Roland Fantom X8

GC01

Nieuwkomer
Ik ben in het bezit van een roland fantom X8.
maar wanneer we in een band in de garage spelen treed er telkens een probleem op..
na een aantal seconden tot minuten begint de fantom een alien achtig geluid te maken..
hij reageert dan op niets meer en moeten hem dus afsluiten en opnieuw opstarten om terug te kunnen gebruiken.
maar na een aantal toetsen te hebben gespeeld gebeurd dit opnieuw..

wanneer ik echter thuis alleen er op speel is er niets aan de hand..

iemand die dit kan verklaren of ook al heeft meegemaakt??

groeten!

Ik zou er een powerconditioner voor hangen

Ik denk namelijk dat het stroomnetwerk van die garage niet echt joepie is

het is niet enkel in die garage... het is eig zowat overal waar we in een band spelen..

(plus de garage is een pas vernieuw huis.. dus de stroom zou in orde moeten zijn..)

Hm, da's wel raar ja

Enige idee wat ik dan heb is om te kijken wat verschillend is tussen band/garage/thuissituatie
(hoewel een powerconditioner nooit een overbodige luxe is, zeker niet met dingen die halve computers zijn)
Kabels, verdeeldozen, versterking, temperatuur, etc

ja het enige wat eig een verschil is, is dat er nog andere instrumenten op het net hangen..
Bassgitaar + versterker
elektrische gitaar + versterker

micro's

wat kost zo'n powerconditioner?

Tja, met een paar extra versterkers op 1 verdeeldoos kan het nog wel 's inzakken qua spanning

een beetje powerconditioner kost al snel richting €300
Varierend van weinig € voor een veredelde verdeeldoos met zekering (surge-protector), tot dik over de €1000 voor 1
met alle toeters en bellen (Stabilisator)

Monster en Furman zijn een paar merken om naar te kijken

Op budget misschien T-rex of Samson, maar dan is de vraag of je er veel beter van word

Maar ze zitten niet allemaal op 1 verdeeldoos...
hebben het keyboard ook in een aparte leiding gestoken maar bleef het hebben..

is wel een kostelijke zaak als het mss niet kan helpen...

Back