Ik mis nog iets, maar weet niet wat

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Ik heb net een track afgerond die niet afgerond is. Dat gevoel heb ik althans zeer sterk. Wat mis ik? De track is leeg, het vult niet lekker zeg maar. Wie heeft enig idee? Degene met de gouden tip wordt beloond met eeuwige roem of zo.

Ik heb al wat met pads geprobeerd en een Hammond, maar niets van dat mooie spul werkt.

Wees gegroet.

heb je die zwangeres omhoog gepitchd ofzo?
het lijkt af en toe de zus van donald duck wel....

en verder zou ik er een dikke vette synthsolo indoen, dan is hij wel af...

ave´

:mega:

heb je die zwangeres omhoog gepitchd ofzo?
het lijkt af en toe de zus van donald duck wel....

en verder zou ik er een dikke vette synthsolo indoen, dan is hij wel af...

ave´

:mega:

Nope, op enkele puntjes een hele toon omhoog of omlaag. Ze heeft zelf in de acapella al wat bewerkt. Als je hem solo hoort, valt het iets meer op. Die zus van DD is er wel mooi bekend mee geworden...

Eens kijken of ik ergens een goed plekje kan vinden voor een solo. Vond je die van mij op 1:10 trouwens niet dik en vet genoeg ? :D

Thanks voor het beluisteren :okdan:

ik heb al leuke en boeiende tracks van je gehoord, Van Lansberg, maar deze doet me echt niets.

Ik zou zelfs niet kunnen bedenken wat er bij moet. Hij doet het gewoon in zijn geheel niet.
Voor mij is het een oersaaie lounge plaat voor ergens in een trendy klerenwinkel die je niet teveel stoort.

Kan je natuurlijk als een compliment opnemen, maar zo bedoel ik het niet :P (grapje he)

ik heb al leuke en boeiende tracks van je gehoord, Van Lansberg, maar deze doet me echt niets.

Ik zou zelfs niet kunnen bedenken wat er bij moet. Hij doet het gewoon in zijn geheel niet.
Voor mij is het een oersaaie lounge plaat voor ergens in een trendy klerenwinkel die je niet teveel stoort.

Kan je natuurlijk als een compliment opnemen, maar zo bedoel ik het niet :P (grapje he)

Haha, thanks voor een dikke grijns op m'n gezicht :D. Ik zat er ook een beetje mee. Soms krijg ik kippenvel van mjin eigen muziek, had ik hier ook niet hoor. Maar misschien mist het de magie wel vanwege het magisch ontbrekende... Ja... Hhmmm... Zal ik een pijp opsteken en gaan fronsen?

Waar ik wel tevreden mee ben is de soort van groove die op sommige plekken in de track zit en de combi van de Rhodes en die ge-stepfilterde synth.

Affijn, het wordt sowieso tijd om te gaan slapen ;).

Als ik toch iets moet noemen: de positionering van de vocals speelt me parten. En dat voel ik ook in sommige van je overige tracks. Ze staan er wat los van. Misschien niet wet genoeg ?

Ik kan het moeilijk benoemen. Ergens wil ik een hoge strings-track.
Maar ik denk dat de compositie niet goed genoeg is. Het gaat nergens heen, en dat kun je met Hammonds, pads en andere opvullingen niet oplossen.

Denk dat je beter af bent als instrumentaal, dan bewaar je de vocals voor het nieuwe smurfenlied, of Alvin & the Chipmunks. soms komt iets gewoon niet samen, dan kan je dat proberen erin te wringen, of te parkeren en in een ander project te recyclen

Als ik toch iets moet noemen: de positionering van de vocals speelt me parten. En dat voel ik ook in sommige van je overige tracks. Ze staan er wat los van. Misschien niet wet genoeg ?

Als ik mag kiezen, kies ik voor "niet wet genoeg". Die positionering is meestal toch een bewuste keuze geweest. Ik kreeg er inderdaad al eerder feedback over.

Ik kan het moeilijk benoemen. Ergens wil ik een hoge strings-track.
Maar ik denk dat de compositie niet goed genoeg is. Het gaat nergens heen, en dat kun je met Hammonds, pads en andere opvullingen niet oplossen.

Dank voor je feedback Mark. Dat het nergens heen gaat vind ik zelf niet zo'n probleem, dat zie je wel vaker bij dit soort tracks. De kwaliteit van de compositie zou inderdaad wel eens gewoon de boosdoener kunnen zijn. Ik begin lui te worden, minder scherp. Thanks for the wake-up call! :okdan:

Denk dat je beter af bent als instrumentaal, dan bewaar je de vocals voor het nieuwe smurfenlied, of Alvin & the Chipmunks. soms komt iets gewoon niet samen, dan kan je dat proberen erin te wringen, of te parkeren en in een ander project te recyclen

Haha, Alvin & The Chipmunks, ik had ze jarfen geleden zorgvuldig uit mijn systeem verwijderd. Maar ze zijn er weer! Dankjewel Raphie! :)

Die vocal heb ik nauwelijks iets aan gedaan hoor (als het om pitching gaat).

Ik ga er opnieuw aan beginnen. Alles eruit en opnieuw opbouwen, eens kijken waar het verhaal naar toe gaat in plaats van rondjes op dezelfde baan blijven schaatsen.

Wat is voor jou leidend in de deze track: de vocal (en daar moet een track omheen) of de track (en daar wil je perse een vocal op) dat is de vraag die je voor jezelf moet beantwoorden en van waaruit ik zou gaan werken.
Een vocal inpassen is meer dan je arrangement tonaal aanpassen, het moet qua sfeer en timing ook nog eens mooi intergreren. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat de muziek en vocal niet orgineel voor elkaar bestemd waren. Dat is denk ik wat de anderen ook horen

Haha, Alvin & The Chipmunks, ik had ze jarfen geleden zorgvuldig uit mijn systeem verwijderd. Maar ze zijn er weer! Dankjewel Raphie! :)

Die vocal heb ik nauwelijks iets aan gedaan hoor (als het om pitching gaat).

Ik ga er opnieuw aan beginnen. Alles eruit en opnieuw opbouwen, eens kijken waar het verhaal naar toe gaat in plaats van rondjes op dezelfde baan blijven schaatsen.

Is helemaal geen slecht idee ;)
Even resetten :D

Cheers,
Exo. :mega:

Ik vind de vocals juist wel mooi! Ik begrijp goed dat je je steeds weer geinspireerd voelt door deze zangeres. Lekkere uithalen vooral. Het is wel lastig idd om daar vervolgens een track 'omheen te bouwen'. Het is wel belangrijk dat je de vocals clean en onbewerkt aangeleverd krijgt, anders is er haast geen beginnen aan om ze nog in je mix te integreren. Als de zangeres jouw tracks leuk vindt, kan je haar wellicht verleiden om eens iets 'op maat' voor je in te zingen??
In deze track hoor ik wel een goede basis, maar mis ik zoals gezegd wat rust en harmonie (ik word ook een dagje ouder haha). Misschien de percussie af en toe even weg, rustiger baspartij, wat langere accoorden, hoge strings idd. Als je het leuk vindt dat ik ook nog iets in speel hoor ik het graag :)

Wat is voor jou leidend in de deze track: de vocal (en daar moet een track omheen) of de track (en daar wil je perse een vocal op) dat is de vraag die je voor jezelf moet beantwoorden en van waaruit ik zou gaan werken.
Een vocal inpassen is meer dan je arrangement tonaal aanpassen, het moet qua sfeer en timing ook nog eens mooi intergreren. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat de muziek en vocal niet orgineel voor elkaar bestemd waren. Dat is denk ik wat de anderen ook horen

Je hebt een paar goede oren! Bij mij is altijd de track leidend en vocal bijzaak (althans, nog wel :-)). Waarschijnlijk moet ik me dan ook beperken tot wat ooohh's en oaaahh's en af en toe een stutter oid. Deze dame zingt hele composities die je eigenlijk alleen nog maar hoeft in te vullen. Je ziet ook dat gasten die haar vocals als basis gebruiken allemaal hetzelfde soort track heben gebouwd, het lijk allemaal op elkaar. Dat is dan mijn bezwaar tegen het centraal stellen van een bestaande vocal/acapella.

Back