Veneaux - Utilitarianism

Crippless

Stamgast
Naar aanleiding van een eerder topic wat ik aan had gemaakt over de vraag naar het maken van en Justice-Like drumsound heb ik wat in elkaar zitten flansen.
Qua sounds en progressie ben ik er tevreden over, alleen duurt hij nu 2 minuten. Ik heb alleen te weinig inspiratie om er nog wat verder mee te bouwen, maar waarschijnlijk komt er dus nog wat bij. Zo niet, hier issie dan!

https://soundcloud.com/dylanviset/utilitarianism-3

Laatst gewijzigd:
Klinkt niet slecht, zeker dat orgeltje ;)
Juist de kick en de snare springen er te weinig uit (persoonlijk he), misschien wat meer side chain compressie op de bas zetten?
En de bas zelf vind ik niet super, kan wat dikker.
Probeer anders meerdere synths te layeren met veschillende frequenties.

En met welke synths/drumcomputers werk jij? :)
(En de stijl kan ik zeker ook appreciƫren!)

Thanks! De mix heb ik tot nu toe gemaakt met iPhone oordopjes, maar heb sinds gister weer een koptelefoon dus moet wellicht weer opnieuw mixen. Bedankt voor de tips :)..

De drums heb ik uit de Vengeance Electroshock Vol. 2, voor het orgeltje heb ik een cheasy farfisa gekozen uit de NI Vintage Organs library. Voor de bass heb ik Massive gebruikt, voor de subbass de U-he ACE en aan het einde komt er nog een U-NO LX bij

Laatst gewijzigd:
Btw ik heb gezien dat je in eerste post het over je band had die a la justice dingen maakt.
Bestaat deze nog? en indien ja, zou ik dan een linkje mogen? ;)

Ja, klopt.. Het bestaat alleen niet meer.. Het heette toen 'The Voyager Club' maar we kregen allemaal een andere band (Ik nu een band genaamd HeavyLight) waar we het stuk voor stuk drukker mee kregen dus daar was het al weer vrij snel klaar mee..

Dit kan wel een flinke laag en misschien ook mid-boost gebruiken :) dat moet gewoon echt vol d'r op, spot on in de speaker klinken :P dan vette shit denk ik!

Dank voor alle tips! Ik ben vandaag weer eens wat verder gaan boetseren :)
Overigens heb ik er nu ook een stukje uit de 1938's "War Of The World" Radiobroadcasting van Orson Welles ingepropt. (Ook heb ik de titel veranderd naar "We Live Here" omdat veel mensen de vorige titel niet konden uitspreken)

Luister hier:
Bekijk bijlage We Live Here.mp3

P.s. Hoe kan je overigens zo het mp3'tje plaatsen zodat hij gelijk te beluisteren is?

Je kick en snare klinken nogal lomp zonder groove, moeten veel beter getimed in de groove en hebben ook nog flinke ondersteuning nodig met wat reverse hihats e.d. Om lekker de groove aan te zuigen. Met alleen een sidechained basje en een orgeltje ben je er nog laaaaaaaaaaaang niet. Kick en snare hebben nog heel veel werk nodig

Back