Prophet 5 mistery switch

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat kon je ook al weer winnen? Ik zie dat de prijzenkast leeg is?

Attachments

• IMG_0173.jpg
    IMG_0173.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 144
Wat kon je ook al weer winnen? Ik zie dat de prijzenkast leeg is?

een prophet5 geloof ik

Heeft ie 2 standen? Ingedrukt en niet ingedrukt?

Indien niet, dan is het geen schakelaar maar een eenvoudige druktoets.
Geen onbelangrijk verschil lijkt me.

schakelaar

schakelaar

Heeft ie 2 standen? Ingedrukt en niet ingedrukt?

Indien niet, dan is het geen schakelaar maar een eenvoudige druktoets.
Geen onbelangrijk verschil lijkt me.

een druktoets stuurt een schakelaar aan:engel:
Echt een drukker is ook een schakelaar. Maar goed, dat was het verhaal niet;)

het is eigenlijk best een mooi knoppie....

maar goed, zo uit mijn hoofd...

ik dacht dat deze schakelaar verschillende funties had.
zoiets als 2x indrukken, en dan het midikanaal instellen via het toetsenbord...

maar precies weet ik het niet meer.
:koffie:

ik heb hem voor dat knopje gekocht ooit!

ik heb hem voor dat knopje gekocht ooit!

het is eigenlijk best een mooi knoppie....

maar goed, zo uit mijn hoofd...

ik dacht dat deze schakelaar verschillende funties had.
zoiets als 2x indrukken, en dan het midikanaal instellen via het toetsenbord...

maar precies weet ik het niet meer.
:koffie:

Ach ja, weet je wat, we laten het zitten. Het doet niets aan de synth af maar ja, ik ben dol op knopjes en zeker als ze onbereikbaar en mysterieus zijn...:duivels:

Ach ja, weet je wat, we laten het zitten. Het doet niets aan de synth af maar ja, ik ben dol op knopjes en zeker als ze onbereikbaar en mysterieus zijn...:duivels:
Je kan ook vanuit een daw een korte midi-opname verzenden waarin je enkele note-off-commando's weghaalt. Als je dit afspeelt zouden er sowieso noten moeten blijven hangen, door een druk op die knop zou dat dan moeten eindigen als het een 'panic button' is.

Ik heb ooit een JP8 gehad met EES interface. De ene knop diende voor het instellen van het midikanaal (icm met een toets op het keyboard), met de andere knop kon je het split-punt voor midi-out instellen (ook weer icm een toets op het keyboard). De toetsen onder het splitpunt werden via midi-out uitgestuurd op het ingestelde midikanaal + 1.

VL7 schreef:
een druktoets stuurt een schakelaar aan:engel:
Echt een drukker is ook een schakelaar. Maar goed, dat was het verhaal niet;)
Dan denk je volgens mij teveel aan een drukknop zoals bij een balpen met inderdaad 2 standen.

Je hebt ook drukknoppen die zonder klik terugveren en die dus door X aantal standen kunnen cyclen.

Hoe die intern precies geschakeld zijn weet ik niet. Ben niet zo'n elektronica kenner.
Maar daar ging mijn vraag dus niet over.

Bij schakelaar dacht ik spontaan aan zo'n staafje die je in 2 standen kan zetten dus je openingspost was al behoorlijk misleidend.
Eigenlijk weten we het nog steeds niet.

Misschien, maar schakelaar is dus blijkbaar een generieke term voor vele soorten.

Niet alle schakelaars kennen slechts twee toestanden: er zijn ook keuzeschakelaars die op meerdere punten een verbinding kunnen maken.
We weten het dus nog steeds niet.

Mijn vraag omtrent het aantal standen blijft dus nog steeds relevant.

Maar

Maar

Misschien, maar schakelaar is dus blijkbaar een generieke term voor vele soorten.

We weten het dus nog steeds niet.

Mijn vraag omtrent het aantal standen blijft dus nog steeds relevant.

Wellicht dat je daar een aparte topic voor kunt starten?
Misleiding, weet je wel dat dat strafrechterlijk vervolgd kan worden?
Als er sprake zou zijn van opzet, wat zou het beoogde doel dan zijn?
Als je wiki nou eens leest, eerst welke schakelaars er zijn en dat wat misleiding is dan kun je daarna je conclusie trekken, stouterd!

En nu weer graag ontopic: wouw bedankt voor je inbreng maar ik heb het al getest op die manier maar kom niet verder. Nogmaals, het hoeft geen halszaak te worden maar ben gewoon nieuwsgierig.

ik doelde dus naar onopzettelijke misleiding. Of misschien beter: ongenuanceerde informatie.

En ik ben geen stouterd ! :engel:

Misschien is het zo'n magisch knopje waarbij telkens iemand willekeurig sterft... creepy!

Wat je ook kan doen uiteraard is aan je pc hangen en midi signalen meten.
Vast wel iemand hier die dat kan uitleggen. Deden we vroegah ook vaak op den atari vanwege die fck vertragingen van roland gear tov korg en yamaha. ;)

Wat je ook kan doen uiteraard is aan je pc hangen en midi signalen meten.
Vast wel iemand hier die dat kan uitleggen. Deden we vroegah ook vaak op den atari vanwege die fck vertragingen van roland gear tov korg en yamaha. ;)

Ja, nee joh, dat heb ik allemaal al geprobeerd, zie hierboven. Enne...vroegah had ik één van de eerste Atari's van NL en heb de halve zolder nog steeds vol met die dingen. Maar toch bedankt:halleluja

De

De

Synth weg dus vraag niet meer relevant:slotje:

Nou ja zeg

Nou ja zeg

Wat een irritant item is dit zeg.
Die Atari's zijn wel leuk.

Nou, als je het irritant vindt dan kijk je toch naar wat anders in plaats van er over zeuren?
Nogmaals, het is een oud topic en niet meer relevant.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back