met een controller meerdere kanalen aansturen

WillemV

Stamgast
Ik ben weer in de weer met controllers in Logic en Presonus S1 en ik heb te wenig verstand van het volgende: Als ik mijn UC16 toewijs aan een softsynth in logic, kan ik deze alleen besturen als ik ook die betreffende kanaal heb geselecteerd.

Nou is mijn vraag:
Hoe kan ik meerdere channels/plugins tegelijk besturen? Hoe zit dit met een controller als de nanokontrol, moet je dan ook de hele tijd die betreffende kanaal kiezen?

Weet iemand hoe dit in presonus s1 werkt? Hoe je met 1 controller meerdere plugins op verschillende channels tegelijk aanspreekt?

Ik wil het antwoord horen van iemand die het weet, en het gewoon even in 2 zinnen kan uitleggen.
Zo van: lees maar de manual, daar heb ik niks aan.

Als ik een uc33 aansluit op logic, kan ik dan met al die faders tegelijk de parameters aansturen??

Ik heb hetzelfde, ik kocht een M-Audio Axiom 49 en het moest simpel zijn om Cubase te besturen met de play, stop, forward knoppen op de Axiom. Cubase reageerde helemaal niet! Ik heb de manual gelezen en gelezen maar kwam er ook niet uit. Het is soms iets te simpel om te zeggen 'ga de handleiding lezen' als je er helemaal gefrustreerd van raakt.

Ik had misschien moeten kiezen voor de Yamaha's, die integreren meteen met Cubase.

Maar wat maakt het uit, ik kan gewoon gebruik maken van de shortcuts dus die handleiding ging meteen de kast in!

Back