Senso is boos!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
echt, email werkt zeker niet in dit soort gevallen...... direct contact is veeeeel sneller en effectiever...

Origineel geplaatst door cloudman
ik wil ook wel meedoen...

mwoehahahaha...:duivels:

ooh ja, naast deze dingen zou ik toch nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn om ze op
juridisch vlak aan te pakken: aangetekende brieven en zo... kan nooit kwaad op meerdere
fronten tegelijk aan te vallen.

Uh uh! Nooit gelijk al je kaarten op tafel gooien. Een aas in je mouw pas uitspelen als
de inzet hoog is! 8)

Gisteren verstuurd:

Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen dat u begrip heeft voor deze situatie.

AAN DE DIRECTIE VAN MARKTPLAATS.NL
Amsterdam, 8 juli 2003
Re: Mijn advertentie is verwijderd

Mijne Heren,

Het antwoord is neen. Ik heb geen enkel begrip voor deze situatie.
Indien door mij binnen 72 uur geen bevredigend antwoord, vergezeld van excuses, is
ontvangen, zal ik overgaan tot verdere maatregelen.

Senso

nog 48 uur....

valse beschuldiging... heet dat niet smaad ofzo? Daar kun je mee naar de politie of rechter stappen.

Idd... en als het ooit nog eens zo ver komt zou het niet echt goed staan als ze kunnen bewijzen dat je maar ff bent gaan spammen omdat je geen antwoord kreeg. Gewoon een aangetekende brief sturen, lijkt me de beste oplossing... anders kan je altijd nog andere stappen nemen.

Vanzelfsprekend heb ik alle emails bewaard. Daarnaast heb ik alle oude emails steeds
toegevoegd aan elke nieuwe. Is dus inmiddels een heeele lange email geworden. :D

En ik verdom het om aangetekende brieven te sturen. Dat is ook al schering en inslag
tegenwoordig. Als je van een bedrijf of instelling van een beetje formaat antwoord
wilt krijgen op je klachten ben je verplicht om dat met een (duur) aangetekend schrijven
te doen, anders wordt je gewoon genegeerd. Kunnen ze altijd nog zeggen dat ze de brief
niet hebben gehad zeker? Hoedatzo? Wordt normale post niet meer door de posterijen
bezorgd dan? Of gooien ze die bij het bedrijf meteen in de prullenbak?
Marktplaats.nl heeft trouwens op hun site geen enkele adres vermelding of telefoon
nummer. Moet iedereen dat dan maar zelf uitzoeken? Ze hebben er zelf voor gekozen om
hun correspondentie per email af ter handelen door dat op hun site als enige contact-
mogelijkheid te vermelden. Dan moeten ze ook het fatsoen opbrengen via dezelfde weg
mensen netjes te woord te staan. Maar ze hebben niet voor niks voor email gekozen (net
als Paypal). Stel je voor dat ze voor dit soort dingen een telefoonnummer zouden
vermelden. Vindt maar eens personeel dat zich voor een minimumloon de hele dag voor rot
laat schelden. :dubbel:

met niet-aangetekende brieven is het net als met email: je kan gewoon zeggen dat het nooit is aangekomen..... daarom heeft het meestal ook geen enkel effect.... maar senso: waarom bel je gewoon niet even? brian heeft netjes alle contact-gegevens tevoorschijn getoverd.....zolang jij lekker anoniem achter je PC'tje blijft mailen als een contact-schuwe nerd gaan ze echt niet voor je rennen hoor ;)

Origineel geplaatst door senso
Maar ze hebben niet voor niks voor email gekozen. Stel je voor dat ze voor dit soort dingen een telefoonnummer zouden
vermelden.

En daarom is het ook zo prettig dat jij meer info hebt :)

Origineel geplaatst door olafmol
met niet-aangetekende brieven is het net als met email: je kan gewoon zeggen dat het nooit is aangekomen..... daarom heeft het meestal ook geen enkel effect.... maar senso: waarom bel je gewoon niet even? brian heeft netjes alle contact-gegevens tevoorschijn getoverd.....zolang jij lekker anoniem achter je PC'tje blijft mailen als een contact-schuwe nerd gaan ze echt niet voor je rennen hoor ;)

Precies! Aangezien je nogal wat 'spierballen taal' bezigd, vind ik wel dat je alles in je macht moet doen om van deze lasterlijke beschuldiging af te komen, en dat ook via de slimste weg doen. De middelen zijn er, dus gebruik ze ook. E-mails stranden vaak in postvakken die nooit gelezen worden of die via een auto-reply beantwoord worden, dat heb je nu wel gemerkt, je bent gewoon naar een robot aan het mailen. Bellen kan, theoretisch is een mondelinge mededeling wettelijk, maar die heeft onvoldoende bewijskracht. Een brief die voor ontvangst wordt ondertekend, is volkomen rechtsgeldig en voldoende, als je daar binnen 5 werkdagen geen antwoord op krijgt kun je pas echt actie ondernemen. Mij maakt het niet uit hoor :)

Aangetekend met als opmerking onderaan "Kopie per reguliere post verzonden" en die kopie dan ook per reguliere post verzenden.

Als je dit niet doet is het niet rechtsgeldig en zal een advocaat je vragen dit als nog te doen! Maar ja, we zitten niet in Amerika... dus...

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij reageren logge instellingen als deze alleen op klachten waarvan ze weten dat ze er wettelijk niet sterk voor staan. Als ze ook maar zien dat er niet via officlele wegen een klacht word gedeponeerd, wordt die klacht ook onmiddelijk genegeerd. En laten we wel wezen, we hebben het hier wel over 2e hands verkopers. Ik krijg vaak de indruk dat velen die met 2e hands goederen geld verdienen op nogal dubieuze wijze zaken doen en klachten afhandelen.

Hmm, kan ik nu een aangetekende brief verwachten wegens smaad?

Fuck dat hele marktplaats toch lekker jongens en besteed er geen energie meer aan.

Vorige week bood ik op marktplaats keurig een 2e hands oven/fornuisje aan t.e.a.b. in de verwachting er minder dan 200 euro voor te krijgen.

Krijg ik een e-mail terug dat mijn advertentie verwijderd is omdat de waarde meer dan 200 euro zou zijn :confused:

Origineel geplaatst door BasicSystem
Fuck dat hele marktplaats toch lekker jongens en besteed er geen energie meer aan.

Dat zou ik normaal gesproken ook zeggen, maar ze zijn een beetje te ver gegaan.
Dus zet ik nu weer advertenties op hun site: :dubbel:

Senso is boos 1
Senso is boos 2

Hé! Nou schijnen ze opeens wél te kunnen lezen! En ze werken ook op Zaterdag. :D

Vanmorgen waren ze dus wel gelijk van de site gerukt. :bekdicht:

Jammer. Vond ze wel aardig.....

Senso=boos 1:
Aangeboden: 2 AKAI sample CD's - Analoge Synths
Prijs: 12,50 per stuk
2 Sample CD's "Vintage Voltage" 1 en 2 - AKAI Formaat.
Spiksplinternieuw en ongespeeld.
12,50 per stuk.

Deze en diverse andere titels verkrijgbaar.
Echter niet meer via Marktplaats, vanwege de onbeschofte
wijze waarop hier klachten (niet) behandeld worden.

Vanaf heden worden dus deze en andere CD's aangeboden via:
www.MARKTPLEIN.nl

Senso=boos 2:

Aangeboden: TEKKNO Sample CD
Prijs: 9,50
Spiksplinternieuwe CD vol met Techno Sounds.

En diverse ander sample Cd's voor Techno, Rave, House, enz.
Maar niet! meer via deze site, aangezien de "marktmeester"
het nodig heeft gevonden mij te beschuldigen van criminele
activiteiten en weigert deze beschuldiging in te trekken.

Voor diverse (nieuwe) Sample CD's met 60 tot 80% korting
kun je dus in het vervolg terecht op:

www.MARKTPLEIN.nl

Ze waren zeker weer niet "conform de voorwaarden" :dubbel:

spijtig dat ze ingetrokken zijn... :(

hoeveel advertenties kun je zo gratis plaatsen?

greetz

Dus... tijd om een stapje hoger te schakelen:

AAN DE DIRECTIE VAN MARKTPLAATS.NL

Mijne Heren,

Niet tot mijn verbazing is er door Uw staf, ondanks herhaalde verzoeken, voor gekozen
mijn klacht en mijn verzoek tot rectificatie te ignoreren.
Inmiddels is de discussie betreffende de ronduit schandalige wijze waarop adverteerders
door Uw organisatie worden behandeld in volle gang op onderstaande site:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15537

U kunt dit beschouwen als een eerste inleiding tot de "promotiecampagne" die erop
gericht is de door Uw organisatie gehanteerde werkwijze landelijke bekendheid te geven.

Senso

Drie keer raden wat het antwoord is

heb je al gebeld met ze?

Hartelijk dank voor uw bericht. Door de grote drukte zijn wij niet in staat uw bericht
af te handelen.

U kunt uw antwoord op de meeste vragen vinden in de voorwaarden en praktische help van
de site: http://www.marktplaats.nl/help/help.htm
Mocht u echter een vraag hebben waarop u het antwoord niet kunt vinden dan ontvangen
wij graag uw bericht terug.

Grote drukte me hoela! Stapels klachten zeker?
Als het niet zo schandalig onbeschoft was zou je je bijna een breuk lachen. :dubbel:

Volgende versnelling dus. Tijd voor grof geschut.

Attachments

• atom.gif
    atom.gif
    3,1 KB · Bekeken: 88
Origineel geplaatst door senso
Grote drukte me hoela! Stapels klachten zeker?
Als het niet zo schandalig onbeschoft was zou je je bijna een breuk lachen. :dubbel:

Volgende versnelling dus. Tijd voor grof geschut.

komkommertijd zeker? laat die gasten toch....of bel ze, anders komt er nooit wat zinnigs uit....

Je gif is meer dan begrijpelijk. Ik ga er ook zeker vanuit dat je gelijk hebt (alhoewel ik je andere draadje over marktplaats niet gelezen heb, wegens geen interesse in marktplaats.nl), maar let wel op dat je je eigen ramen niet ingooit. Creatievere manieren om je gelijk te halen zijn vlug of strafbaar, of slecht voor je goeie naam. (maar vaak wel leuk...)
Gooi er es een belletje tegenaan (of toch maar een aangetekend briefje) en keep up the good work met je "promotiecampagne".
Ik heb zelf ook iets aan de hand met zo'n logge tent, nl UPC (die k*ttekoppen hebben €50,- van m'n rekening afgehouden terwijl ik nix met die lui te maken heb, heb nog nie eens 'n tv......), en ik zou ook het liefst hun kantoor in Helmond in de fik steken, maar heb geen zin in een kruisje achter m'n naam bij justitie.
Dus toch maar weer een briefje tikken......

Suk6

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back