Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Foto van mijn studio. Ben bezig met uitbereiding van patchbay. Straks is alles patchable, van cv's tot triggers tot inputs van mixer tot outputs van aux-channels tot side-chain inputs op compressors.

attachment.php

Die klok is wel zo handig voor als je aan het jammen bent :D

Heheh, ja inderdaad :D

Was meer anders bedoeld ook hoor :) Ik weet dat veel mensen een patchbay gebruiken voor het wisselen van synths en drums enzo. Ik dacht dat ergens in die kast een klein 8 kanaals mixertje zou staan. Met 16 kanalen heb je echter nog niet alles erop.

Ik ben wellicht wat overdreven met al m'n lossen outputs op m'n mixer... de 808 heeft al 10 kanalen.

ok, gaan we uit van

8 kanalen voor je 808 / 909 / 626. (percussie)

1 kanaal voor een baslijn

4 voor melodie

houd je er 3 over voor je FX

dan heb ik nog 4 fx-returns voor een en ander.

is in mijn geval voldoende.

foto dayner maak ik zo even.

Ok, ikke....

10 voor de 808...
10 voor de MPC die de 727, RZ-1 en Linndrum heeft vervangen..
2 voor de Prophet
2 voor de Mopho
101
JX3P
MS50
TeeBee
TB
2 voor de KT76
2 voor de Moogerfoogers
8 returns voor de FX returns..

Ik heb 3 stereo en 6 mono kanalen over op een 40 kanaals tafel :D

attachment.php

Attachments

• foto-3.jpg
    foto-3.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 83
Mijn kamertje

Attachments

• 20140123_162139.jpg
    20140123_162139.jpg
    67,4 KB · Bekeken: 88
  • 20140123_162004.jpg
    20140123_162004.jpg
    69,8 KB · Bekeken: 84
  • 20140123_162054.jpg
    20140123_162054.jpg
    48,2 KB · Bekeken: 89
Ik prik alles direct in de geluidskaart, gooi na het opnemen alles weer uit de geluidskaart door de outboard en gooi dat vervolgens weer in een summing doosje die er 2 channels van maakt.

In cubase kies ik wat ik wil horen en op wil nemen, regel de volumes en kies welke outboard op welk instrument komt te zitten.
Dat werkt erg handig vind ik.

Nadeel: je moet veel i/o hebben.

Foto van mijn studio. Ben bezig met uitbereiding van patchbay. Straks is alles patchable, van cv's tot triggers tot inputs van mixer tot outputs van aux-channels tot side-chain inputs op compressors.

attachment.php

Zo, je hebt behoorlijk wat staan in de studio. En een mooie stationsklok erbij.:okdan:

Ik prik alles direct in de geluidskaart, gooi na het opnemen alles weer uit de geluidskaart door de outboard en gooi dat vervolgens weer in een summing doosje die er 2 channels van maakt.

In cubase kies ik wat ik wil horen en op wil nemen, regel de volumes en kies welke outboard op welk instrument komt te zitten.
Dat werkt erg handig vind ik.

Nadeel: je moet veel i/o hebben.

Je gebruikt je pc dus als een virtuele mixer. Zeker geen slecht idee.

Het grootste nadeel lijkt me dat je je pc altijd aan moet hebben als je met muziek bezig wilt zijn. Maar misschien zijn er 'geluidskaarten' die in naar out hebben geschakeld als ze uitstaan?

Mijn kamertje

Lekkere opstelling, wel veel nieuwer spul. Veel gebruik van MIDI en pc/sequencer of speel je veel live?

Je gebruikt je pc dus als een virtuele mixer. Zeker geen slecht idee.

Het grootste nadeel lijkt me dat je je pc altijd aan moet hebben als je met muziek bezig wilt zijn. Maar misschien zijn er 'geluidskaarten' die in naar out hebben geschakeld als ze uitstaan?

Ja dat nadeel klopt ook inderdaad.
Ik kan niks zonder de PC.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back