[chill out] Rineau - Bricolage

Rino

Rineau
Even snel een chill out trackje in elkaar geflanst. 't Is meer iets voor op de achtergrond. Het is misschien lichtelijk slordig, wat wel enigszins bij de track past, maar ik heb niet zo veel inspiratie meer om er aan verder te werken. :doei:

Bricolage

Het trackje is weer gemaakt met Cubase SX en Kontakt.

Hij is lekker chill en swingt lekker.

Het is een mooie mix. Misschien wel een iets te strakke kick. Wat minder pompen past volgens mij beter bij het nummer.

iets gesampled? Ik hoor allerlei kraakjes aan het begin.

ik vind alles aan deze track lekker, behalve dat er niet echt een duidelijke lijn in zit. Meer een aaneenstapeling van relaxte geluiden. Die vocal vind ik stoer. En inderdaad die kick is erg aanwezig, misschien iets minder volume?

edit: althans in het begin, later wel ok

Lkker

Lkker

Erg Lekker relaxed trackje waar heb je de bass mee ingespeeld?
Ik vind dit soort bassen altijd erg lekker klinkken maar ik krijg dat nooit uit mijn modules.

Re: Lkker

Re: Lkker

Origineel geplaatst door AOR
iets gesampled? Ik hoor allerlei kraakjes aan het begin.

ik vind alles aan deze track lekker, behalve dat er niet echt een duidelijke lijn in zit. Meer een aaneenstapeling van relaxte geluiden. Die vocal vind ik stoer. En inderdaad die kick is erg aanwezig, misschien iets minder volume?

edit: althans in het begin, later wel ok

Merci! Die kraakjes zitten al in de samples en door de manier waarop ze verwerkt zijn komt het vinyl effect niet helemaal lekker meer over, behalve dan in de break. Op de kick zit idd teveel compressie en hij mag ook wat viezer idd.

Origineel geplaatst door Exzit
Erg Lekker relaxed trackje waar heb je de bass mee ingespeeld?
Ik vind dit soort bassen altijd erg lekker klinkken maar ik krijg dat nooit uit mijn modules.

Dank je! 't Is een gesamplede bass. Ik heb 't ook vaak geprobeerd om 'm uit een synth te krijgen maar het is nooit helemaal wat het moet zijn, dus gebruik ik samples.

Re: Re: Lkker

Re: Re: Lkker

Origineel geplaatst door Rino
Dank je! 't Is een gesamplede bass. Ik heb 't ook vaak geprobeerd om 'm uit een synth te krijgen maar het is nooit helemaal wat het moet zijn, dus gebruik ik samples.

Ok maar is dat een standaard bass loop of zijn dit afzonderlijke toonsamples en zijn deze in je sampler gestopt en daarna via je keyboard in gespeeld?

Re: Re: Re: Lkker

Re: Re: Re: Lkker

Origineel geplaatst door Exzit
Ok maar is dat een standaard bass loop of zijn dit afzonderlijke toonsamples en zijn deze in je sampler gestopt en daarna via je keyboard in gespeeld?

Dit is toevallig een keert een loopje, maar doorgaans werk ik met afzonderlijke toonsamples. Ik maak dan een keymap in Kontakt en zet de source op 'time machine' met een grain van 2.5K. Eventueel nog wat verder bewerken en je hebt een prima bass!

lekker sfeertje, ik hou wel van deze dingen, volgens mij had ik al eens eerder iets van je gehoord hier, en vond ik ook erg ok... kweenie hoor, maar ik vind dit wel iets voor op een supperclub compilatie ofzo (united), moet ie alleen nog wel ietsje uitgebreider denk ik... anyway, keep it up!

Back