Luchtig trackje in progress

Wat betreft het journaal. Het is wel heel geschikt voor speakers die je vind op goedkope tv's! het is heel erg afgemixt in het midden van het frequentiespectrum.

het is heel erg afgemixt in het midden van het frequentiespectrum.
Ojee, dat kan liggen aan mijn koptelefoon. Die heeft nogal wat bas en dat compenseer ik misschien daarom... Ik vind het ook over m'n speakers snel bombastisch klinken.

Ook zou het kunnen dat ik vanwege de buren weinig harde bassen meer durf te produceren! :-S

Ik zit er nu met goedkope pc-speakertjes naar te luisteren.. :-)

Zal nog wel ff doorknutselen...

Dat bedoelde ik nou net niet, er is niks mis mee, sterker nog het zit gewoon goed.

Ik hoorde het meteen dat je het kunt afspelen op goedkope tv's, en jij bevestigt het nu met je pc-speakertjes.

Altijd afvragen, waar wordt mijn muziek afgespeeld? Is dat alleen maar op hifispeakers bij mensen thuis, gooi dan meer bas erin. Moet het radio-waardig zijn, dan moet er nooit teveel bass in, en dat is nu net het geval met dit nummer! Je kunt het nu op heel veel speakers afspelen en het zal overal goed klinken. Maar is dat je doel?

Als je doel is : Child of arT met een koptelefoon laten hypnotiseren. Gooi er dan heel veel bas in!!! (geintje)

Grappig trouwens dat jullie over het journaal en tv geluid beginnen!
Ik had oorspronkelijk zo'n feel good serie in gedachten, toen ik hieraan begon :-)

Hmm, ik vind het af en toe nog een beetje valsig klinken! :-(
Wordt aan gewerkt!

Wat ik altijd doe met een nummer waar ik kritiek, opmerkingen of aanbevelingen op krijg. Dan verwerk ik al die kritiek in het volgende nummer wat ik maak. Ik hou er persoonlijk niet zo van om wekenlang te klooien met een nummer, if it ain't broke don't fix it! Tenzij je weet welke tools je nodig hebt om het te verbeteren.

Ik schreef eerder, altijd afvragen waar je muziek afgespeeld wordt.

Ik zal je een voorbeeld geven hoe ik dit in de praktijk heb gedaan.

Mijn vader wou voor zijn begrafenis de Maurerische Trauermusic van Mozart hebben, maar dan gemaakt met synthesizers. Hij is groot fan van Mozart en het sprak hem tot de verbeelding, wat zou Mozart hebben gedaan als hij de middelen zou hebben gehad die ik heb.

Ik ging me toen afvragen voor ik met het nummer begon, waar zal het worden afgespeeld? Ik ging meteen van het ergste uit : een of andere vage ruimte met een brakke hifi-installatie met een kapotte speaker. Je snapt het al, het zal worden afgespeeld op bijvoorbeeld alleen de rechterspeaker.

Ik besefte toen meteen, dit nummer moet in mono, dit nummer ga ik maken zonder stereo effecten zoals reverb, delays etc. Als het in mono is zullen er geen faseverschuivingen zijn dus op deze manier zullen er nooit geluiden weggedrukt worden door die rechterspeaker. Een beetje rekening houden met de frequenties en ik was ready to go om het nummer te maken met synthesizers.

Het is nu af, mijn vader vind het 1 van de mooiste dingen die er gaat gebeuren op zijn begrafenis, en ik ben er helemaal zeker van dat op wat voor installatie het wordt afgespeeld, het zal altijd goed overkomen.

Dit is dus zo'n voorbeeld van waar wordt mijn muziek afgespeeld, of waar is het voor bedoeld.

Neem dit mee zou ik zeggen!

Neem dit mee zou ik zeggen!

Heftig hoor om zo'n track te maken!

Ik moet zelf nog wat ervaring opdoen met masteren..
Als ik m'n muziek bij anderen hoor, klinkt het vaak nergens naar!

Inmiddels weer 'ns een update op een vernieuwde SoundCloud! (met wat bugjes)

https://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-37-under

Ik heb geprobeerd de "piano" minder vals te laten klinken!
Maar het zit volgens mij misschien in de boventonen..

Het subbasje is een klein streepje omhoog gegaan, om Child of arT een plezier te doen :-P

Een netjes einde aan de track breien, heb ik nu ff geen energie voor..

Laatst gewijzigd:
Ik vind de bass nu lekker!

Waarom gebruik je geen fade-outs op het einde van nummers?

Misschien kan je op 2 minuut 54 een fade-out inzetten van 8 maten? Je nummer wordt dan wel korter, ik heb het ff berekent, je hebt dan een nummer van 3 minuten en 15 seconden, maar wat maakt dat uit?

Ja, die frustratie herken ik uit duizenden!

Ga gewoon lekker beginnen aan een nieuwe track, en laat deze track zoals hij is.

Ja, die frustratie herken ik uit duizenden!

Ga gewoon lekker beginnen aan een nieuwe track, en laat deze track zoals hij is.
Ja, toch ben ik er nu nog maar zo'n "weekje" mee bezig!
Er zijn mensen die er meer dan een jaar over doen.. S
Mijn maximum tot nu toe is een maand.
Daar ben ik 1 keer overheen gegaan..
En dat was ook de enige die ik nooit "af" kreeg.
Ik vind het ook wel leuk wat moeite te doen,
om aan mijn eigen eisen tegemoet te komen! :geslaagd:
Jammer is alleen, dat je dan bijna nooit tevreden bent,
dus deze track progress gaat nog waarschijnlijk ff duren.. :S

Een tot twee weken moet voldoende zijn voor een track. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Ik ben per dag ook maar een uurtje ofzo hier mee bezig.
Heb ook nog andere dingen te doen..

En bij mij kun je beter maar niet te benieuwd zijn hoor!
Heb weleens eerder mensen teleurgesteld in mijn roerige leventje.. :S

Ik heb trouwens een track van mij gedropt op de Cunttest 2012! Ben benieuwd wat je ervan vind.
Ja die had ik al geluisterd!
Maar ik weiger mij in te zetten voor dit vrouwelijke lichaamsdeel...
Totdat ik weer 'ns goed beet heb :-P

Back