soft synths met dedicated controller?

chielos

...
Zoals de korg nep ms-20, zijn er daar nog meer van (waarbij de audio dus ITB blijft)?

Cheers,

C

De impOscar controller

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=127184

attachment.php

Attachments

• view_image.php.jpeg
    view_image.php.jpeg
    134,1 KB · Bekeken: 117
Nah, dat zijn meer universele controllers met een softsynthcollectie erbij toch?
Waarbij sommige parameters aan knoppen zijn gekoppeld...
of zie ik iets over het hoofd?

Ok, even andersom beredeneerd. zijn er ook hardware synth die audio over usb doen?
Eigenlijk alleen de virus, toch?

En feitelijk is natuurlijk elke hardware VA een "nep" controller, want ook bij die synths stuurt geen enkele knop echt het geluid aan, maar sturen ze alleen maar de software aan.

Laatst gewijzigd:
En feitelijk is natuurlijk elke hardware VA een "nep" controller, want ook bij die synths stuurt geen enkele knop echt het geluid aan, maar sturen ze alleen maar de software aan.

idd, daarom begrijp ik ook niet waarom er niet meer zijn die audio over usb hebben.
Ik bedoel, ik werk graag ITB, als ik nu een paar synthjes moet kopen wordt het een grote bende met allemaal kabel, adapters, mengpaneel etc.

novation remote werkt ook best aardig

tsja die heb ik en ik vind het best aardig werken maar je moet toch altijd weer ff kijken wat je nou precies aan het doen bent, dus niet echt intuïtief.

maar blijkbaar dus wel audio over usb dus min of meer hetzelfde.
Niet echt, meer dan een ingebouwde audio interface is dat niet. Qua workflow is dat evenveel gedoe als de analoge output met een andere audio interface opnemen.
Het heeft zelfs nadelen! Je kan maar 1 ASIO driver tegelijk gebruiken - dus geen andere audio interface terwijl je die Gaia gebruikt.

Het heeft zelfs nadelen! Je kan maar 1 ASIO driver tegelijk gebruiken - dus geen andere audio interface terwijl je die Gaia gebruikt.

Ja die beperking heb ik nooit begrepen. De Mac kan dat al jaren via bundled devices, dus blijkbaar is het puur een kunstmatige beperking dat ze onder Windows niet iets dergelijks hebben.

Ja die beperking heb ik nooit begrepen. De Mac kan dat al jaren via bundled devices, dus blijkbaar is het puur een kunstmatige beperking dat ze onder Windows niet iets dergelijks hebben.
Dat wist ik niet. Dus eender welke DAW in OSX kan een aantal (verschillende!!) audio interfaces tegelijk aanspreken via ASIO?

Back