lijkt me een heel leuk speelhok!

het zijn kleine speakers en er is een port vooraan/onderaan dus ik denk dat Raphie er niet echt veel last van zal hebben,met grotere speakers en port anders geplaatst verandert dat helemaal...

Als je een nieuwe popzaal bouwt kom je er wel achter wat geluid doetje in je ruimte.

"Ey, in de showroom klonk het wel goed...."

het zijn kleine speakers en er is een port vooraan/onderaan dus ik denk dat Raphie er niet echt veel last van zal hebben,met grotere speakers en port anders geplaatst verandert dat helemaal...

Ik blijf het toch een vreemde setup vinden. Veel geld uitgeven aan speakers waar tijd en moeite is gestoken in afstraalgedrag door oa een netjes vlakke baffle, en er dan een -asymmetrisch- meubel half voor plaatsen. Dat vind ik een beetje zonde.

Ik blijf het toch een vreemde setup vinden. Veel geld uitgeven aan speakers waar tijd en moeite is gestoken in afstraalgedrag door oa een netjes vlakke baffle, en er dan een -asymmetrisch- meubel half voor plaatsen. Dat vind ik een beetje zonde.
je aanname is onjuist, het maakt niet uit

m'n nieuwe monitoren:

Bedoel je die vloerstaanders? Mooie speakers!. Maarre, staan die niet veeeels te ver uit mekaar om nog een beetje gelijkzijdige driehoek met je luisterspot te vormen?

Bericht door een moderator:
Houden we het on-topic? Als het niet eens bent met de manier van modereren mag je dat best met mij via PB bespreken of in het feedback forum melden. Maar iedereen kent de antwoorden zo onderhand wel toch?

Bedoel je die vloerstaanders? Mooie speakers!. Maarre, staan die niet veeeels te ver uit mekaar om nog een beetje gelijkzijdige driehoek met je luisterspot te vormen?
zijn ook midfileld monitoren, de nearfields staan er tussen kan via de SSL A/B switchen, gaat prima

Bericht door een moderator:
Houden we het on-topic? Als het niet eens bent met de manier van modereren mag je dat best met mij via PB bespreken of in het feedback forum melden. Maar iedereen kent de antwoorden zo onderhand wel toch?

nou de meeste threads in het feedback forum worden ook zo snel mogelijk gesloten

Vind je die K&H niet eerlijk genoeg of wat is de reden van toevoeging van een dergelijke set?
De K&H's laten i.d.d. niet horen wat de S-3EX-QL (want zo heten ze eigenlijk) wel laten horen, de K&H's hebben minder resolutie, de B&W's hadden ook wel een hoge resolutie maar versmeerden meer, waardoor alles al mooi en hifi klonk. Deze units zijn zéér neutraal waardoor ik sneller beslissingen kan nemen

Ter informatie

Ter informatie

Bij deze een update van mijn studiodelahietie:

attachment.php

Studiootje moest verkassen..

..en nee, het is niet aangesloten

:D

Attachments

• Stuud io.jpg
    Stuud io.jpg
    42,3 KB · Bekeken: 78
Status