Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Aan de rechtse een 480L V4.01, de linkse (logisch, maar toch) een 960L

waarom de keuze van deze oude reverbs,waarom niet de alternatieven PCM96 die idem klinkt als de 960bvb?

ik wil ook wel een 480,maar ben bang dat die stuk gaat

waarom de keuze van deze oude reverbs,waarom niet de alternatieven PCM96 die idem klinkt als de 960bvb?

ik wil ook wel een 480,maar ben bang dat die stuk gaat

Eigenlijk omdat er gewoonweg niets is wat in de buurt komt. Heb allerlei software geprobeerd, maar niets is identiek aan deze 2 machines. De 480L heeft een saus (en een vintage presetkaart) die nergens terug te vinden is. De 960L is gewoon een super machine om mee te werken. Als ik een PCM bundle op 88.2khz ga draaien, trap ik mn pc met 4 reverbs al achter op zn staart, en klinkt het nog steeds niet zoals the-real-deal. De 960 klinkt overigens NIET exact hetzelfde als een PCM96. Ook al word dat overal beweert.

En ja. Het kan stuk gaan. Maar dat kan een net gekochte pc net zo goed. Dan kun je ook niet meer werken. Natuurlijk is een 480 bijna niet meer te repareren, maar ach, je vangt zo nog een paar duizend euro alleen voor de onderdelen...

mja ,mischien toch een 480 erbij halen dan.

ik heb 35x gelezen wat ze vertellen over de PCM96 VS de soft versies
ik heb beide hardware en soft en heb zelf de test kunnen doen,als ik de plugs inmix in de daw is er een verschil VS hardware,als ik de plug output direct naar een uitgang stuur en mix op men tafel en vergelijk met de output van de harware is er geen verschil

ik vraag me echt af of er een groot verschil is tussen de PCM96 en de 960.

Eigenlijk omdat er gewoonweg niets is wat in de buurt komt. Heb allerlei software geprobeerd, maar niets is identiek aan deze 2 machines. De 480L heeft een saus (en een vintage presetkaart) die nergens terug te vinden is. De 960L is gewoon een super machine om mee te werken. Als ik een PCM bundle op 88.2khz ga draaien, trap ik mn pc met 4 reverbs al achter op zn staart, en klinkt het nog steeds niet zoals the-real-deal. De 960 klinkt overigens NIET exact hetzelfde als een PCM96. Ook al word dat overal beweert.

En ja. Het kan stuk gaan. Maar dat kan een net gekochte pc net zo goed. Dan kun je ook niet meer werken. Natuurlijk is een 480 bijna niet meer te repareren, maar ach, je vangt zo nog een paar duizend euro alleen voor de onderdelen...

Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over de 224XL in vergelijking tot de 480 en 960.

Je hebt een plugin die wel enorm dicht in de buurt komt, ben de naam effe kwijt. Je kan het verschil misschien niet horen rug aan rug tussen hardware en software, maar eens je ze gebruikt in de mix dan merk je het wel denk ik. De hardware heeft misschien 5 of 8 % meer diepte, oude componenten spelen ook een rol waarschijnlijk. Ik wil ook van die Billy Idol halletjes..

Vind die Bricasti's ook wel mooi klinken anders voor een moderne natuurlijk klinkende reverb. Maar niet zo heerlijk plastisch en dromerig als Lexicons of Eventide.

jezzz , kom ik hier voor fotos, wat krijg ik "tekst" ,

;) ik doe alleen via een hint een apel op je eigen moraal, meer niet. ;) :dubbel:

Attachments

• IMG_00000017.jpg
    IMG_00000017.jpg
    54,1 KB · Bekeken: 78
jij op leren lezen zeker. zie boven aan.

Attachments

• IMG_00000018.jpg
    IMG_00000018.jpg
    46,5 KB · Bekeken: 84
fotootje dan maar? kamertje weer in gebruik genomen, met een paar oude favorieten

Attachments

• DSC08889.jpg
    DSC08889.jpg
    87,9 KB · Bekeken: 83
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back