Senso is boos!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

senso

The Original Maniac
Héél boos! :(

Diegenen die de "Marktplein / Marktplaats" thread hebben gelezen, zullen zich nog wel
herinneren dat ik niet zo blij was om door Marktplaats te worden beschuldigd van het
illegaal copiëren van Sample CD's.
In mijn laatste bericht liet ik weten dat ik ze een email gestuurd had met het verzoek
hun ongefundeerde beschuldigingen te herroepen en beloofde jullie op de hoogte te houden
van het vervolg.

Hieronder de twee laatste berichten die ik ze stuurde en hun reaktie daarop:

Marktmeester,

Kennelijk is door U mijn laatste bericht niet zorgvuldig gelezen.

In tegenstelling tot hetgeen gebruikelijk is in ons democratisch rechtsbestel, gaat U er
vanuit dat een vermoeden toereikend is voor een schuldig verklaring, en dat het aan de
verdachte is om zijn onschuld te bewijzen.
Hoewel deze benadering reeds in eerste instantie mijn irritatie wekte, heb ik desalnietemin
op correcte wijze de door U gestelde vraag beantwoord, vergezeld door het door U gevraagde
"bewijs" in de vorm van een foto van de betreffende CD, in de hoop hiermede de kennelijk
bij U gerezen twijfel weg te nemen. (zie mijn laatste bericht hieronder)

Niettegenstaande het feit dat ik de door U gestelde vraag correct en naar mijn mening
afdoende heb beantwoord, volhardt U echter in Uw beschuldiging dat ik mij schuldig zou
maken aan strafbare feiten.

Hiermede is de kwestie van het wel of niet plaatsen van mijn advertentie volstrekt onbe-
langrijk geworden, aangezien het in dezen nu gaat om aantasting van mijn eerbaarheid, in
de vorm van het valselijk beschuldigen van een misdrijf. Confirmatie van deze conclusie
kunt U verkrijgen bij Uw juridische afdeling.

Ik kan U verzekeren dat een en ander door mij niet licht wordt opgevat, aangezien ik mij
aanzienlijke moeite heb getroost om op het internet een betrouwbare repuitatie op te bouwen,
onder anderen resulterend in een 100% positieve feedback op eBay.

Ik verzoek u dan ook om de door U geuite beschuldiging per ommegaande te herroepen.

Dat was kennelijk te moeilijk voor de lezertjes bij Marktplaats, dus er kwam geen enkele
reactie.

Dus als het personeel te dom is, dan richt je je tot de directie, in de hoop dat daar
nog een greintje verstand aanwezig is. Aldus gedaan:

Aan de directie van marktplaats.nl

Tot mijn teleurstelling zijn Uw medewerkers kennelijk de mening toegedaan dat het volstaat
mijn verzoek tot rectificatie te negeren (zie onderstaande correspondentie).
Rondvraag mijnerzijds heeft inmiddels reeds diverse soortgelijke klachten opgeleverd, waar-
van de meesten verhalen van ongerechtvaardigde willekeur bij de beoordeling van geplaatste
advertenties.

Ik verzoek U hierbij nogmaals de door de medewerkers van Uw bedrijf geuite beschuldigingen
te herroepen.
Mocht U van mening zijn dat hiertoe geen grond bestaat, zie ik mij genoodzaakt de door Uw
organisatie gevolgde werkwijze en de bijbehorende respectloze benadering van uw cliënten
in het openbaar onder de aandacht te brengen.

Gezien de ernst van de geuite beschuldigingen (i.e. criminele activiteiten) behoud ik mij
het recht voor van verdere maatregelen.

Hoogachtend,
Senso

Nou, dat heeft geholpen hoor! Ik kreeg onmiddelijk antwoord!

Lees de onderstaande reaktie:

Hartelijk dank voor uw bericht. Door de grote drukte zijn wij niet in staat uw bericht
af te handelen.

U kunt uw antwoord op de meeste vragen vinden in de voorwaarden en praktische help van
de site: <http://www.marktplaats.nl/help/help.htm>http://www.marktplaats.nl/help/help.htm
Mocht u echter een vraag hebben waarop u het antwoord niet kunt vinden dan ontvangen
wij graag uw bericht terug.

Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen dat u begrip heeft voor deze situatie.

Met vriendelijke groet,
Het Marktplaats Team

:( :confused: =( :duivels: :stupid

Wordt vervolgd.....

Dit systeem werkt gewoon niet op marktplaats. Al die gierige nederlanders proberen hun dure spullen te verkopen zonder die 6 euro te betalen en als jij dan iets te koop aanbiedt of vraagt dan zou het zogenaamd meer dan 200 euro waard zijn.

Ze kunnen volgens mij beter invoeren dat elke advertentie gewoon 1 a 2 euro kost...

Ik vind dat ze 1 lijn moeten trekken. Of alles gratis of voor alles betalen.
Inderdaad wat is nou 6 Euro. Ik vraag me af wanneer de advertentiekosten 2,50 zijn de meesten ook moeilijk doen over het te betalen bedrag. Typisch Nederlands. Toch als ik de baas van MP was zou ik voor alle advertenties 2 a 3 Euro vragen. Geheid dat ze nog meer verdienen ook.
Een 2 hands platenzaak die goedkoop is zal veel geld opbrengen omdat er veel publiek (lees: Nederlanders) op af komt
. De concurent is duurder, deze trekt volgens mij minder klanten.

Toch moet ik erbij zeggen dat 6 Euro wel duur is wanneer je iets speciaals aanbied waar weinig vraag naar is. Omdat je langer moet adverteren om je spul kwijt te raken en dus een aantal keren 6 Euro moet betalen voor dezelfde advertentie. Hij wordt immers na een bepaalde tijd verwijderd.

En Senso!

Vervelend voor je. Het is inderdaad vervelend als mensen je beschuldigen van illegale praktijken. Toch begrijp ik dan ook niet dat er zat illegale sample cd's tussen staan. Iemand die 300 sample cd's aanbied (heb ik dus zien staan een poosje terug) lijkt me niet dat ze allemaal origineel zijn.
Waarschijnlijk doen die controleurs maar wat. En trof jij een controleur die pietje precies is.

Laatst gewijzigd:
Verlengen van een ad is gratis.

Mensen durfen ook niet via internet te betalen, wat ze gedaan hebben met de rabobank is slim via die cardreader kunnen betalen waarmee je ook internet bankierd

Origineel geplaatst door Blinx

Mensen durfen ook niet via internet te betalen, wat ze gedaan hebben met de rabobank is slim via die cardreader kunnen betalen waarmee je ook internet bankierd

Verlengen kun je toch maar voor 2 weken? Volgens mij heb ik daar de telefoon voor moeten gebruiken. Was wel een vast bedrag de telefoonkosten.

ik hoop dat je ze iets kan maken , maar zoiets loopt toch altijd op een sisser af denk ik... mijn steun heb je echter wel :okdan:

Volgens mij is ben je hier slachtoffer van het "de goede moeten leiden onder de slechte" syndroom.

Er wordt op grote schaal fraude gepleegd met illegale CD's
Dat ze bij Marktplaats hier iets tegen proberen te doen is opzich goed.
Dat ze niet iedere zaak afzonderlijk kunnen uitdiepen is ook nog wel te bergijpen als
ze ook nog zo'n complex iets als een Marktplaats moeten runnen.

Ik kan je boosheid goed begrijpen maar het lijkt een beetje vechten tegen de bierkaai.

In elk geval wens ik je sterkte als je het gevecht doorzet.

De reply van Marktpl. klinkt als een geautomatiseerd bericht of zoiets. Als je vals beschuldigd bent, moet je je verhaal halen en niet opgeven. Suc6.

Origineel geplaatst door Blinx

Verlengen is slechts eenmaal gratis. De periode is geloof ik een maand, kan ook twee zijn. Maaarrrr... dan staat je advertentie ergens als 6.432.123-ste.

Dus moet het ding weer onder de aandacht gebracht worden c.q. bovenaan geplaatst worden en dat kost wel weer geld. Je moet daarvoor met zo'n 0900 nummer bellen. Als je een beetje aktief wil verkopen moet dit in een drukke rubriek sowieso meerdere keren. Je wordt dan gewoon weggedrukt door gratis-adverteerders.

als hun beschuldigingen werkelijk op niets gefundeerd zijn,
dan vind ik dit ronduit schandalig.
dit zou mij zin doen krijgen in minder koosjere dingen zoals: spam op grote schaal
naar hun site, een advertentie die uit de doeken doet wat voor klojo's het wel zijn...
en misschien is dat laatste geen slecht idee: een advertentie die dit aan het licht brengt
op hun eigen site? zo lang je er niet voor moet betalen natuurlijk...

in ieder geval, dit om te zeggen dat ik ook vind dat dit niet kan en dat je daar tegenin moet gaan.

vriendelijke groetjes

cloudy

kan je ze niet bellen? email is veel te onpersoonlijk, krijg je idd dat soort geneuzel als: nooit gezien, nooit ontvangen etc.

Origineel geplaatst door Mike-E
Verlengen is slechts eenmaal gratis. De periode is geloof ik een maand, kan ook twee zijn. Maaarrrr... dan staat je advertentie ergens als 6.432.123-ste.

Dus moet het ding weer onder de aandacht gebracht worden c.q. bovenaan geplaatst worden en dat kost wel weer geld. Je moet daarvoor met zo'n 0900 nummer bellen. Als je een beetje aktief wil verkopen moet dit in een drukke rubriek sowieso meerdere keren. Je wordt dan gewoon weggedrukt door gratis-adverteerders.

Ik had een ad bij samplers geplaatst, eerst 6 eurotjes betaald en daarna gratis verlengt en boven aan gezet. Maar goed 4 dagen later stond ie weer op de 2e pagina

Dit is toch laster? Ik zou ze een mooie aangetekende brief sturen, als je e-mailt dan krijg je vaak van dit soort standaard antwoorden. Ik heb even op de site van de Kamer van Koophandel gekeken, dit is als het goed is het adres van de Marktplaats bv:

Marktplaats B.V.
Gildenweg 22
8304BC Emmeloord

Marktplaats is overigens onderdeel van kringloop gigant het Goed bv:

Het GOED BV
Postbus 1134
8300 BC Emmeloord

(eigenlijk zitten zij ook op de Gildenweg 22, maar dit is hun postadres).

Telefoon: (0527) 29 25 05

Succes!

Origineel geplaatst door cloudman
als hun beschuldigingen werkelijk op niets gefundeerd zijn,
dan vind ik dit ronduit schandalig.
dit zou mij zin doen krijgen in minder koosjere dingen zoals: spam op grote schaal
naar hun site, een advertentie die uit de doeken doet wat voor klojo's het wel zijn...
en misschien is dat laatste geen slecht idee: een advertentie die dit aan het licht brengt
op hun eigen site? zo lang je er niet voor moet betalen natuurlijk...

in ieder geval, dit om te zeggen dat ik ook vind dat dit niet kan en dat je daar tegenin moet gaan.

vriendelijke groetjes

cloudy

Jaaaa!!! en de winnaar is.... Cloudy!
Precies de strategie die ze straks voor hun kop krijgen! :D
Morgen gaat er een laatste email uit die ze drie dagen de tijd geeft voor een fatsoenlijk
antwoord. Zo niet, dan zit ik komend weekend gierend van de lach achter het toetsenbord.
:maffia:

Origineel geplaatst door senso
Zo niet, dan zit ik komend weekend gierend van de lach achter het toetsenbord.
:maffia:

Shit dit weekend ben ik niet thuis, zou je het een weekend later kunnen plannen dan kan ik ook meegenieten :dubbel:

ik wil ook wel meedoen...

mwoehahahaha...:duivels:

ooh ja, naast deze dingen zou ik toch nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn om ze op
juridisch vlak aan te pakken: aangetekende brieven en zo... kan nooit kwaad op meerdere
fronten tegelijk aan te vallen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back