Oberheim Cyclone & MAM Map1 Arpeggiator gebruiken in Logic....

Prolab

Stamgast
Ik wil mijn Oberheim Cyclone & MAM Map1 Arpeggiator gebruiken in Logic! Rechtstreek aan mijn Motu midi Express 128 gaat wel, maar dan moet ik mijn M-audio Axion keyboard, die nu via usb is aangesloten via midi gaan aansluiten! Moet het dan beide? Wie kan mijn vraag beantwoorden???:halleluja

Hij heeft gewoon een Cyclone !!!! haha...
Denk dat ik je begrijp....
Heb intussen meerdere opties getyped en weer ge-delete....moet echt meer weten over je set-up..

Hi Marco,
Hi Marco,
Ik gebruik een Macbook pro met logic. Ik heb meerdere modules en synths aan 3 motu midi express 128's hangen, waar ik ook nog een eigen in en output vrij heb voor de Cyclone of de Map1. Nu wil ik mijn Axion keyboard gewoon via usb aangesloten houden, zonder midi te hoeven aansluiten! Kan dat? Dat ik via een soort routing mijn cyclone of Map1 kan aansturen. In mijn midi environment heb ik wel aangemaakt, dat beide op dat adres aangeloten zijn. Moet ik iets in logic doen? Ik zou ze ook willen gebruiken in bijv. Protools en of Ableton...

Heb je het al geprobeerd? Volgens mij moet dat wel lukken aangezien de midi gewoon via de usb kan gaan. In je midisettings bepaal je dan of en wanneer je via welke midipoort en welk midikanaal 1 van de 2 (of de rest) aanstuurt. Het enige wat je misschien nog moet doen, in je environment, is een aan en uitschakelaar configureren voor beide apparaten. Ik moest dat doen omdat de Maq16/3 anders op elk midikanaal losging wat op dat moment actief was. Andere optie had kunnen zijn om de midikabel er steeds in en uit te doen maar dat vind ik nogal omslachtig.

Wel geprobeerd, maar niet gelukt! Waar en hoe stel ik dat dan in, binnen het environment? Hoe configureer ik dan een schakeling? Ben nu aan het zoeken, maar kom er niet uit!

Ja, da's een goeie. Ik ben daar anderhalf jaar geleden heel lang mee bezig geweest nadat ik er iets over had gelezen op het net. Je moet in ieder geval in clicks en ports zoeken. Als ik de kans heb, zal ik Logic aanzetten en kijken of ik het kan doorspelen.

Mbt tot je Axion. Ik neem aan dat je wel midi in en out signalen in Logic ziet verschijnen wanneer je toetsen indrukt?

Yep! Die werkt gewoon zoals het hoort, aanslagen en controllers zijn te zien in logic! Ik kan alles bespelen. Ik ga nog maar op zoek, maar als je voor mij ook eens wil kijken in logic, waar ik dan precies moet zijn zou tof zijn...

Is overigens ook wel handig voor mijn Maq 16/3 dus! Kon dat probleem ook niet vinden, zelfde instelling dus?

Met alles bespelen bedoel je de rest van de modules die je aan je Motu's hebt hangen? En je hebt de OB en de MAM allebei een eigen in en out gegeven op 1 van de Motu's? Als dat zo is, moet je ze, volgens mij, al kunnen bespelen via Logic. Als dat nog niet gebeurt, hebben de switchers ook nog niet zoveel zin.

Je kunt al wel eeen idee krijgen via je environment. cmd 8. En dan optie clicks en ports. Ik heb net gekeken maar ik weet het ook niet meer zo goed. Indien nodig, kan ik je een arrangement van mij toezenden waar de switchers in zitten verwerkt.

Ik wil mijn Oberheim Cyclone & MAM Map1 Arpeggiator gebruiken in Logic! Rechtstreek aan mijn Motu midi Express 128 gaat wel, maar dan moet ik mijn M-audio Axion keyboard, die nu via usb is aangesloten via midi gaan aansluiten! Moet het dan beide? Wie kan mijn vraag beantwoorden???:halleluja
In Logic kan je de midi-poorten gewoon doorverbinden, waardoor je USB-midi naar de Motu midi Express 128 kan sturen, of dit in die andere programma's gaat weet ik niet.

Ik kan elke synth, drumcomuter of module bespelen en besturen, maar de cyclone die een eigen in en uit heeft niet! De Cyclone en de Map1 losgekoppeld van elkaar, zat via thru naar de Map1 en weer terug naar de motu.....Dus nu weer alleen de Cyclone op de in en uit, maar geen response!!!
Ik kom er niet meer uit. Ik weet dat het allemaal van en naar elkaar mogelijk is met de Motu, werkte vroeger ook zo met mijn Opcode, maar waarom nu niet???

Je Maq16/3 doet het wel? Als dat niet het geval is, staat je sync out in Logic misschien niet aan. Ik neem aan dat je die ook nodig hebt voor de OB en de MAM. Ik heb zelf een MAM sequencer en die moet echt op gang gesynced worden. In Logic -> Settings -> Synchronization -> Midi -> Transmit Midi Clock.

Mijn Maq16/3 doet het wel, alleen daar moet ik dus nog een schakeling voor uit zetten,waar doe ik dat?
Als ik een willekeurige synth aansla, moet ik dan nog een aparte Cyclone track aanmaken? Want dan zie ik mijn controller wel binnenkomen! En hoe root ik die dan weer naar de synthtrack? Het komt erop neer dat ik geen reponse krijg van mij Cyclone als ik op een willekeurige synthtrack klik. In het sync menu kan ik beide aanvinken, maar wederom gebeurt er niets. De Cylone geeft ik midi kanaal 1 & de Map1 2.

Even een stap terug en alleen focussen op de Cyclone. Als je die direct op de midi out van je Axion aansluit, werkt het dan?

Wat ik van mijn sequencers weet, is dat zodra ik op een midikanaal (track) stond met een geluidsbron, deze meteen werd aangestuurd door de Maq of de MAM, tenzij ik de switcher uitzette. Voordat ik switchers had, was mijn probleem dus dat ik de sequencers niet uit kreeg, tenzij ik de midi eruit trok of op stop drukte op de betreffende sequencer.

Hij doet het wel normaal met midi uit van de Axion!
Nog steeds niet via usb naar logic.
Raar! Zou er iets niet goed staan in de Cyclone? Maar Map1 doet het namelijk ook niet, als ik die aan een port hang van mijn Motu.

Ik zou dan de Axion via midi aan de Motu hangen (evenals de Cyclone) en kijken wat er dan gebeurt. Als die opzet wel werkt, heeft het dus iets met de usb van doen. Als het niet werkt, moet ik gaan nadenken...

Nieuwe ontwikkelingen! Ik zat gisteren nog lang te stoeien in het environment en heb de arpeggiator icon naar een desbetreffende synth geroot, dit deed ik in het menu midi setup. Er kwam gepruttel uit mijn Cyclone. Het werkte niet naar behoren, maar er is dus degelijk iets te rooten. Nu alleen nog op de normale manier. Er zal waarschijnlijk een verbinding naar elke synth of module gemaakt moeten worden.
Dod563 zou je mij nog eens kunnen vertellen, als er tijd voor hebt. Hoe ik die schakeling maak tussen mijn Maq16/3 en logic, zodat hij niet op alles reageert!

PB mij even jouw mailadres. Dan stuur ik je een bestand. Ik werk met Logic 8 overigens.

Back