Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
pff ik probeer dit draadje al een tijdje niet te volgen maar kom toch steeds weer even terug...
het is een beetje een wedstrijdje wie de mooiste synths heeft staan in de mooiste studio, en ja daar is dit draadje natuurlijk ook voor :P
Maar ik heb artiesten op een podium zien staan met enkel een gameboy en die maakten er vettere muziek mee dan sommige artiesten die beschikken over een mega dikke studio.
Dus als iemand blij is met een kamer met daarin een Yamaha PSR ding en er vette muziek mee kan maken dan is respect op zn plek idd.

Die Yamaha DJX van Phochos is stiekem wel een heel cool ding. En ik heb toch ook zeker al wat leuke tracks gehoord van Ome P die enkel gemaakt waren met low-budget gear. Grappige is wel dat de studio er altijd "under construction" uitziet met die lege dozen en plastiek zakskes op de achtergrond. Had toch gehoopt dat die fase nu wel eens voorbij zou zijn.

die dingen doen niet veel arv - behalve je kamer 'doodtrekken' in de mids en highs, maar niet het laag...

je hebt echt volume nodig, pakken rockwol als je het echt goed wil doen

die dingen doen niet veel arv - behalve je kamer 'doodtrekken' in de mids en highs, maar niet het laag...

je hebt echt volume nodig, pakken rockwol als je het echt goed wil doen

Doodtrekken? Hmm, mijn oren melden me van niet hoor. :D Het is subtiel, maar inderdaad niet voor sublaag, daarvoor moet je andere (dure) dingen doen.

arv ik probeer je wat dingen bij te leren, zodat je je tijd en ontgoochelingen kan besparen

ja die dingen trekken je kamer dood in frequenties die ik besprak
en niet enkel sublaag, maar ook laag ga je er niet mee oplossen.

Ik begrijp je opmerkingen music, maar ik merk dat "doodtrekken" niet echt..
Dus vandaar dat ik zo reageer, maar ik waardeer alle opmerkingen over dit onderwerp.

Qua analyse heb ik nog niets gedaan, heb wel een idee om eens zo iets te doen. Heb je suggesties?

arv ik probeer je wat dingen bij te leren, zodat je je tijd en ontgoochelingen kan besparen

ja die dingen trekken je kamer dood in frequenties die ik besprak
en niet enkel sublaag, maar ook laag ga je er niet mee oplossen.

Dit zijn inderdaad hele goede adviezen die je hier krijgt.
Met Room EQ Wizard (REW) kun je goed akoestische metingen in jouw studio doen en DIY rockwool panelen/basstraps bouwen is minder duur dan dat spul, dat Musicheaven ook aangaf, dat niet werkt (althans waar het hoort te werken).
Je hebt, ook zoals Musicheaven al zei, een flinke hoeveelheid rockwool nodig als je het goed wilt doen, en als je het helemaal goed wilt doen, zou je bereid moeten zijn om eerst uit te zoeken wat, qua akoestiek, de beste orientering/plaatsing/indeling van jouw hele setup moet zijn.

Maar ik ben hier bezig mij schuldig te maken aan off-topic behaviour; als je echt advies wilt omtrent akoestische verbeteringen in jouw studio, is het misschien een idee om een topic te starten.

Mooi hoor Raphie. Welke desk is dat? Ziet er heel stevig/solide uit. Hoe bevalt hij?

10565156_10202318229708498_3229983302284238629_n.jpg

10565206_10202318229828501_3156133309987659917_n.jpg

Das een leuk setje zo samen, de Prohet '08, de Mopho en de Nordlead 4R!

Jah! Crest onder schuine dak gezet. Ik kan er nog onderdoor kruipen om zo er achter te zitten om kabeltjes te prikken enzo. Veeeeeel fijner. Heb nu zeker meer ruimte. Nou nog wat zooi de deur uit, werkplekje maken voor solderen enzo en klaar is Robbie!

Hahahah

Die staat hier nog te wachten op versturen jah... ben bang dat ik die pots niet meer ga vinden Jay. Maar hij doet het bijna zo goed als nieuw ofzo :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back