Ik heb korte tijd een S20 gehad, maar als je hem niet gebruikt om in een live situatie loops te samplen (bijvoorbeeld als DJ, waarvoor het ding bedoelt en erg goed voor is) en je de ruimte hebt voor een heuse sampler, dan zou ik zeker voor de S2000 gaan, of een EMU esi 32, die ook in die 2e hands prijs klasse ligt.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik 'm had, dus vergeef me dat ik het fijne er niet meer van weet, maar het ding heeft relatief weinig geheugen, je kunt maar een minimaal aantal samples tegelijkertijd kwijt (16, als ik het me goed herinner) en de polyfonie is ook zeer beperkt. Ik kocht de mijne indertijd (2 jaar geleden) voor ik meen 400 of 450 gulden. Ik heb een paar weekjes later ingeruild voor een output expander en Akai simms voor m'n S2000. 200 euro is nu wel wat veel, denk ik, ik zou proberen dat ding voor 150 te krijgen, meer vind ik 'm persoonlijk niet waard.
Dus: als je de ruimte hebt en niet persé een DJ sampler wil, zou ik het niet doen maar een fatsoenlijke sampler nemen.
Als je overigens een klein, beperkt en simpel samplertje wil, kijk dan ook 'ns naar de Yamaha SU-10. Die kan meer samples kwijt (4x 16), houdt de samples in z'n geheugen vast, 4mb geheugen maar is niet uit te breiden. Klinkt gek, maar dit ding is ideaal voor een drum kitje, ook al is het ding maar 2 stemmig polyfoon en heeft 'ie een mini-jack ouput. De mijne is gestolen, en ik vind het nog vaak vervelend dat ik dat ding niet meer heb. Maar nogmaals, afhankleijk van de situatie waarin je de sampler wil gebruiken, is een heuse sampler een beter alternatief.