flat cable Roland KR-33

nee,
heb teveel andere dingen aan mijn hoofd en wil het in alle rust en met alle concentration testen en uitproberen! maar ik zal zeker mijn verslag hier uitbrengen!

Ik ben vanavond (weer) begonnen met de D-70. Ik had een tijdje terug al eens 16 draadjes vastgelijmd met bisonkit puur om ze op hun plaats te houden. De originele banen had ik met L100 zilververf weer opgedikt en geleidend gemaakt maar dit kan je denk ik veel beter met Wire Glue doen.

Ik heb net met een tandenstoker de Wire Glue goed gemixt en het is lekker dik spul (in tegenstelling tot zilverlijm wat waterdun is). Met een tandenstoker kan je perfect doseren en heb ik de 16 draadjes vastgelijmd. Nu een avondje laten drogen en morgenavond eens kijken of het misschien nog een keer moet en belangrijker: geleiden alle 16 draadjes nu weer stroom :)

Als dat allemaal voor elkaar is soldeer ik de 16 draadjes aan de andere kant op het kleine printje vast en zou alles weer moeten werken :biertje:

Attachments

• IMG_20140219_201812.jpg
    IMG_20140219_201812.jpg
    78,3 KB · Bekeken: 72
  • IMG_20140219_201821.jpg
    IMG_20140219_201821.jpg
    71,8 KB · Bekeken: 71
Ik heb afgelopen weekend de draadjes vastgesoldeerd en het klavier nog zonder toetsen even met 3 schroeven terug in de D-70 geschroefd. Ding aangezet, adem inhouden......... jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa alle toetsen werken weer! :mega:

Alleen vind ik de draadjes te lang dus ik ga ze nog inkorten voordat ik alles definitief monteer. Verder geleidt de Wire Glue wel stroom maar niet zo goed als zilverlijm. Als je daarmee een spoortje tekent en je multimeter op de diode stand zet hoor ik een pieptoon als ik met de pennen van de multimeter bijvoorbeeld 1cm uit elkaar dat spoor aanraak. Bij Wire Glue zie ik alleen wat cijfers verspringen op het display maar ik krijg geen heldere pieptoon. De interne weerstand is denk ik veel hoger. Denk dat het niet geschikt is om onderbroken sporen in printbanen te repareren maar daar is het ook niet voor bedoeld.

Wel makkelijk spul voor deze reparatie iig :)

Back