Hoe Cubase 6 updaten naar 6.5

tcindustry

Nieuwkomer
Gisteren heb ik een gebruikte Cubase 6 gekocht en het installeren en activeren was geen probleem. Nu wil ik upgraden naar 6.5 maar ik kom er niet achter hoe/waar dat kan. Op http://www.steinberg.net/en/support/grace_period/cubase_65_grace_period_info.html heb ik gekeken maar de Grace-period update werkt niet, daar kom ik blijkbaar niet voor in aanmerking. Op zich wil ik die update ook wel kopen maar op http://www.steinberg.net/en/shop/buy_product/product/cubase-65.html heb ik niet de keus om een upgrade te kopen van 6 naar 6.5.

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Groeten,
André

6.5 is inmiddels niet meer te koop als update begreep ik

Poeh, dat zou stom zijn zeg. Ik ga samenwerken met iemand anders en dan is het wel handig dat je alletwee dezelfde versie van Cubase hebt. De verschillen zijn niet zo geweldig groot maar toch.

Je kan straks wel de update naar 7 lopen en dan 6.5 installeren voor de samenwerking. Al is dat natuurlijk eigenlijk zonde van de funties in 7 die je dan niet gebruikt.. Misschien kan je ze ook wel naast elkaar installeren, dat weet ik eigenlijk niet.

Je kan straks wel de update naar 7 lopen en dan 6.5 installeren voor de samenwerking. Al is dat natuurlijk eigenlijk zonde van de funties in 7 die je dan niet gebruikt.. Misschien kan je ze ook wel naast elkaar installeren, dat weet ik eigenlijk niet.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je 2 Cubase naast elkaar kunt draaien. Bij een update wordt de licentie op je e-licenser van je oude versie aangepast naar de nieuwe versie. Omdat ik gisteren Cubase 6 geactiveerd heb kom ik hopelijk in aanmerking voor de grace-period update, dat bespaart mij toch behoorlijk wat geld. Maar dan verplicht ik degene met wie ik samenwerk ook om te upgraden.
Stomme kwestie als je nagaat dat ik Cubase 6 aangeschaft heb om compatible met hem te zijn. :)

Je kan met een 7 licentie prima 6.5 en 7 naast elkaar draaien, zelfs Sx3 werkt nog als je nog oude ALL files wilt importeren

Je kan met een 7 licentie prima 6.5 en 7 naast elkaar draaien, zelfs Sx3 werkt nog als je nog oude ALL files wilt importeren

Is dat zo? Goeie tip. Ik weet nog niet of ik dat ga doen maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.
Bedankt voor de opmerking, ik had niet gedacht dat dat mogelijk was. :okdan:

Kan dit echt?

Ik zou gewoon Cubase 6 updaten naar 7, Cubase 7 heeft alles wat 6.5 heeft. Maar twee licenties op 1 E-licencer is niet mogelijk volgens mij...

Ik heb nu op mijn E-licenser Cubase Artist 6.5 geactiveerd staan. Dan is het toch niet mogelijk om met Cubase Artist 7 te werken?

Is het omgekeerd dan wel mogelijk? Op een E-licenser Cubase Artist 7 activeren en werken met Cubase Artist 6.5?

Ja dat is mogelijk. Als je een update doet naar een nieuwe versie dan wordt je oude licentie overschreven. Dit betekend dat je met bijvoorbeeld een Cubase 7 licentie ALLE oudere versies ook kan draaien. Is altijd zo geweest. Zelfs al zou je bij Cubase 5 pas zijn ingestapt dan nog kan je daarmee SX3 draaien. Het voorbeeld wat Raphie gaf over de. All files heb ikzelf nog aan de hand gehad een paar jaar geleden toevallig.. Bij een nieuwe versie installeer ik ook altijd de nieuwste versie naast de oude versie, mochten er dan problemen zijn met de nieuwe versie dan kan je gewoon verder werken in de oude versie.

Kan dit echt?

Ik zou gewoon Cubase 6 updaten naar 7, Cubase 7 heeft alles wat 6.5 heeft. Maar twee licenties op 1 E-licencer is niet mogelijk volgens mij...

Ik denk ook dat ik dit ga doen. Als ik tenminste in aanmerking kom voor de gratis update. Dat is nog even afwachten.

:biertje:

Ja dat is mogelijk. Als je een update doet naar een nieuwe versie dan wordt je oude licentie overschreven. Dit betekend dat je met bijvoorbeeld een Cubase 7 licentie ALLE oudere versies ook kan draaien. Is altijd zo geweest. Zelfs al zou je bij Cubase 5 pas zijn ingestapt dan nog kan je daarmee SX3 draaien. Het voorbeeld wat Raphie gaf over de. All files heb ikzelf nog aan de hand gehad een paar jaar geleden toevallig.. Bij een nieuwe versie installeer ik ook altijd de nieuwste versie naast de oude versie, mochten er dan problemen zijn met de nieuwe versie dan kan je gewoon verder werken in de oude versie.

Dat dit mogelijk is, ik ga er meteen gebruik van maken.

Hey Funky Dee, bedankt voor de link maar het lukt niet. Het updaten gaat prima maar als ik Cubase opstart zegt ie dat ie geen geldig serienr. vindt. Dus toch weer etrug naar 6. Maar bedankt voor het meedenken.
Cubase 6.5 was een betaalde update :D logisch dus dat dat niet werkt op een 6 licentie

Als je Cubase 6 na januari 2012 had gekocht, had je recht op een gratis 6.5 update. Daar is de downloadlink eigenlijk voor, jammer dat ie niet werkte

Dan had je ook de grace procedure met aankoopbewijs en activatie moeten volgen

Back