soft synths met dedicated controller?

ASIO is natuurlijk een Windows-begrip. De Mac heeft CoreAudio en dat is sowieso low latency. Er bestaan dus geen speciale "low latency" drivers.

Maar ja, een Mac kan alle audio devices bundelen tot een "aggregate device". Deze gebundelde devices zijn daarna binnen elke DAW of ander audio programma te gebruiken.

aggregate devices zijn leuk op papier, maar in de praktijk wel tricky.

adat interfaces die offsets hebben, afhankelijk van hoe groot je buffer is enzo. Leuk, als je aan het multitracken bent.

Volgens mij ging dit topic over dedicated hardware controllers toch?
Mooie controllers op die synth-project site, wel behoorlijk duur, al is die Shruti dan wel weer betaalbaar (en mooi). Ik heb zelf de Korg analog edition met de ms20 controller en die gaat de deur nooit meer uit. Dus ik was ook al op zoek naar dedicated controllers, maar producten als de analog edition worden niet meer gemaakt blijkbaar. Altijd jammer dat er geen polysix controller is gemaakt, rest niets anders dan die zelf te maken...Weet iemand anders nog van dedicated controllers voor vst's?

De M-Audio Venom is ook bruikbaar als een dedicated controller en standalone als synth. Maar die raad ik je ten zeerste af. Heb er een gehad.. Zoveel bugs heb ik nog nooit meegemaakt in een nieuwe synth.. Zelfs met updates!

Ik denk dat de Novation Ultranova (er zit een USB geluidskaart in) ook de audio via de USB kan uitsturen (weet het niet zeker) en daarnaast een vst/au plug-in voor het editen.

heeft hier iemand ervaring met het ineen knutselen van een midi controller ?

Dat je een stel losse encoders / pots / faders aankoopt in het precieze aantal dat je nodig hebt en die dan verbindt met een controller chip, behuizinkje errond en klaar ?
Moeten toch zelfbouw-kits voor bestaan, niet?

voor een controller heb je een ''brain'' nodig waar je de knoppen aanhangt en die de midi verstuurd.
dat kan je ook doen met o.a.

- arduino (goedkoop en open source, je kan de code zelf aanpassen)
- brain van livid instruments (is duur, maar kan heel veel)
- doepfer (die worden gebruikt door synth project)

http://lividinstruments.com/hardware_builder.php

vergis je niet in de prijzen van de pots enzo. Ik wilde een 16 kanaals, 4 maal aux-send kast gaan bouwen voor Live om te kunnen dubben. Uiteindelijk een Doepfer drehbank gekocht. De onderdelen alleen al waren duurder geweest..

Back