Prophet 5 mistery switch

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

VL7

Al vintage van mijzelf
Hoi,
Mijn P5 heeft een EES midi.
Naast het interface zit een momentschakelaartje en ik geen enkel idee waar het voor dient.
Iemand bekend met deze retrofit en vooral dus de switch?
Ik verheug mij op uw reacties:D

da's afblijven!!

Ok en waarom? Als het een tijdbom was had ik nu de houtsplinters wel gezien:)
Een knop aan de buitenkant, speciaal gemonteerd zou toch juist om te gebruiken moetenzijn?
Heb je ervaring met zo'n knoppie?

Het antwoord

Het antwoord

info@ees-musik.de

beantwoorden nog wel vragen.

Guten Tag,

nach mehr als 25 erfolgreichen Jahren haben wir unsere Betriebstätigkeit bereits 2008 beendet.

Daher sind die Unterlagen zu unseren ganz alten Produkten ( z. B. EES MIDI Nachrüstungen ) nicht mehr verfügbar.

Mit freundlichen Grüßen
Frauke Eichmeier-Wieschiolek

Tja, het is ook wel een tijdje geleden ;-)
Ik ben wel nieuwsgierig maar aan de andere kant zo belangrijk is het knoppie ook weer niet.
Tenzij het een zesde,of misschien wel tiende stem aanzet natuurlijk:duivels:

Heb je het knopje wel eens geprobeerd? Iets met MIDI is waarschijnlijk, dus neem even de MIDI OUT data op in een DAW en flip de switch. Als je alleen MIDI IN hebt, is het waarschijnlijk een panic button.

Misschien om het MIDI ontvangstkanaal in te stellen? Bij de MIDI-kits die ik zelf ontworpen heb en installeer wordt ook gebruik gemaakt van zo'n soort schakelaar. Vaak om het MIDI ontvangstkanaal in te stellen of speciale functies te activeren.

denk het ook, iedere keer drukken zet het midiontvangstkanaal eentje verder. dus ontvang op midikanaal 1, druk, ontvang op midikanaal2 etc tot 16 en dan weer terug naar 1 en opnieuw .
daar gok ik op.

ik denk eerder 1x drukken en dan via de keyboard toetsen het midi kanaal of functie instellen (althans zo werkt het op mijn Jupiter 8 MIDI kit ook met zo een mysterieuze knop)

Jeetje, ja, zo cryptisch zou het kunnen zijn.
Midi recieve verandert niet, tenminste niet door herhaaldelijk op de knop te drukken.
Ik ga hem nu aan Logic hangen en kijken wat er uit komt. Graag als ik over een kwartier Nog niet terug ben de Synthpolitie bellen:smeris:

tatutatutatu

zwaailichten12.gif

Logic liet alleen midi nootjes zien
Midi monitor geinstalleerd, drukken op knoppie geeft geen midi signaal.
Herhaaldelijk drukken ook niet. Vervolgens good old Smackos zijn tip geprobeerd: knoppie indrukken toets van P5, hele toetsenbord doorlopen, geen zichtbaar iets, MAAR druk ik het knopje in en druk ik op een toets dan geen geluid dus ik denk inderdaad dat het een panic button is ( maar mijn P5 blijft nooit hangen..)
Overigens las ik dat de Kenton kit ook een drukknop heeft maar ik heb dus de interface gezien en weet dus dat het een EES is.

reageert de p5 wel op midi-in ?
en hoe stel je het ontvangstkanaal in op de p5 ?

Ja midi in doet het prima, out dus ook he?
Instellen, geen idee, hij is gewoon altijd omni on, dat is wel zo gemakkelijk, tenminste, ik vind het geen probleem.

hij is gewoon altijd omni on

dan lijkt het me inderdaad een panic button, ik verander hiermee mijn inzending voor deze prijsvraag...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back