Yamaha an1x customizen

Fopperr.X8

Ingeburgerd
Beste,

Sinds een paar weken heb ik een an1x. Mooi apparaat voor het geld. Hij ziet er alleen een beetje suf uit.

Nu wil ik hem gaan wrappen of spuiten met behoud van de tekens rondom de knoppen e.d.

Heeft hier toevallig iemand een how-to van het demonteren van de an1x? Bij wrappen is het geen must, maar wel handig. Bij spuiten moet hij uit elkaar.

Nog leuke suggesties qua kleur? Zit zelf te denken aan parelmoer wit, of bijv geborsteld alu....

Grtz Foppe

Met dit soort ideeën moet je altijd even 2 maanden wachten en kijken of je het dan nog steeds wilt. Vaak daalt de waarde van je synth enorm als je dit doet, zeker als het net niet lekker geslaagd is. En dat zal mijns inziens zeker gebeuren als je de tekens bij de knoppen wilt behouden etc. Dat kan nooit strak worden.

Dat ben ik met je eens, daarom is wrappen zeker een optie.

Ik bedoel met het bewaren van de tekens wel de complete vlakken. Dus alles wat aan tekst rond de knoppen staat.

Knopjes vervangen door alu-kleurige etc.

Waardevermindering vind ik in dit geval niet erg, heb het apparaat voor een dikke €200,- gekocht.

Maar iig tanks voor je tip, zal niet de eerste keer zijn dat het customizen mislukt en je synth daarna verpest is zoals bijv een nordlead zwart spuiten...

Een vriend van mij weet iemand die erg goed is met het wrappen van auto's en onderdelen. Die kan me vast helpen.

Volgens mij kan je alleen maar een mooi resultaat bekomen als je hem compleet overschildert en er de tekst er zelf weer op zet, hetzij geschilderd mbv een sjabloon, hetzij via stickertjes.

Bestaande tekst laten staan is praktisch ondoenbaar. Veel te gedetailleerd waardoor de kans op contouren te groot wordt.
De vlakken in hun geheel behouden gaat volgens mij niet mooi zijn en als half werk ogen. Ofwel doe je alles ofwel niets.

Maar als je er geen ervaring mee hebt, noch met het schilderen noch met de synthese, zou ik het voorlopig bij de synthese houden.
En ook het aantal threads op dit forum beperken, Mister impulso.

Fopperr.X8 schreef:
Leukw tip, waar kan ik die tekst-stickers kopen?
Zoek jij ook wel eens dingen zelf uit?
Welkom, zelfredzaamheid.

Ik veronderstel dat het een koud kunstje is om zelf wat stickertjes af te printen...

ik denk niet dat customizen bevordelijk is voor wanneer je hem eventueel gaat verkopen

@Bass, weet ik. Ga hem denk ik niet spuiten dus onder de folie blijft de originele kleur. Je hebt wel gelijk natuurlijk.

ik heb er ook 1 en hij ziet er wel "cheap" uit qua kleurstelling inderdaad...
bovendien lijkt het me erg ingewikkeld een andere kleur te geven zonder dat je alle tekst op de behuizing wegverfd, er staat nogal veel tekst op bij de knoppen

Ik zou er niet meer over nadenken, wat een onzin zeg dat wrappen, spendeer je tijd aan sound design, patches maken voor je optredens uit de eerste 65 posts.....
Daarnaast, heb je 65 posts lopen ouwehoeren over je budget, nu koop je een yamaha voor 200 euro en loop je te dagdromen over customizen, wat denk je dat wrapping en knoppen kosten? Om het over stickers maar helemaal niet te hebben. Had je ook direct een Virus B of C kunnen kopen.....
We zitten hier toch niet op het Sjonnie Opel Manta custom forum :D

Misschien is het een leuker idee om je eigen frontpanel te maken en dan de knopjes daarin monteren en daar natuurlijk nog van die mooie houten zijkantjes erop.
Kost wat, maar het is dan wel zeker mooi. Je zou er zelfs nog een 19" versie van kunnen maken ;)

Ik zou er niet meer over nadenken, wat een onzin zeg dat wrappen, spendeer je tijd aan sound design, patches maken voor je optredens uit de eerste 65 posts.....
Daarnaast, heb je 65 posts lopen ouwehoeren over je budget, nu koop je een yamaha voor 200 euro en loop je te dagdromen over customizen, wat denk je dat wrapping en knoppen kosten? Om het over stickers maar helemaal niet te hebben. Had je ook direct een Virus B of C kunnen kopen.....
We zitten hier toch niet op het Sjonnie Opel Manta custom forum :D

HELEMAAL MEE EENS!

Jemig, en dan gaat ook nog eens over een An1x.

Waarom koop je een synthesizer Fopper.X8?

Euh, opel manta? Nee rij een vw passat. Waarom ik een synth koop? Grootste deel voor de fun en omdat ik mijn geld ermee verdien.

Tussen de onzin toch een aantal leuke tips en ideeen gezien. Thnks.

Back