flat cable Roland KR-33

MarsMusica

Composer/Musician
weet iemand waar ik deze (zie foto)
FFC Flexible Flat Cable kan kopen/ krijgen/ bestellen?

hij zit in een Roland Digitale piano KR-33 en sommige banen zijn gebroken.

repareren is niet te doen. enige wat ik kan verzinnen is het goede gedeelte van de flat cable weer terug te plaatsen en inplaats van de 5 kapotte banen dunne electriciteits draadjes te solderen. dat moet lukken aan een kant. daar zitten normale soldeerpunten.
aan de andere kant zou het problemen kunnen opleveren met het solderen want daar zit weer een andere flat cable met een soort donkere (carbon? ) sporen. ik hoop dat soldeer daar pakt.

Attachments

• FFC.jpg
    FFC.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 107
Vraag me af of dit spul idd te krijgen is. Makkelijkst zou zijn met gewone flatcable en dan misschien ook die andere vervangen.

Vraag me af of dit spul idd te krijgen is. Makkelijkst zou zijn met gewone flatcable en dan misschien ook die andere vervangen.

dat wordt alleen maar nog ingewikkeldder..maar bedankt voor de moeite.

verder zou het zo kunnen dat Roland dit als spare parts verkoopt.dat zou het mooist zijn.

waarschijnlijk ga ik alle 16 banen met brugdraadjes solderen als het soldeer pakt op het carbon-achtige materiaal. een
fragiele operatie maar ik heb voor vele hete vuren gestaan

Je zou ook de hele flatcable achterwege kunnen laten en direct op de soldeerpunten van de printplaten nieuwe draden kunnen soldere.

succes.

my thoughts exactly!

het liefst hou ik het zo als het orgineel, maar inderdaad kan ik gaan rommelen met lange kabels van 16-aderig....misschien een scsi-kabel daarvoor op offeren. zou nog mooi kunnen worden ook.

eh..zou ook nog mooi kunnen worden.

maar eerst Roland benaderen!

ik zou ook bij roland proberen.
solderen aan zo´n kabel is 100% kansloos....

:mega:

nee, dit moet wel lukken. uiteindelijk heb ik gewoon aan twee kanten soldeerpuntjes. 16 x.

wel klein maar dat lukt me wel. en dan dus een SCSI-kabel open pulken, want het moet 16 aderig en vrij lang zijn.

maar eerst inderdaad Roland vragen. dat is het netst.

ah, die fiets...

ik dacht al, ben ik nou gek....:D

nergens gaat het in dit topic over een fiets.....daaruit zou ik kunnen concluderen:

inderdaad, je moet wel gek zijn geworden!

Laatst gewijzigd:
Roland heeft gereageerd:

ze hebben de flat cable niet los te koop en het wordt een geheel nieuw contactdeel linkerkant:

81,35 EUR (incl. btw en verzenden)

dat wordt een SCSI_kabel open pulken en met beleid voorzichtig solderen. zo goed als gratis....

ik heb ook wel een stuk flatcable voor je, dan kan je je scsi kabel heellaten...

bedankt voor je aanbod, maar ik neem aan dat je niet een precies passend stuk flat cable heb zo als op de foto?
in dat geval bedoel je misschien een soort computer flatcable waarmee o.a. HDs worden aangesloten?

ik weet niet of dat gaat werken en handig is...

een probleem is: het moet zo 110 cm lang zijn en 16 aderig.

ik heb zo veel soorten SCSI en computer en monitorsnoeren. ik kan er wel eentje missen. heb ik wel vaker gedaan. dat lijkt me het beste en gemakkelijkst werken.

draadjes solderen een voor een en dan mooi samenbinden en vast maken met iets aan de binnenkant van de piano.

ok, J,Baars,

dat klinkt wel aantrekkelijk. kan je vertellen hoe breed 16 aderig dan zou worden?

en hoe zit het met de buigzaamheid. kan het veel hebben? ik bedoel eenmalig buigen. niet continue...

ok, J,Baars,

dat klinkt wel aantrekkelijk. kan je vertellen hoe breed 16 aderig dan zou worden?

en hoe zit het met de buigzaamheid. kan het veel hebben? ik bedoel eenmalig buigen. niet continue...

ongeveer 2cm breed,(dezelfde breedte als een scsi kabel).
is prima te buigen.
erg vaak...

:koffie:

Back